مایکروسافت و ARM برای رفع حفره‌های امنیتی حافظه با یکدیگر همکاری می‌کنند

آسیب‌های امنیتی حافظه یکی از چالش برانگیزترین مشکلات در حوزه امنیت نرم‌افزار محسوب می‌شود. اکنون شرکت‌های مایکروسافت، ARM، دانشگاه کمبریج و چندین موسسه دیگر به منظور رفع مشکلات امنیتی مربوط به حافظه با حداقل میزان تاثیر بر عملکرد، روی توسعه یک معماری سیلیکونی هسته موسوم به CHERI کار می‌کنند.

کمپانی ARM در قالب بخشی از این همکاری اقدام به تولید یک تراشه و برد نمایشی نموده است. این محصول شامل نخستین نمونه از ورژن اولیه معماری مورلو (Morello) است. نمونه‌های اولیه بردهای مورلو اکنون برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و متخصصان امنیتی قابل دسترس هستند.

ریچارد گریسنت‌ویت؛ معاون و یکی از معماران ارشد شاغل در کمپانی ARM با انتشار یادداشتی اعلام کرد: “این فناوری سخت‌افزاری تا کنون هیچ‌گاه در قالب یک سیلیکون درون پردازنده‌ای با عملکرد بالا پیاده‌سازی نشده است. نمونه اولیه برد مورلو به منظور ارزیابی و آزمایش مزایای امنیتی در سناریوهای دنیای واقعی، فرصت‌های جدیدی را در اختیار محققان قرار می‌دهد.

کمپانی ARM در راستای استفاده از این سیستم‌های اولیه جهت توسعه راهکارهای امنیتی پیشرفته با شرکای معتبر و اکوسیستم‌های نرم‌افزاری همکاری نموده و ما امیدواریم که این موضوع نهایتا بر طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها تاثیرگذار باشد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH