انویدیا انصراف خود از خریداری کمپانی ARM را رسما اعلام کرد

در سال 2020 شرکت انویدیا از تصمیم خود برای خریداری کمپانی ARM خبر داد. با این‌حال بر اساس گزارش جدید نشریه فایننشیال تایمز، فشارهای ناشی از مخالفت‌ آژانس‌های رگولاتوری در جهان و اقدامات تقابلی سایر بازیگران صنعت فناوری بالاخره موجب شده تا انویدیا انصراف خود از این خرید را اعلام نماید.

پیش‌تر در ماه ژانویه اعلام شد که انویدیا سرگرم بررسی عقب‌نشینی از انعقاد این قرارداد است و اکنون به‌نظر می‌رسد که این گمانه‌زنی رنگ واقعیت به خود گرفته است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که بسیاری از شرکت‌های مشهور از جمله کوالکام، مدیاتک، هواوی، اپل و سامسونگ برای تولید تراشه‌های سفارشی خود از طرح‌های ارائه شده توسط کمپانی ARM استفاده می‌کنند.

تلاش انویدیا برای تصاحب ARM موجب نگرانی شرکت‌های فوق شده بود؛ چرا که کارشناسان تصور می‌کردند که این پدیده نهایتا مشتریان ARM را وادار می‌کند تا بابت دریافت مجوز استفاده از پتنت‌ها و طرح‌ها هزینه بیش‌تری را پرداخت نمایند. اگرچه انویدیا اطمینان داده بود که این اتفاق هیچ‌گاه روی نخواهد داد. با این‌حال ابراز نگرانی دولت‌های مختلف در سراسر جهان نهایتا منجر به عقب‌نشینی انویدیا از تصمیم خود شد.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که به‌دنبال انصراف انویدیا از خریداری ARM، چه تحولاتی روی خواهد داد؟ در پاسخ بایستی گفت که ظاهرا هلدینگ SoftBank به‌‌عنوان مالک ARM سرگرم برنامه‌ریزی برای عرضه عمومی سهام این شرکت و تبدیل نمودن آن به یک برند عام تا پیش از پایان سال 2022 است.

بی‌تردید عقب‌نشینی انویدیا از تصمیم خود، برنامه‌های این شرکت برای نقش‌آفرینی پر رنگ‌تر در بازار تراشه را برهم خواهد زد. با این‌حال با وجود فشارهای شدید نهادهای نظارتی مشخص نبود که آیا چنین توافقی نهایتا جنبه اجرایی پیدا خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH