از نظر سامسونگ، بهترین نوع صفحه نمایش QHD است!

اگر یکی از علاقمندان اخبار آی‌تی باشید حتما متوجه شده‌اید که چندی پیش شاهد معرفی نسخه جدیدی از گوشی گلکسی اس 5 با نام گلکسی اس 5 LTE-A بودیم. از نظر ظاهر و سخت افزار این دو گوشی تفاوت چندانی باهم نداشتند اما از نظر صفحه نمایش، جهانی متفاوت بودند. برخلاف گلکسی اس 5، نسخه جدید میزبان یک صفحه نمایش QHD بود. این صفحه نمایش می‌توانست تراکم پکسلی 577 ppi را ارایه دهد، درحالی که صفحه نمایش گلکسی اس 5 فول اچ‌دی بود و تراکم پکسلی 432 ppi را داشت. از لحاظ اندازه هر دو صفحه نمایش 5.1 اینچی بودند.

samsung-galaxy-s5-qhd

با وجود این که افراد زیادی بر رزولویشن QHD خورده می‌گرفتند و آن را چیزی تجملی می‌دانستند، سامسونگ نظر متفاوتی دارد. افرادی که بر این نوع صفحه نمایش‌ها ایراد می‌گرفتند دلیل‌شان این بود که چشم انسان قادر به مشاهده چنین رزولویشنی نیست، اما امروز در وبلاگ سامسونگ مطلبی منتشر شد که می‌توان فهمید سامسونگ دیدگاهی متفاوت نسبت به صفحه نمایش‌های QHD دارد. او معتقد است که کیفیت صفحه نمایش با رزولویشن QHD بسیار بالاتر از فول اچ‌دی است. از نظر سامسونگ صفحه نمایش‌های کوآد اچ‌دی 187 درصد واضح‌تر از صفحه نمایش‌های فول اچ‌دی هستند.

samsung-galaxy-s5-qhd-2

طبق این مطلب، سامسونگ منتظر ورود رسمی صفحه نمایش‌های خمیده با رزولویشن بالاست تا بتواند تحولی دیگر در عرصه گجت‌ها ایجاد کند.

1 در مورد “از نظر سامسونگ، بهترین نوع صفحه نمایش QHD است!”

  1. اگه خودش QHD نزده بود و برنامه ای هم برای تولیدش نداشت قطعا به شدت میکوبیدش
    من که فرقی بین میزان درخشان بودن hd و fhd و حتی پایینتر ندیدم حالا این اومده واسه خودش افسانه تعریف میکنه کلا جدی نگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH