آی‌مک پرو آینده اپل احتمالا مجهز به پردازنده 12 هسته‌ای خواهد بود

در صورت صحت شایعات اخیرا منتشر شده به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد تا کامپیوتر آی‌مک 27 اینچی خود را در اواخر سال جاری میلادی به‌روزرسانی نماید؛ با این تفاوت که دستگاه جدید احتمالا آی‌مک پرو نامگذاری خواهد شد. اکنون بر اساس توئیت منتشر شده توسط یک خبرچین با شناسه Dylankt@، جزئیاتی پیرامون تراشه کامپیوتری منتخب آینده اپل به‌دست آمده است.

شخص خبرچین در توئیت اخیر خود ادعا می‌کند که کامپیوتر آینده اپل احتمالا از تراشه‌ای فراتر از M1 مکس بهره گرفته و این نیمه‌هادی نهایتا مجهز به 12 هسته پردازشی خواهد بود. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که مدل پایه تراشه M1 اپل مجهز به CPU با 7 یا 8 هسته پردازشی است؛ در حالی‌که تراشه پیشرفته‌تر M1 پرو از 8 تا 10 هسته پردازشی استفاده می‌کند.

نهایتا تراشه M1 مکس نیز مجهز به 10 هسته پردازشی است؛ اما از حافظه با ظرفیت بالاتر پشتیبانی نموده و مجهز به GPU با هسته‌های پردازشی بیش‌تر نسبت به مدل M1 پرو است.

“تائیدیه‌ای که اخیرا به دست من رسیده است؛ نشان می‌دهد که یکی از پیکره‌بندی‌های آی‌مک پرو آینده مجهز به تراشه‌ای قدرتمندتر از M1 مکس خواهد بود. یک قطعه کد مرتبط با آی‌مک به وجود پردازنده مرکزی 12 هسته‌ای اشاره دارد. این محصول بنا بر یک دلیل مشخص با نام داخلی آی‌مک پرو تولید خواهد شد. مدل جدید، کاربران حرفه‌ای در بازار را هدف قرار خواهد داد.” – Dylankt@؛ 23 ژانویه 2022

این اظهارات بدان معناست که تراشه مورد استفاده در آی‌مک پرو آینده نهایتا می‌تواند نمونه‌ای از تراشه M1 مکس با قابلیت پشتیبانی از هسته‌های پردازشی بیش‌تر باشد. بدین‌ترتیب کامپیوتر جدید اپل به‌صورت بالقوه به دستگاهی قدرتمندتر تبدیل خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که محتوای توئیت فوق مشابه گزارشی است که پیش‌تر در نوامبر سال 2021 منتشر شد. در این گزارش اعلام شده بود که به‌روزرسانی آینده مک پرو احتمالا در عوض به‌کارگیری تراشه M2 از سخت‌افزاری مبتنی بر تراشه M1 مکس استفاده خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه جدید M2 اپل در سال 2022 معرفی خواهد شد.

مشاهده دستاوردهای عملکردی دستگاه‌های جدید آی‌مک پرو و مک پرو امری جالب‌توجه خواهد بود. بر اساس شایعات کلیه این محصولات در اواخر پاییز سال 2022 معرفی خواهند شد. بنابراین چنان‌چه مایل به ارتقاء کامپیوتر مک خود هستید؛ در این‌صورت شاید بهتر باشد که تا زمان رونمایی از دستگاه‌های جدید منتظر بمانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH