فاکسکان تولید انبوه خودروهای برقی در تایوان را از سال 2024 آغاز خواهد کرد

گروه فاکسکان که به‌عنوان تولیدکننده قراردادی محصولات اپل شناخته می‌شود؛ به منظور تحکیم جایگاه خود در بازار با جدیت تمام تلاش می‌کند. این شرکت تایوانی پیش‌تر برنامه‌های خود برای ورود به بازار در حال رشد خودروهای برقی را رسانه‌ای کرده است.

شرکت ملی نفت تایلند (PTT) اعلام کرده که کارخانه تولید خودروهای برقی این کشور که در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک با کمپانی فاکسکان همکاری می‌کند؛ تولید انبوه خودروهای برقی را در 3 ماهه نخست سال 2024 آغاز خواهد کرد.

در صورت صحت گزارشات اخیر به‌نظر می‌رسد که 2 طرف قصد دارند تا به منظور احداث این کارخانه جدید در تایلند حدودا 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نمایند.

شرکت ملی نفت تایلند برآورد می‌کند که در ابتدای کار، ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه برابر با 50 هزار خودرو بوده و در آینده این رقم به حدودا 150 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. شایان به ذکر است که فاکسکان کسب‌وکار تولید خودروهای الکتریکی را به کشور تایلند محدود نمی‌کند؛ بلکه در صدد گسترش آن در مناطق مختلف جهان است. این کمپانی چند روز پیش اعلام کرد که به منظور توسعه خودروهای الکتریکی در منطقه با وزارت سرمایه‌گذاری اندونزی و سایر شرکت‌ها همکاری می‌کند.

پیش از این نیز کمپانی تایوانی برای خریداری اولین کارخانه تولید خودروهای برقی خود در منطقه آمریکای شمالی قراردادی را منعقد نموده بود. این قرارداد بخشی از توافق 280 میلیون دلاری فاکسکان با استارتاپ آمریکایی طراح خودروهای برقی موسوم به Lordstown Motors بوده و خرید سهام را نیز شامل می‌شود. همچنین فاکسکان در حال بررسی احداث کارخانجات تولید خودروهای برقی در هندوستان، اروپا و کشورهای منطقه آمریکای شمالی یا جنوبی تا سال 2024 است.

فاکسکان چند ماه قبل از 3 نمونه اولیه خودروهای برقی رونمایی کرد. کمپانی تایوانی به‌دنبال عرضه تجاری این خودروها طی سال جاری است. این 3 خودرو نشان‌دهنده نقطه اوج شرکت‌های فاکسکان و Yulon Motors تایوان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH