بهترین انیمیشن‌های اکران شده در 12 سال اخیر

اگر بخواهیم در مورد بهترین انیمیشن های دنیا صحبت کنیم، به لیستی بلند بالا از انیمیشن‌های جذاب، بی‌نظیر و تکرار نشدنی در تاریخ می‌رسیم که خاطرات کودکی بسیار از جوانان امروزی را ساخته‌اند. انیمیشن‌هایی مانند فانتازیا، پینوکیو، سیندرلا و پس از آن داستان اسباب‌بازی تا شرک و در جستجوی نمو و حتی موش سرآشپز، تماما از جمله انیمیشن‌های خاطره‌انگیزی هستند که جزو بهترین انیمیشن های دنیا نیز به حساب می‌آیند.

اما بهترین انیمیشن های دنیا صرفا عناوین نوستالژی نیستند، در دنیای مدرن کارتون‌های بسیار جذاب، با داستان‌هایی آموزنده و عمیق و صدالبته جلوه‌های گرافیکی پیشرفته و طبیعی ساخته شده‌‌اند که خاطرات کودکی نسل جدید را می‌سازند. طی سال‌های اخیر صنعت ساخت پویانمایی در جهان رشد چشمگیری پیدا کرده و این اتفاقی غیرقابل انکار است، انیمیشن‌های جدید آنقدر پرمحتوا هستند که حتی برای افراد بزرگ‌سال نیز جذابیت فراوانی دارند.

در میان انیمیشن‌های جدید ساخته شده از سال 2010 به بعد، عناوین زیادی در میان بهترین انیمیشن های دنیا و تاریخ قرار می‌گیرند و توانسته‌اند حتی بیشتر از شاهکارهای نوستالژی بر روی نسل جدید تاثیر بگذارند.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد همین انیمیشن‌ها سخن بگوییم، انیمیشن‌های جذابی که از سال 2010 به بعد ساخته شده‌اند و شاهکاری بی‌نظیر به شمار می‌آیند. قطعا این عناوین در میان بهترین انیمیشن های دنیا قرار می‌گیرند. به این ترتیب با آی‌تی‌رسان و معرفی بهترین انیمیشن های دنیا در 12 سال اخیر همراه باشید:

15 – چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟

تاریخ انتشار: مارس 2010

استودیو تولید کننده: دریم‌ورکس انیمیشن

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

انیمیشن ” چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟” بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. این انیمیشن در مورد دشمنی بی‌پایه و اساس انسان و اژدهایان است، آن هم در حالی که این دو گروه نیازی به نابودی یکدیگر ندارند و می‌توانند در کنار هم به خوبی زندگی کنند. این انیمیشن موفق توانست نزدیک به 500 میلیون دلار فروش داشته باشد و به همین دلیل نسخه دوم و سوم آن نیز در سال‌های 2014 و 2019 ساخته شد.

14 – شجاع (Brave)

تاریخ انتشار: ژوئن 2012

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

انیمیشن شجاع یا دلیر، ما را به اسکاتلند می‌برد، جایی که که یک خانواده پادشاهی قصد دارند تا دختر خود را مانند یک شاهدخت بار بیاورند اما این دختر به اسب‌سواری و تیراندازی علاقه دارد و نمی‌خواهد محدود باشد. انیمیشن Brave بیش از 500 میلیون دلار فروش داشت و آن هم به دلیل داستان زیبا و جلوه‌های گرافیکی فوق‌العاده این انیمیشن است که مخاطبان زیادی را به خود مجذوب کرد.

13 – داستان اسباب بازی 3

تاریخ انتشار: ژوئن 2010

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2

داستان اسباب بازی 3 یک شاهکار دیگر مانند دیگر نسخه‌های داستان اسباب بازی است. در این قسمت داستان اسبا‌ب‌ بازی اندی قصد دارد به دانشگاه برود و برای همین تعدادی از اسباب بازی‌های خود را به مهد کودک هدیه می‌دهد، اما در مهد کودک اسباب بازی‌های شروری قرار دارند که به دنبال نابود کردن دیگر اسباب بازی‌ها هستند. داستان اسباب بازی به طور قطع یکی از بهترین انیمیشن های دنیا است که نسخه سوم آن نیز با استقبال بسیاری همراه شد. داستان اسباب بازی 3 بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت.

12 – گیسو کمند

تاریخ انتشار: نوامبر 2010

استودیو تولید کننده: والت دیزنی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7

راپانزل نام پرنسس جدید دنیای والت دیزنی است که در فیم گیسو کمند با آن آشنا شدیم. گیسو کمند داستانی پرنسسی تنهاست که موهایی بلند و جادویی دارد، او تمام عمرش توسط نامادری‌اش در یک برج زندانی شده اما به طور اتفاقی به یک دزد آشنا می‌شود و پا به دنیای ناشناخته بیرون می‌گذارد. این انیمیشن یکی از پرهزینه‌ترین پویانمایی‌های دنیا است و از بهترین انیمیشن های سال‌های اخیر به شمار می‌آید.

11 – نام تو

تاریخ انتشار: جولای 2016

استودیو تولید کننده: کامیکز ویوو فیلم

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4

بهترین انیمیشن دنیا

نام تو یا Your Name تنها انیمه این لیست است. نام تو در سال 2016 در ژاپن تولید شده و بر اساس داستانی با همین نام سخته شده است. انیمه نام تو داستان دختر و پسری است که یکی در روستا و یکی در شهر توکیو زندگی می‌کنند، یک روز صبح زمانی که این دو نفر از خواب بلند می‌شوند متوجه می‌شوند که جای آن‌ها تغییر کرده است، یعنی دختر روستایی متوجه می‌شود که در بدن یک پسر در شهر قرار دارد و پسر شهری در بدن یک دختر در روستا از خواب بلند می‌شود. این دو نفر گاها در بدن خود و گاها در بدن طرف مقابل از خواب بیدار می‌شوند و به این ترتیب با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. نام تو یک داستان خلاقانه با فراز و نشیب‌های متعدد دارد که طرفداران انیمه آن را یکی از بهترین انیمیشن های دنیا می‌دانند.

10 – لوکا

تاریخ انتشار: ژوئن 2021

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5

بهترین انیمیشن دنیا

لوکا نام یک انیمیشن آمریکایی/ایتالیایی است که والت دیزنی در سال 2021 آن را اکران کرد. لوکا جدیدترین انیمیشن این فهرست است و به دلیل داستان جذابی که دارد در لیست بهترین انیمیشن های دنیا طی 12 سال اخیر قرار می‌گیرد. انیمیشن لوکا داستانی تخیلی و متفاوتی دارد، در این انیمیشن موجوداتی که به نام هیولای دریایی شناخته می‌شوند درون آب زندگی می‌کنند. این موجودات زمانی که به روی آب و ساحل می‌آیند تبدیل به انسان می‌شوند اما انسان‌های عادی از این موضوع خبر ندارند و همواره به دنبال کشتن هیولاهای دریایی درون آب هستند، در حالی که هیولاهای دریایی نیز به نوعی انسان هستند و خطری برای دیگر انسان‌ها ندارند.

9 – در جستجوی دوری

تاریخ انتشار: ژوئن 2016

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

در جستجوی نمو یکی از شاهکارهای پیکسار است، انیمیشنی که قطعا در میان بهترین انیمیشن های دنیا جای دارد، اما قسمت دوم این انیمیشن نیز موفقیت زیادی کسب کرد و از بهترین انیمیشن‌های سال‌های اخیر بود. در جستجوی دوری به داستان گم شدن دوری، ماهی فراموش‌کار و دوست داشتنی این انیمیشن می‌پردازد. در جستجوی دوری از جمله معدود انیمیشن‌هایی است که بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت.

8 – یخ‌زده (Frozen)

تاریخ انتشار: ژوئن 2013

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

بهترین انیمیشن دنیا

فروزن یک انیمیشن موزیکال فانتزی است که در سال 2013 عرضه شد و توانست محبوبیتی شگفت انگیز را به دست بیاورد. این انیمیشن داستان دو خواهر را تعریف می‌کند که یکی از آن‌ها قدرت ماورایی در ایجاد یخ دارد، خواهر بزرگ در کودکی به طور اتفاقی با قدرت خود به خواهر کوچک آسیب می‌زند و از آن پس از خواهر کوچک خود دوری می‌کند. داستان احساسی و پرفراز و نشیب فروزن در کنار تم موزیکال و خنده‌داری که دارد از جمله اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این انیمیشن هستند. فروزن نیز بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته که یک رکورد برای آن به حساب می‌آید.

7 – رالف خرابکار

تاریخ انتشار: اکتبر 2012

استودیو تولید کننده: والت دیزنی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7

بهترین انیمیشن دنیا

انیمیشن رالف خرابکار با داستانی خلاقانه و متفاوت، روایتی از یک کاراکتر منفی درون یک بازی ویدیویی را دارد که از از شخصت منفی خود خسته شده و می‌خواهد در جمع کاراکترهای خوب باشد. رالف در داستان این انیمیشن با کاراکترهای مختلف از دیگر بازی‌ها آشنا می‌شود و لحظات پرفراز و نشیبی را طی می‌کند. قسمت دوم رالف خرابکار در سال 2018 با عنوان رالف اینترنت را خراب می‌کند نیز ساخته شد که موفقیتی مشابه با قسمت اول را به دست آورد.

6 – موانا

تاریخ انتشار: نوامبر 2016

استودیو تولید کننده: والت دیزنی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6

موانا یکی از جدیدترین قهرمان‌های دختر در انیمیشن‌های دیزنی است. این انیمیشن داستانی افسانه‌ای از یک جزیره را روایت می‌کند که به دلیل دزدیه شدن یک قلب جادویی یک نیمه انسان/خدا، دچار قحطی شده و حال موانا که به ماجراجویی علاقه دارد می‌خواهد با برگرداندن آن قلب جادویی، به قحطی پایان دهد، او در این مسیر مائووی که در ابتدا این قلب را دزدیده بود، آشنا می‌شود و باهم به سراغ پیدا کردن آن قلب می‌روند. یکی از دلایل محبوبیت این انیمیشن حضور دواین جانسون، بازیگر مشهور فیلم‌های اکشن و صداپیشگی او به جای شخصیت مائووی است. این انیمیشن بیش از 600 میلیون دلار فروش داشت.

5 – داستان اسباب بازی 4

تاریخ انتشار: ژوئن 2019

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7

بهترین انیمیشن دنیا

داستان اسباب بازی تا زمانی که ادامه داشته باشد در میان بهترین انیمیشن های دنیا قرار خواهد گرفت. داستان اسباب بازی 4 به ادامه داستان قسمت‌های قبل می‌پردازد، جاییکه اسباب بازی‌ها پیش دختر به نام بانی هستند، بانی خود یک اسباب بازی چنگال می‌سازد اما این عروسک چنگال فکر می‌کند که زباله است و با ماهیت عروسک خود مشکل دارد. داستان اسباب بازی 4 مانند دیگر عناوین این مجموعه محبوبیت فراوانی دارد و بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت.

4 – زوتوپیا

تاریخ انتشار: مارس 2016

استودیو تولید کننده: والت دیزنی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8

زوتوپیا داستان یک شهر حیوانات است که در آن یک خرگوش کوچک و چابک می‌خواهد افسر پلیس شود. البته او وارد نیروی پلیس می‌شود ولی به دلیل جثه‌ای که دارد او را جدی نمی‌گیرند و برای ماموریت‌های کوچک از او استفاده می‌کنند. این خرگوش در ادامه با یک روباه سوء‌استفاده‌گر آشنا می‌شود و این دو به کمک هم بزرگ‌ترین مشکل شهر را حل می‌کنند. زوتوپیا داستان سیالی دارد و کاراکترهای خلاقانه و جذاب آن به خوبی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. زوتوپیا بیش از یک میلیارد فروش داشت و در سالی که انیمیشن‌های موانا و در جستجوی دوری عرضه شده بودند، اسکار بهترین انیمیشن سال را دریافت کرد.

3 – درون و بیرون

تاریخ انتشار: ژوئن 2015

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

بهترین انیمیشن دنیا

انیمیشن درون و بیرون یا Inside Out روایتی متفاوت و جذاب از نحوه عملکرد ذهن و احساسات انسان دارد. در این انیمیشن نشان داده می‌شود که تمام روحیات ما توسط پنج احساس شادی، غم، خشم، ترس و نفرت مدیریت می‌شود و این احساسات شخصیت انسان را می‌سازند. انیمیشن درون و بیرون چالش‌های ذهنی و تشکیل احساسات دختری به نام رایلی را از ابتدای تولد او نشان می‌دهد. این انیمیشن توسط بسیاری از کارشناسان مورد تحسین قرار گرفت و قطعا یکی از بهترین انیمیشن های دنیا در تاریخ است. انیمیشن Inside Out بیش از 800 میلیون دلار فروش داشته است.

2 – روح

تاریخ انتشار: دسامبر 2020

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

بهترین انیمیشن دنیا

انیمیشن روح یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین تولیدات استودیوی پیکسار است، این انیمیشن در مورد روح آدم‌ها در فضایی مانند برزخ و اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد، ساخته شده و نگاهی کاملا جدید و متفاوت به زندگی دارد. در این انیمیشن کاراکتری به نام جو گاردنر با صدای جیمی فاکس، در شبی که قرار بود به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای خود در زمینه موسیقی برسد، دچار حادثه می‌شود و به کما می‌رود.

روح جو از بدن وی جدا شده و وارد برزخ می‌شود، تمام تلاش جو گاردنر آن است که به زمین بازگردد اما برای رسیدن به این هدف تنها یک راه در پیش دارد، او باید روح یک نفر را راضی کند تا وارد دنیا شود اما آن روح هیچ علاقه‌ای برای به دنیا آمدن ندارد. انیمیشن روح، داستانی فلسفی و تا حدی بزرگسال دارد، این انیمیشن بیشتر برای نوجوانان مناسب است، روح از نظر محتوایی به خوشی در لحظه و رقم زدن اتفاقات ساده برای خوشحال بودن می‌پردازد، همچنین این انیمیشن نامزد دریافت دو جایزه اسکار شده است. این انیمیشن با فروش بیش از یک میلیارد و 320 میلیون دلار، سومین انیمیشن پرفروش تاریخ است.

1 – کوکو

تاریخ انتشار: نوامبر 2017

استودیو تولید کننده: پیکسار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4

بهترین انیمیشن دنیا

کوکو داستانی برپایه رفع محدودیت‌ها و رسیدن به آرزوها دارد. کوکو پسربچه‌ای است که به موسیقی علاقه دارد ولی خانواده‌اش او را از داشتن ساز محروم کرده‌اند. او برای شرکت در فستیوال موسیقی مجبور می‌شود به قبرستان برود و ناگهان به دنیای مردگان قدم برمی‌دارد. کوکو در دنیای مردگان با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شود که یکی از آن‌ها امکان نابودی و عدم امکان برگشت او به دنیای واقعی است.

کوکو داستانی پر از پیچیدگی‌های احساسی دارد که به جذابیت آن افزوده و این انیمیشن را به یکی از بهترین آثار پیکسار در تاریخ تبدیل کرده است. انیمیشن کوکو به ارزش‌هایی مانند خانواده، زندگی پس از مرگ و پشتکار برای رسیدن به رویا می‌پردازد و با تم موزیکال خود، جذاب‌ترین انیمیشن‌ پس از سال 2010 به حساب می‌آید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH