افرادی که فالوورهای زیادی در اینستاگرام دارند باید مالیات بدهند

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: براساس ماده ششم مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰، افرادی که تعداد زیادی فالوور در اینستاگرام دارند و از محل تبلیغات در صفحه خود، درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند، باید مالیات بدهند.

سازمان امور مالیاتی همچنین اعلام کرده است که تاکنون اولین لیست از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که بیش از پانصد هزار فالوور دارند، تهیه شده و براساس اطلاعات حساب‌های بانکی و اسناد موجود، مبلغ مالیات تعلق گرفته به این افراد مشخص شده است.

محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: در مصوبه بودجه ۱۴۰۰، آمده است که به افرادی که بیش از پانصد هزار نفر فالوور در اینستاگرام داشته باشند مالیات تعلق می‌گیرد؛ اما تعداد فالوور نمی‌تواند معیار درستی برای تخمین میزان درآمد افراد از اینستاگرام باشد.

وی افزود: چه بسا افرادی هستند که تعداد فالوور کمتری دارند اما درآمد آن‌ها از محل تبلیغات اینستاگرام، از کسانی که بیش از پانصد هزار فالوور دارند، بیشتر است.

مسیحی در ادامه گفت: از این رو، افرادی که کمتر از پانصد هزار فالوور دارند نیز معاف از مالیات نیستند و ملاک سازمان امور مالیاتی کشور برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرها، اطلاعات حساب بانکی و میزان درآمد آن‌هاست، نه صرفا عدد فالوور.

تهیه لیست اسامی اینفلوئنسرها برای پرداخت مالیات همچنان ادامه دارد و سازمان امور مالیاتی کشور موظف شده است که اسامی این افراد و متن خوداظهاری آن‌ها را در سایت این سازمان جهت اطلاع عموم مردم منتشر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH