تصاویر مفهومی شیائومی میکس 5 پرو و فهرست مشخصات کلیدی آن منتشر شد

از زمان عرضه سری شیائومی 12 در بازار چین، گمانه‌زنی پیرامون اسمارت‌فون مدل اولترا از این خانواده آغاز شد. تصاویر پیش‌تر لو رفته از کیس و ماکت‌های مختلف به تصمیم کمپانی چینی برای عرضه شیائومی 12 اولترا اشاره دارند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این اسمارت‌فون تحت عنوان شیائومی میکس 5 پرو روانه بازار خواهد شد.

اکنون یک طراح با نام Parvez Khan و شناسه مستعار Technizo Concept از طریق همکاری با وبسایت LetsGoDigital اقدام به تولید چندین رندر مختلف از مدل پرچم‌دار آینده شیائومی نموده است.

این تصاویر مفهومی بر پایه اطلاعات پیش‌تر لو رفته از اسمارت‌فون شامل کاور کیس، ماکت و مشخصات کلیدی دستگاه طراحی شده‌اند. تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که این هندست مجهز به یک نمایشگر تمام‌صفحه با زوایای گرد شده و لبه‌های خمیده خواهد بود. این پدیده موجب می‌شود تا شیائومی میکس 5 پرو از ظاهری زیبا و دلپذیر برخوردار باشد. بر اساس شنیده‌ها این محصول مجهز به دوربین زیر نمایشگر با رزولوشن 48 مگاپیکسلی بوده و بدین‌ترتیب نمایشگر آن فاقد هرگونه حفره خواهد بود.

همچنین شیائومی میکس 5 پرو احتمالا از یک نمایشگر آمولد 6.73 اینچی با رزولوشن +WQHD و نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی استفاده خواهد کرد. بر اساس شنیده‌ها حداکثر روشنایی این پنل برابر با 1500 نیت بوده و از استانداردهای HDR10 و دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌شود. همچنین این هندست مجهز به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود.

تصاویر مفهومی شیائومی میکس 5 پرو

پنل پشتی دستگاه نیز دارای ظاهری جذاب است؛ زیرا ماژول دوربین تقریبا یک‌سوم از فضای این قسمت را به خود اختصاص می‌دهد. شیائومی میکس 5 پرو از یک ماژول دوربین گرد و برآمدگی مستطیل‌شکل گسترده در قسمت زیرین آن استفاده می‌کند. این ماژول دایروی‌شکل از سیستم دوربین چهارگانه میزبانی نموده و سنسور عریض دوربین‌ اصلی در قسمت مرکزی آن مستقر شده است. بر اساس شایعات، دوربین اصلی شیائومی میکس 5 پرو احتمالا از سنسور تصویربرداری عریض 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN5 ساخت شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد. بر اساس شنیده‌ها دوربین فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری نیز حفره‌های سمت چپ و پایین ماژول دوربین را اشغال خواهند کرد. مشخصات دوربینی که در مرکز بخش فوقانی ماژول دایروی‌شکل مستقر شده است؛ روشن نیست؛ اما این دوربین به احتمال فراوان از نوع لنز زوم ثانویه یا ماژول مونوکروم (تک‌رنگ) خواهد بود. 

شیائومی میکس 5 پرو مجهز به فلاش LED سه‌گانه و سیستم فوکوس خودکار لیزری dTOF خواهد بود. با این‌حال کارکرد سنسور مربعی‌شکل در قسمت فوقانی سمت راست هنوز روشن نیست. نماد تجاری لایکا در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی گوشی نقش بسته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد این هندست در کنار شیائومی میکس 5 نخستین دستگاه‌های کمپانی چینی مجهز به دوربین‌های برند لایکا به‌شمار می‌روند.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که لایکا یک شرکت آلمانی مشهور در زمینه تولید لنز است. این برند در سال گذشته به همکاری خود با هواوی پایان داد و بر اساس برخی شایعات، شیائومی برای توسعه سیستم دوربین اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار آینده خود با برند لایکا همکاری خواهد کرد.

از جنبه مشخصات داخلی نیز شایعات نشان می‌دهند که توان پردازشی این دستگاه از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به‌همراه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین خواهد شد. همچنین ظاهرا این هندست مجهز به پردازنده سیگنال تصویر (ISP) از نوع Surge C2 خواهد بود. انرژی مورد نیاز شیائومی میکس 5 پرو از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. همچنین این هندست از جدیدترین فناوری شارژ سریع 200 واتی شیائومی موسوم به HyperCharge پشتیبانی می‌کند.

اگرچه برخی گزارشات از به‌کارگیری سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN5 سامسونگ در اسمارت‌فون شیائومی میکس 5 پرو حکایت دارند؛ اما اطلاعات پیش‌تر لو رفته نشان می‌دهند که این هندست مجهز به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS و رزولوشن 8192×6144 پیکسل خواهد بود. این مشخصات در سنسورهای IMX766 و IMX707 ساخت شرکت سونی به چشم می‌خورند. شیائومی هنوز در رابطه با اسمارت‌فون میکس 5 پرو هیچ توضیحی ارائه نداده است. با این‌حال انتظار می‌رود که این دستگاه در ماه آگوست 2022 و همزمان با اسمارت‌فون شیائومی میکس 5 روانه بازار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH