تعداد کاربران فیس‌بوک برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این شرکت کاهش یافت

اکنون از زمان آغاز فعالیت فیس‌بوک مدت زیادی گذشته است؛ اما موضوع مهمی که احتمالا از آن آگاهی ندارید این است که طی سالیان اخیر تعداد کاربران فیس‌بوک همواره روندی رو به رشد را تجربه نموده است. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت برای نخستین بار شاهد کاهش تعداد کاربران فعال روزمره خود بوده است.

گزارش مالی فیس‌بوک‌برای 3 ماهه چهارم سال 2021 نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال روزانه این شرکت تقریبا برابر با 1.929 میلیارد نفر است. این رقم در مقایسه با آمار 1.93 میلیارد نفری اعلام شده در گزارش 3 ماهه سوم سال 2021 کاهشی جزئی را نشان می‌دهد. بی‌تردید این میزان کاهش در تعداد کاربران فعال روزانه بسیار جزئی است؛ اما به هرحال پلتفرم رسانه اجتماعی برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود چنین سناریویی را تجربه می‌کند.

در واقع انتظار می‌رود که روند کاهش تعداد کاربران فیس‌بوک طی روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده کماکان ادامه پیدا کند. فیس‌بوک همواره کاربران جدیدی را جذب نموده و تعدادی از کاربران سابق خود را از دست می‌دهد؛ اما در اکثر مواقع، تعداد کاربران جذب شده توسط این پلتفرم در مقایسه با کاربران خروجی بیش‌تر بوده است.

کمپانی متا به‌عنوان مالک شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام می‌کند: “هرگونه کاهش در تعداد کاربران فعال طی زمان‌های آینده بر توانایی ما جهت نمایش تبلیغات و در نتیجه عملکرد مالی شرکت تاثیر منفی خواهد گذاشت.”

این پدیده لزوما بدان معنا نیست که فیس‌بوک دچار مشکل شده است؛ بلکه در واقع نشان می‌دهد که تعداد افراد باقیمانده در جهان برای پیوستن به این سرویس کاهش پیدا کرده است. اگرچه 1.929 میلیارد کاربر فیس‌بوک تنها یک‌چهارم از کل جمعیت جهان به‌شمار می‌روند؛ اما بایستی به‌‌خاطر داشت که کلیه مردم جهان خواهان استفاده از فیس‌بوک نبوده یا به این شبکه اجتماعی احتیاج ندارند. بعلاوه کشورهایی مانند چین با جمعیت 1.4 میلیارد نفری استفاده مردم از فیس‌بوک در خاک خود را ممنوع اعلام کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH