معرفی 7 بازی مستقل کمتر شناخته شده که باید حتما تجربه کنید

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 7 بازی مستقل بپردازیم که تجربه هنری، بصری و یا صوتی بی‌نظیری را در اختیار شما می‌گذارند.

این روز‌ها صنعت بازی بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گرفته است و مخاطبان آن هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. تعداد استودیو‌های بازی سازی نیز روزبه‌روز در حال افزایش است چراکه کمپانی‌های بزرگ و کوچک متوجه پتانسیل این صنعت شده‌اند و قطعا قصد ندارند تا از ذره‌ای از سود نهفته در آن عقب بمانند.

به همین دلیل نیز بازی‌هایی را می‌بینیم که هر روز بزرگ‌تر، واقع‌گرایانه‌تر، طولانی‌تر و در نتیجه پرهزینه‌تر برای سازندگان می‌شوند. در این میان اما در سراسر جهان استعداد‌های فراوانی وجود دارد که شاید به هر دلیلی نتوانسته و یا نخواسته‌اند که وارد این استودیو‌های عظیم شوند. به هر کدام از این دو دلیل نیز که باشد، این افراد استودیو‌های کوچک و چندنفره خود را تاسیس کرده و شروع به رنگ بخشیدن به رویا‌هایشان می‌کنند.

بسیاری از این بازی‌ها اما دارای گرافیک‌هنری چشم‌نواز، موسیقی زیبا، داستانی تاثیرگذار، گیم‌پلی نوآورانه و از همه مهم‌تر ایده‌های جدیدی هستند که صرفا به دلیل نبود بودجه کلان، به اندازه کافی تبلیغ نشده و به چشم نمی‌آیند. در این مقاله قصد معرفی 7 عدد از این جواهر‌های ناشناخته را داریم، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

Nobody Saves the World

یکی از بازی های مستقل است که تنها با دیدن یک عکس از محیط‌های آن، به احتمال زیاد ترغیب می‌شوید تا به تجربه آن بپردازید. در این بازی مستقل شما نقش یک کاراکتر بدون پوست و ظاهر خاصی را بازی می‌کنید که «هیچ‌کس» نام دارد. در ادامه، مسیر شما به نجات دادن تمام دنیا گره خواهد خورد که با چوب جادویی‌تان این کار را انجام می‌دهید.

با زاویه دوربینی نمابالا، شما قادر خواهید بود که به 15 تا از موجوداتی تبدیل شوید که تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. از یک زامبی گرفته تا یک اسب و یا شوالیه. هر کدام از این شخصیت‌ها قابلیت‌هایی منحصر به خود را دارند که حتی می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید. گرافیک هنری بازی بسیار چشم‌نواز و خوش‌رنگ و لعاب است که تجربه آن‌ را با دشمنانی متنوع و کاراکتر‌های مختلف، بسیار دلچسب‌تر خواهد کرد.

Death’s Door

درب مرگ، یک بازی مستقل نمابالا است که گاها شما را با دوربین کارگردانی شده به جلو خواهد برد اما تفاوت آن با Nobody Saves the World سه بعدی بودن آن است. در این بازی شما به عنوان یک کلاغ سعی در پیدا کردن آیتم‌هایی را دارید که هر کدام در یک دنیا قرار داده شده‌اند.

گرافیک بازی در عین سادگی بسیار زیباست. برخلاف Nobody Saves the World، در هر محیط رنگ‌های محدودی را می‌بینیم که ترکیب آن‌ها اتمسفر جذابی را به بازی بخشیده است. بزرگ‌ترین نقطه قوت این بازی مستقل اما باس‌فایت‌های آن است. Death’s Door دارای تعداد زیادی باس‌فایت است که هر کدام بسیار خلاقانه طراحی شده‌اند. گیم‌پلی بازی سریع و هیجان‌انگیز و همینطور مهارت محور است.

Lost in Random

یکی دیگر از ایده‌های منحصر به فرد در دنیای بازی‌هاست که نظر بسیاری را به خود جلب کرد. در Lost in Random شما در نقش یک دختر بچه بازی می‌کنید که تلاش می‌کند خواهر خود را از دست ملکه بدذات دنیای بازی نجات دهد. ایده بازی اما ترکیب بردگیم با ویدئوگیم است. شما برای مبارزه با دشمنانتان یک تاس را به همراه دارید که با پرتاب کردن آن، یکی از کارت‌هایی که خودتان انتخاب، ارتقا و چیده‌اید برگزیده و جادوی آن روی حریف اعمال می‌شود.

تعداد بالای کارت‌ها و قابلیت‌ها، تنوع بالایی به بازی بخشیده است. همچنین Lost in Random دارای فضای بسیار درگیر کننده‌ای است که بیشتر آن را به گرافیک فانتزی و مخصوص خود القا می‌کند. Lost in Random یک بازی سوم‌شخص ماجراجویی است که اوقات خوشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

Hades

بین تمام عنوان‌های این لیست اما تقریبا با هر معیاری می‌توان گفت که هیدیس بهترین است. نمرات، جوایز و یا نظر مردم، همه در شاهکار بودن این بازی اتفاق نظر دارند. شما در نقش پرنس جهنم و فرزند هیدیس بازی می‌کنید که تلاش دارد تا از جهنم فرار کند. در این راه، شما با انواع شخصیت‌های معروف یونان روبه‌رو خواهید شد که هر کدام به‌خوبی صداگذاری شده‌اند.

بازی مستقل

در بازی با هر بار مرگ شما بازی را از ابتدا شروع خواهید کرد با این تفاوت که نقشه و چینش دشمنان تغییر می‌کند و هر بار تنوع خواهند داشت. همچنین روابط شما با شخصیت‌ها و سلاح‌هایی که به دست آورده‌اید، حفظ خواهد شد. از لحاظ بصری، صوتی و تقریبا هر خصوصیتی، هیدیس یک شاهکار محسوب می‌شود که تجربه آن برای همه واجب است.

Hollow Knight

بازی مستقل

یک بازی با سبک مترویدوینیا (Metroidvania) است که بسیاری را شیفته‌ کاراکتر‌های بامزه خود کرده است. در این سبک بازی‌ها که متروید از پایه گذار‌های آن است، بازیکن به گشت و گذار و ماجراجویی در محیط‌های پلتفرمر خواهد پرداخت. شاید یکی از مثال‌هایی که برای بسیاری ملموس باشد، محیط‌هایی است که در ابتدای بازی از کنارشان عبور می‌کنید و نمی‌توانید وارد آن بشوید تا این که بعدها یک آیتم جدید پیدا می‌کنید و با برگشتن به آن محیط، می‌توانید از آن عبور کنید.

بازی مستقل

این بازی نیز محیط و حال و هوای مخصوص خود را دارد که در شهر‌های زیرزمینی شما را دعوت به مبارزه‌هایی سخت و هیجان‌انگیز می‌کند. دشمنان شما در بازی قدرتمند طراحی شده‌اند و برای عبور از آن‌ها باید با تمرکز و مهارت کافی بازی کنید. Hollow Knight یک بازی ساید‌اسکرولر است که با طراحی دوبعدی و خوش‌رنگ خود، شما را به گشت‌وگذار بیشتر دعوت می‌کند.

Little Nightmares

بازی مستقل

دو عنوان کابوس‌های کوچک، هر دو بازی‌هایی جذاب است که باید تجربه نمود. در این سری از بازی شما در نقش کودکانی هستید که ابعادی بسیار کوچک‌تر از محیط بازی دارند. شما در بین لوازم خانه و بسیاری از دیگر محیط‌ها جابه‌جا خواهید شد تا تجربه‌ای ترسناک را سپری کنید.

بازی مستقل

در این بازی به ترس‌ها و ناراحتی‌های روانی کودکان در ژانر ترسناک پرداخته شده که به شکلی عجیب اما جالب روایت می‌شود. نسخه دوم این بازی عملکرد بسیار بهتری در ارائه تجربه‌ای ترسناک و پیاده‌سازی اتمسفری تاثیرگذار را داشته که اکثر خصوصیات نسخه اول را بهبود داده است.

12Minute

بازی 12 دقیقه نیز تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد که طی آن شما در خانه‌ای از نمای بالا، شاهد روایتی در مورد افرادی هستید که در یک چرخه 12 دقیقه‌ای زمانی گیر افتاده‌اند.

بازی مستقل

هر بار که 12 دقیقه‌تان به پایان می‌رسد،‌ باری دیگر به ابتدا باز می‌گردید و با انتخاب‌هایی جدید روبه‌رو می‌شوید که رفته‌رفته به فهم بیشتر مخاطب در مورد داستان و اتفاقاتی که در جریان است، کمک می‌کند. بازی دارای داستانی تاثیر‌گذار و گیم‌پلی پازل‌محور و بر اساس تصمیم‌گیری است که می‌تواند تجربه متفاوتی میان عناوین بزرگ صنعت بازی باشد.

شما چه بازی‌های را می‌شناسید که در این لیست از آن‌ها نام برده نشد؟ آن‌ها را به ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان معرفی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH