7 کاری که باید همین الان برای بالا بردن امنیت سیستمتان انجام دهید

1

داشتن امنیت بالا در سیستم از ضروریات است. با امنیت بالا است که می‌توانید مانع از دزدیده شدن اطلاعات شخصی و مالی شده و از آسیبی که بد افزارها به هارد درایو می‌رسانند جلوگیری کنید.

خوشبختانه داشتن امنیت آنقدرها هم دشوار نیست. در مطلب زیر 7 روش بسیار ساده را فهرست کرده‌ایم، روشهایی که با انجام آنها امنیت سیستمتان بالا می‌رود. قطعا از این روشها پیش از این هم شنیده‌اید، اما امنیت آنقدر مهم است که شاید لازم باشد هر چند ماه یکبار برای یادآوری هم که شده، این مسائل بازگو شوند.

رمز عبور خود را قدرتمندتر کنید

2

از این روش به اندازه تعداد موهای سرمان شنیده‌ایم، اما هنوز بسیاری هستند که آنرا جدی نمی‌گیرند. رونی فلثرز، دستیار مشاور امنیتی Neohapsis شهر شیکاگو درباره رمز عبور چنین می‌گوید: رمزهای عبور ضعیف‌ترین و در عین حال معمولترین شکل احراز هویت هستند.

پسوورد شما باید پیچیده باشد، کاراکترهای بزرگ و کوچک، نمادها و اعداد را درون خود داشته باشد و برای هر سایتی که عضو آن هستید متفاوت باشد.

نکته دیگر درباره رمز عبور تغییر مداوم آن است.

بروز رسانی برنامه‌ها

وقتی برنامه‌ای کهنه می‌شود، آسیب پذیری آن نیز بالاتر می‌رود. اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس، آدابی فلش و دیگر برنامه‌های اینترنتی که اغلب مورد نیازند، از این دسته‌اند و باید دائما آنها را بروزرسانی کرد.

نصب انتی ویروس و تنظیم آن روی بروزرسانی خودکار

4

مجرمان مجازی دنبال ضعیف‌ترین سیستم‌ها از نظر امنیتی هستند. سیستم‌هایی که انتی ویروس ندارند هم بهترین مکان برای دزدی‌های اینترنتی می‌شوند.

انتی ویروس هم به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد، زمانی که یک نرم‌افزار امنیتی روی سیستم خود نصب می‌کنید باید مداوم آنرا بروزرسانی کنید، وگرنه هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. بهترین راه هم برای نگه داشتن انتی ویروس در بروزترین حالت ممکن، روشن کردن آپدیت خودکار است.

سیستم خود را مدام با انتی ویروس اسکن کنید

5

به دلیل وجود بدافزارهای قدرتمند که قابلیت پنهان ماندن دارند، بیشتر کاربران تا زمانی که اتفاق بدی برای سیستم نیفتد، از وجود این بدافزارها مطلع نمی‌شوند. پس بهتر است سیستم خود را در فواصل کم زمانی با انتی ویروس چک کنید.

کامپیوتر خود را قفل کنید

6

هکرها و افراد ناشناس برای سیستمها تهدید محسوب می‌شوند. هر زمان که کسی بدون اجازه به سیستم شما دسترسی پیدا کند، خطر آلوده شدن با دانلودهای آلوده و لو رفتن اطلاعات شخصی‌اتان افزایش می‌یابد. برای امن‌تر کردن سیستم، یک رمز عبور در نظر بگیرید.

در خانه نیز می‌توانید برای هر یک از اعضای خانواده یک اکانت با رمز عبور ساخته و به خود اجازه دسترسی کامل دهید تا فقط شما باشید که بتوانید نرم‌افزار یا برنامه‌ای را از اینترنت دانلود کنید.

برای خود یک اکانت مدیر (administrator) ایجاد کنید

7

حتی اگر تنها کاربر سیستم خود هستید، بهتر است علاوه بر اکانت مدیر یک اکانت با اختیارات محدود ایجاد کنید.

اینگونه است که بدافزاری اگر به اکانت محدود شما آسیب رساند، نمی‌تواند پایش را فراتر گذاشته و همه سیستم را آلوده کند.

از اکانت مدیر خود، فقط زمانی که می‌خواهید نرم‌افزاری را تغییر دهید استفاده کنید. کارتان که تمام شد لاگ اوت شوید و سراغ اکانت محدود خود بروید و با آن ادامه کار دهید.

فایروال سیستم خود را فعال کنید

8

دیوار آتش یا همان فایر وال که مسئولیت کنترل ترافیکی اینترنت را دارد و برنامه‌های ناخواسته را بلاک می‌کند، به طور پیشفرض خاموش است. آنرا روشن کنید.

در ویندوز 7 می‌توانید فایر وال خود را برای کاربری خانگی، اداری و محلهای عمومی تنظیم کنید و به آن بگویید که در مقابل هر برنامه‌ای که به اینترنت متصل می‌شود چگونه رفتار کند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH