مایکروسافت در تدارک عرضه یک لپ‌تاپ جدید با تراشه اسنپ‌دراگون 8cx نسل 3 است

فهرست جدید گیک‌بنچ دربردارنده جزئیات جالبی پیرامون محصول سرفیسی آینده مایکروسافت است. این محصول احتمالا یک لپ‌تاپ بوده و از تراشه پرچم‌دار کوالکام مبتنی بر معماری ARM برای دستگاه‌های ویندوزی با نام اسنپ‌دراگون 8cx نسل 3 استفاده می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که شناسه دستگاه با اسم رمز مدل‌های پیشین سرفیس مطابقت داشته و استفاده از عبارت EV2 در نام آن نیز نشان می‌دهد که این محصول وارد مرحله تست سخت‌افزاری یا به عبارت دیگر تست اعتبارسنجی تجهیزات (EVT) شده است. در این مرحله کمپانی سازنده پیش از نهایی کردن طراحی داخلی و خارجی دستگاه از عملکرد صحیح کلیه اجزای سخت‌افزاری اطمینان حاصل خواهد کرد.

موضوع جالب‌تر اینکه نتایج تست گیک‌بنچ نشان می‌دهند که عملکرد این CPU در زمینه پردازش چند هسته‌ای با پردازنده‌های ساخت شرکت‌های اینتل و AMD با نرخ توان 25 وات قابل رقابت خواهد بود. به‌عنوان مثال پردازنده Core i7-1165G7 اینتل در تست پردازش چند هسته‌ای گیک‌بنچ امتیاز کمتری را کسب نموده است. با این‌حال کارآیی پردازنده‌های اینتل و AMD در زمینه پردازش تک هسته‌ای روی دستگاه‌های تست شده کماکان بهتر است.

از آنجا که دستگاه جدید مایکروسافت به تازگی وارد مرحله تست سخت‌افزاری شده است؛ لذا برای انتشار جزئیات کامل پیرامون این محصول کماکان بایستی مدتی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH