وزیر ارتباطات: چهار هزار روستای کشور به اینترنت دسترسی ندارند!

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در مراسمی که به مناسبت اتصال هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت و پایدار برگزار شد، حضور یافت و توضیحاتی را درباره این مراسم ارائه داد.

وزیر ارتباطات در این مراسم، در رابطه با اهمیت اتصال به شبکه ارتباطی اینترنت گفت: امروزه تمام ابعاد زندگی از جمله آموزش، اقتصاد و فرهنگ به اینترنت و فناوری وابسته است و تصور زندگی بدون اینترنت، برای مردم غیر قابل باور و ترسناک شده است.

وزیر ارتباطات در رابطه با علت برگزاری مراسم گفت: امروز پانصد سایت ارتباطی جدید، راه‌اندازی و افتتاح شد که به دنبال آن هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شدند.

زارع‌پور افزود: از این هزار روستا، هفتصد و پنجاه روستا، تاکنون هیچ گونه دسترسی و اتصالی به شبکه اینترنت نداشته‌اند و برای اولین بار به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از این هزار روستا، دویست و پنجاه روستا، پیش از این نیز از امکان اتصال به اینترنت برخوردار بوده‌اند؛ اما سرعت اینترنت در این روستاها مطلوب نبوده که از امروز روستاهای مذکور نیز سرعت بالای اینترنت و ارتباط پایدار و باکیفیت را تجربه خواهند کرد.

وزیر ارتباطات همچنین اضافه کرد: در حال حاضر، چهار هزار روستای بدون اینترنت در کشور وجود دارد و سه هزار و پانصد روستا هم داریم که به شبکه اینترنت متصل هستند اما کیفیت اینترنت مطلوبی را تجربه نمی‌کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از روستاهای کشور ما، حتی از امکاناتی همچون جاده و برق نیز محروم هستند و برقراری اینترنت در این مناطق، در درجه اول، به راه‌اندازی جاده و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل‌ونقل و در درجه دوم، به رساندن شبکه برق به این روستاها وابسته است.

وزیر ارتباطات در پایان به مردم اطمینان داد که بنابر برنامه‌ریزی‌های دولت سیزدهم، تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH