آی‌فون‌های اپل در آینده به‌عنوان پایانه‌های فروشگاهی (POS) قابل استفاده خواهند بود

بر اساس گزارش جدید خبرگزاری رویترز، شرکت اپل به‌دنبال رونمایی از سرویس جدیدی است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا بدون نیاز به هرگونه سخت‌افزار اضافی از آی‌فون‌های خود به‌عنوان پایانه‌های فروشگاهی (POS) استفاده کنند. انتظار می‌رود که این قابلیت از طریق انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری طی ماه‌های آینده در دسترس کاربران قرار گیرد. بدین‌ترتیب مشتریان با وارد نمودن کارت‌های اعتباری یا نقدی غیر فیزیکی در آی‌فون یا اپل واچ خود یا فرد دیگر قادر به اجرای مستقیم تراکنش پرداخت از طریق NFC خواهند بود.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت همکاری نموده و این مشخصه جدید را به سرویس Apple Pay خود اضافه خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر اپل به بازرگانان و تجار امکان می‌دهد تا با اتصال افزونه‌های سخت‌افزاری مانند ماژول کارتخوان Square؛ محصول شرکت Block Inc به آی‌فون یا آی‌پد خود از این دستگاه‌ها به‌عنوان یک پایانه POS استفاده کنند.

این اقدام جدید به گوشی‌های آی‌فون امکان خواهد داد تا به‌عنوان نرم‌افزار پایانه فروشگاهی (Soft POS) عمل نمایند. در حال حاضر این قابلیت از طریق برخی اپلیکیشن‌های متفرقه در دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترس است. این برنامه‌ها از چندین روش مختلف پرداخت نظیر Apple Pay، Google Pay، Samsung Pay، کارت‌های بانکی و گجت‌های پوشیدنی مجهز به اتصال NFC پشتیبانی می‌کنند.

ماژول کارتخوان Square محصول شرکت Block Inc

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH