ایلان ماسک یک دانشجو 19 ساله را به تهدید امنیت خود متهم کرد!

ایلان ماسک یک شخصیت سرگرم‌کننده و شومن است که می‌تواند ابتکارات خود را به یک نمایش تبدیل نماید. وارد نمودن شوک به مخاطبان و تحریک هیجانات آن‌ها از طریق هجمه و اظهارات جنجالی جزو عادات معمول ایلان ماسک محسوب می‌شود. اما اخیرا اتفاقاتی روی داده که حتی آقای ماسک نیز انتظار آن‌ها را نداشته است. اخیرا فردی تصمیم گرفته تا با یک روش عجیب و غریب، این تاجر سرشناس را به چالش بکشد.

در ماه ژوئن گذشته یک دانشجوی 19 ساله با نام جک سوئینی به منظور ردیابی پروازهای ایلان ماسک در سراسر جهان اقدام به ایجاد یک حساب‌کاربری در توئیتر با شناسه ElonJet@ کرد. بدین منظور وی از داده‌های عمومی منتشر شده توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده کمک می‌گیرد. وی با انتشار پست‌هایی به‌صورت مرتب، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی جت شخصی ایلان ماسک را اعلام می‌کند.

فعالیت این دانشجو چندان به مذاق تاجر آمریکایی خوش نیامده و وی درخواست بستن اکانت را با جوان 19 ساله در میان گذاشت. آقای ماسک توضیح داد که این اقدام دانشجو به منزله تهدیدی برای امنیت وی است. احتمال به قتل رسیدن توسط یک فرد روانی به هیچ عنوان برای ایلان ماسک خوشایند نیست. حتی آقای ماسک برای متقاعد نمودن شخص دانشجو مبلغی معادل 5000 دلار را به وی پیشنهاد کرد. دانشجوی 19 ساله در واکنش اعلام کرد که مبلغ پیشنهادی برای جبران تلاش‌های وی در زمینه توسعه حساب‌کاربری کافی نیست. ارائه یک دستگاه خودرو تسلا مدل 3 یا جایگزین معادل آن احتمالا پیشنهاد بهتری به‌نظر می‌رسد.

کاربر جوان از ایلان ماسک درخواست کرد تا مبلغ پیشنهادی خود را به 50 هزار دلار افزایش دهد. دریافت این مبلغ احتمالا به فرد دانشجو امکان خواهد داد تا خودروی مورد نظر خود یا یک دستگاه تسلا مدل 3 را خریداری نماید. همچنین وی نسبت به گذراندن یک دوره کارآموزی در شرکت تسلا ابراز تمایل نموده است.

اقدام فرد دانشجو چگونه موجب نگرانی ایلان ماسک از امنیت زندگی خود شد؟

طرفین در مورد مبلغ غرامت پرداختی به توافق نرسیدند. صفحه ElonJet@ کماکان فعال بوده و اطلاعات مربوط به پروازهای ایلان ماسک را منتشر می‌کند. بعلاوه ایلان ماسک شخصا تصمیم گرفت تا آخرین پیام جک سوئینی در رابطه با پیشنهاد انجام کارآموزی در شرکت تسلا را نادیده بگیرد. با این‌حال تصمیم ایلان ماسک مبنی بر نادیده گرفتن دانشجوی 19 ساله موجب خشم او نشد. جک سوئینی با انتشار پیامی اعلام کرد: “من تصور می‌کنم که او ایام تعطیلات را در هاوایی سپری می‌کند. به منظور اطلاع از این موضوع می‌توانید صفحه ElonJet@ را بررسی کنید.”

توئیتر اخیرا اعلام کرد که در صدد عرضه یک برنامه روی سرویس اشتراکی Twitter Blue است. این برنامه به کاربران iOS امکان می‌دهد تا از توکن‌های غیرقابل تعویض به‌عنوان آواتار استفاده کنند. ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا بلافاصله نارضایتی خود از این موضوع را ابراز و ضمن انتقاد از آن اعلام کرد که توئیتر با چنین اقدامی در حال اتلاف منابع است. همچنین آقای ماسک در توئیت خود به انتقاد از مشکل اسپم مرتبط با رمزارزها پرداخت و آن‌را آزاردهنده توصیف کرد. ایلان ماسک ضمن یادداشتی اعلام کرد: “توئیتر در حال اتلاف منابع مهندسی برای این دانشجو است؛ در حالی‌که کلاهبرداران ارزهای دیجیتالی با استفاده از ربات Spambot اقدام به ایجاد بلوک هرزنامه در هر تاپیکی می‌کنند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH