راهنمای خرید انواع هندزفری 

هندزفری کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین اختراع چند دهه اخیر محسوب می‌شود. در حال حاضر هندزفری در سبک‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شود و امروز می‌توانید با دستی باز مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید؛ اما قبل از خرید ابتدا باید با نکات و معیار‌های مهم انتخاب انواع هندزفری آشنا شوید. به همین واسطه در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید انواع مدل‌های هندزفری را در اختیار شما قرار دهیم تا با توجه به آن بتوانید انتخابی صحیح و اصولی داشته باشید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

آشنایی با انواع هندزفری

همانطور که می‌دانید هندزفری‌ها در دو مدل اصلی سیم دار و بی‌سیم طراحی و تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. بهتر است در ابتدا این دو مدل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

هندزفری سیم دار یا بیسیم؟

به طورکلی ساده‌ترین مدل هندزفری، سیم دار است که به راحتی می‌توانید آن را به گوشی یا سیستم خود متصل کرده و مورد استفاده خود قرار دهید. از سوی دیگر هندزفری‌های بیسیم علاوه بر ساختار ساده خود، تکنولوژی پیچیده‌تری دارند که به واسطه آن می‌توانید بدون نیاز به سیم و متصل کردن به گوشی از سیستم کامپیوتری خود، از آن‌ها استفاده کنید.

مقایسه سیم دار و بدون سیم بودن

در واقع یکی از مهمترین ویژگی‌های هندزفری بی‌سیم نسبت به مدل سیم دار، عدم نیاز به اتصال مستقیم است. این مدل هندزفری‌ها از طریق بلوتوث به دستگاه‌های هوشمند از قبیل موبایل و تبلت وصل می‌شوند و این موضوع سبب شده تا احتمال خرابی این مدل هندزفری‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در واقع زمانی که سیمی برای اتصال وجود نداشته باشد، هندزفری به ندرت دچار مشکل خواهد شد.

همانطور که می‌دانید یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی کاربران هندزفری‌های سیم دار، احتمال خرابی بالایی است که با آن روبرو هستند که این مشکل به واسطه مدل‌های بیسیم تا حد زیادی حل شده است.

مقایسه قیمت دو مدل هندزفری

از طرفی یکی از ویژگی‌های انواع هندزفری سیم دار، قیمت پایین‌تر آن در مقایسه با مدل‌های بی‌سیم است. در واقع این ویژگی سبب شده تا کاربرانی که بودجه کمی را برای خرید یک هندزفری در اختیار دارند، بتوانند گزینه مناسبی را انتخاب کنند. اگرچه با در نظر گرفتن تکنولوژی هندزفری‌های بی‌سیم، می‌توانیم بگوییم که این مدل قیمت معقولی دارد که با توجه به ساختار و نحوه عملکرد آن تعیین شده است.

اگرچه باید این نکته را اضافه کنیم که در حال حاضر هندزفری‌های سیم دار زیادی نیز در بازار وجود دارند که قیمت آن‌ها بالاتر از برخی مدل‌های بی‌سیم است؛ ولی به طور کلی با مقایسه این دو مدل می‌توان گفت که هندزفری‌های سیم دار گزینه مقرون به صرفه‌تری به حساب می‌آیند و از لحاظ اقتصادی بودن جایگاه بالاتری دارند.

مقایسه مدت زمان کار کردن

اگر بخواهیم از لحاظ مدت زمان استفاده این دو مدل را با هم مقایسه کنیم، هندزفری سیم دار جایگاه بالاتری خواهد داشت. به طور کلی هندزفری‌های بیسیم به دلیل ساختار خاص خود به شارژ نیاز دارند و تنها می‌توانند در بازه معینی نسبت به باتری تعبیه شده برای شما کار کنند.

در نتیجه اگر مدت زمان زیادی از هندزفری استفاده می‌کنید، بهتر است مدلی سیم دار را تهیه کنید. به طور متوسط هندزفری‌های بیسیم می‌توانند ۴ الی ۶ ساعت شارژدهی داشته باشند و بدون مشکل برای شما کار کنند؛ ولی در نهایت اگر قرار باشد که هندزفری به صورت مداوم بیشتر از ۶ ساعت مورد استفاده قرار بگیرد، مدل بیسیم نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مقایسه از لحاظ احتمال خرابی

در آخر باید دو مدل این هندزفری را از لحاظ کیفیت صدا با یکدیگر مقایسه کنیم. به طور کلی نمی‌توان گفت که کیفیت صدای کدام یک از این دو مدل بهتر است؛ ولی باید بدانید که انواع هندزفری‌های سیم دار ممکن است بعد از مدتی به واسطه قطعی سیم دچار کاهش کیفیت صدا شوند، این در شرایطی است که هندزفری‌های بیسیم به ندرت دچار مشکل شده و به واسطه عدم وجود سیم متصل‌کننده، هیچگاه از کیفیت صدای آن‌ها کاسته نمی‌شود. پس به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های هندزفری بی‌سیم می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم.

در نتیجه با توجه به موارد ذکر شده به مقایسه این دو مدل هندزفری، پی بردیم که هر یک از آن‌ها مزایا و معایبی دارند و شما باید بسته به سطح نیاز و بودجه خود مدل مناسبی را خریداری کنید که بتواند پاسخگوی نیاز‌های شما باشد.

معیار‌های انتخاب هندزفری

بعد از مقایسه دو مدل اصلی، وقت آن است که معیار‌های اصلی در خرید انواع هندزفری را بررسی کنیم.

نوع سیم

سیم هندزفری‌ها در دو مدل ساده و مسطح تولید می‌شود که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. سیم‌های مسطح تا به واسطه ساختار و نوع طراحی خود به ندرت‌گره می‌خورند و به همین دلیل بهتر است این مدل سیما را در اولویت انتخاب خود قرار دهید تا با چالش‌های مربوط به‌گره خوردن سریع هندزفری روبرو نشوید.

همچنین سیم‌های ساده نیز در دو مدل معمولی و بافته شده تولید می‌شوند. سیم‌های بافته شده به واسطه ضخامت خود کمتر دچار قطع می‌شوند و دوام بسیار بالاتری نسبت به سیم‌های معمولی دارند. در نتیجه بهتر است در بین این دو مدل سیم، مدل بافته شده را انتخاب کنید.

به طور کلی سیم‌های بافته شده در مقایسه با سیم‌های مسطح نیز دوام بالاتری دارند و به واسطه چند لایه بودن خود کمتر دچار قطعی می‌شوند.

پس یکی از معیار‌های اصلی در انتخاب انواع هندزفری، سیم است که باید به آن توجه داشته باشید.

طول سیم

باید بدانید که طول سیم تاثیر مستقیمی بر کیفیت صدای ورودی دارد. در صورتی که هندزفری کیفیت مناسبی نداشته باشد، ممکن است افزایش طول سیم صدای، بر روی صدای خروجی آن تاثیر منفی بگذارد و به همین دلیل نتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید. در نتیجه اگر قصد خرید هندزفری‌هایی را دارید که سیم بلندی دارند، بهتر است به سراغ برند‌های معتبر بروید.

تکنولوژی حذف نویز

به عنوان دیگر معیار مهم در انتخاب انواع هندزفری می‌توانیم به تکنولوژی حذف نویز اشاره کنیم که تاثیر بسزایی بر کیفیت صدا دارد. در واقع تکنولوژی حذف نویز سبب می‌شود تا در هنگام گوش دادن به موسیقی و یا تماس‌های صوتی، هنگام انتقال صوت، نویز به وجود نیاید.

به طور کلی این تکنولوژی بیشتر در هندزفری‌های بیسیم مشاهده می‌شود که به عنوان نمون ای شاخص باید به ایرپاد پرو اشاره کنیم؛ همچنین برند‌های مطرح و معتبر فعال در زمینه تولید هندزفری‌های سیم دار نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

خرید انواع هندزفری از فروشگاه دایان شاپ

حالا که با انواع نکات و معیار‌های انتخاب هندزفری آشنا شدید، می‌توانید با توجه به این راهنمای خرید انواع مدل‌های هندزفری، با دیدی باز مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید اینترنتی هندزفری ارزان قیمت را دارید، دایان شاپ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این کار باشد.

با مراجعه به فروشگاه می‌توانید انواع مدل‌های موجود سیم دار و بی‌سیم را مشاهده کرده و با توجه به سطح نیاز و خواسته‌های خود از یک نفری مدل مناسبی را انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است تمام هندزفری‌های موجود در فروشگاه اینترنتی دایان شاپ اورجینال هستند و همراه با ضمانت اصالت کالا و با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسند.

همین حالا می‌توانید به فروشگاه مراجعه کنید تا از تخفیفات جاری بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH