گزارش مراسم اختتامیه جام دیجیتال

آی‌تی رسان: در مراسمی که عصرگاه روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه ۹۱ در میدان آزادی تهران برگزار شد، اختتامیه نخستین دوره جام دیجیتال برگزار گردید. در این مراسم وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی نیز حضور داشت که طی سخنانی به توضیح در مورد این مسابقات و اهمیت برگزاری چنین رقابت‌های سالمی در سطح کشور و برای جوانان پرداخت.

جام دیجیتال، مسابقه‌ای بود که با متولی‌گری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۴ اردیبهشت امسال در سی استان کشور کلید خورد. طبق گفته علیزاده، رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، این مسابقات از استقبال بسیار گرمی از سوی علاقه‌مندان مواجه شده است، به طوری که با توجه به ظرفیت سی هزار نفری این رویداد بیش از دویست هزار نفر برای این مسابقه ثبت نام کرده بودند. بازی در نظر گرفته شده در این رقابت بزرگ از سبک ورزشی (فوتبال) بوده که از همین رو شرکت‌کنندگان با استفاده از دو بازی PES 2012 و FIFA 2012 روی دو پلتفرم پی.سی و اکس‌باکس به رقابت پرداخته‌اند.

پس از برگزاری رقابت در سطح کشور، شرکت‌کننده‌های راه یافته به دور اصلی از ۱۷ تیر – که افتتاحیه این مراسم نیز بوده – تا همین امروز یعنی بیست و نهم تیر به رقابت پرداختند که برندگان نهایی در چهار بخش بازی‌های فیفا پی.سی، PES پی.سی، فیفا اکس‌باکس و PES اکس‌باکس معرفی شدند و هدایای نفیسی نیز به سه نفر از هر بخش از سوی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد به آنها اعطا شد. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه نفر اول بخش PES پی.سی اشاره کرد که دو میلیون و پانصد هزار تومان به علاوه سه هزار دلار را از آن خود کرد. همچنین جالب توجه است که این مراسم شرکت‌کننده‌ای با نام گاگِل آمادوس از کشور آلمان داشته که توانسته بود جایگاه نفر دوم بخش PES اکس‌باکس را به خود اختصاص دهد.

در مدار حاشیه

از آنجا که آی‌تی رسان علاقه‌ای به حاشیه ندارد سعی کرد تا بسیار مختصر حواشی این رویداد را به حضور گرامی‌تان برساند!

مراسم اختتامیه جام دیجیتال که امروز پنجشنبه بیست و نهم تیر در ساعت ۱۸ و سی دقیقه آغاز شد، درست در وسط میدان و در زیر برج آزادی برگزار شد که شرکت در آن برای عموم مردم آزاد بود.

طی مراسم اختتامیه دو نفر از شرکت‌کنندگان مسابقات جام دیجیتال، یک نوجوان ۸ ساله و در واقع کم سن و سال‌ترین فرد این رقابت‌ها با فردی ۴۴ ساله (مسن‌ترین فرد با تحصیلات مهندسی شیمی) از طریق بازی PES 2012 در دو نیمه با هم بازی کردند که در نهایت شخص چهل و چهار ساله توانست با یک گل حریف نوجوان (و شاید هم کودک!) خود را شکست دهد. همچنین جواد خیابانی که مجری‌گری این مراسم را برعهده داشت بازی این دو نفر را که دو تیم بارسلونا و رئال مادرید را انتخاب کرده بودند گزارش کرد. پس از پایان بازی، خیابانی از پشت میکروفون به حضار اعلام کرد که من نام هیچ کدام از بازیکنان را نمی‌دیدم و در واقع اسم‌ها را اتفاقی و از خودم می‌گفتم! بازی این دو نفر روی نمایشگر بزرگی که در محل مراسم مستقر بود برای حاضرین پخش می‌شد.

خلاصه این مراسم اختتامیه به صورت ضبط شده فردا یعنی جمعه، سی‌ام تیر ماه ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

2 در مورد “گزارش مراسم اختتامیه جام دیجیتال”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH