بررسی تخصصی هواوی Ascend P7: یک گوشی استایلیش!

Ascend P7 Review (24)

شما هنگام خرید یک محصول ابتدا به ظاهر آن می‌نگرید یا باطن برای‌تان ارجحیت دارد؟ هواوی یکی از آن کمپانی‌هایی است که همیشه سعی داشته تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد. از گوشی‌های ارزان قیمت با مشخصات خوب گرفته تا گوشی‌های سطح بالا و به اصطلاح پرچمدار! سال گذشته نیز تصمیم گرفت تا یک مدل را با ظاهر خیلی شیک وارد بازار کند تا برای آن دسته از افرادی که ظاهر را بر باطن ترجیح می‌دهند نیز فکری بکر کرده باشد! این کمپانی با توجه به استقبال خوب از مدل زیبا روی سال قبل، امسال نیز مصمم شد تا همان رویه را در پیش گیرد و بر خلاف خیلی از کمپانی‌ها که تنها محصولاتشان را قدرتمندتر از سال پیش روانه بازار می‌کنند، طبق معمول همیشه محصولات خود را از دو جنبه تولید کرد؛ یکی از لحاظ ظاهری فوق العاده بوده و دیگری سخت افزاری! گرچه مدل‌هایی که از لحاظ سخت افزاری قدرتمند بودند نیز به نوبه خود زیبا هستند، اما هرگز به پای سری دیگر نمی‌رسند! در نتیجه ما نیز تصمیم گرفتیم تا با یک بررسی خاص این زیبای خفته هواوی یعنی اسند P7‌ را بیدار کرده و به همگان نشان دهیم! پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید!

در یک کلام، زیبا!

طراحی پی 7 همچون برادر بزرگتر و زیبای خودش هنرمندانه است! یک تلفیق مناسب از فلز با ظرافت بالا و ضخامت فوق العاده کم (6.5 میلی متر) باعث شده تا با دیدن آن در همان لحظه نخست شیفته این گوشی شوید. همچون تمامی گوشی‌های امروزی بیشترین بخش جلویی پی 7 را نمایشگر آن فرا گرفته و بر خلاف خیلی از همان گوشی‌ها لوگوی هواوی در بخش زیرین نمایشگر قرار دارد.

Ascend P7 Review (30)

 

در سمت راست این مدل دو اسلات ورودی کارت حافظه و میکرو سیم کارت قرار دارند که به دلیل ظرافت خاصی که در این مدل شاهدش هستیم، بایستی با سوزن آن را باز کرد! حتی هواوی برای اینکه زیبایی این مدل را دو چندان کند محل قرار گیری سوزن را در یکی از اسلات‌ها در سمت راست و در دیگری در نقطه مقابل آن در سمت چپ تعبیه نموده و با این کار نوعی تقارن در آن‌ها ایجاد کرده است! در پی 7 دیگر خبری از ابتکارات قبلی نیست و از آن پین فلزی معروف پی 6 که در جک 3.5 میلی متری هدفون جای می‌گرفت، اثری وجود ندارد.

Ascend P7 Review (27)

 

کمی بالاتر از این دو اسلات دکمه پاور قرار گرفته و برای اینکه بتوانید آن را به خوبی لمس کنید اطرافش کمی تراش خورده و گودتر به نظر می‌رسد! با همین حرکت هنرمندانه از طرفی خدشه‌ای به ظرافت این دستگاه وارد نشده و از سوی دیگر دکمه پاور نیز به راحتی قابل لمس است! بالا تر از آن نیز کلیدهای یکپارچه صدا قرار گرفته‌اند تا همه امکانات را در سمت راست گوشی ببینید و خبری از هیچ کلید و یا پورتی در سمت چپ نباشد!

Ascend P7 Review (25)

 

هنگامی که به این مدل نگاه می‌کنید، متوجه نا متقارن بودن بخش بالایی و پایینی آن خواهید شد. معمولا در مدل‌های امروزی اطراف گوشی را شبیه به هم می‌سازند اما هواوی از این قاعده مستثنی است! این کمپانی خوش ذوق بخش بالایی پی 7 را همچون سمت چپ و راستش صاف و تخت ساخته در حالی که بخش زیرین آن کمی قوس داشته و می‌توان گفت نیم دایره‌ای است! این امر علاوه بر جلوه خاصی که به گوشی داده موجب شده تا دیگر نتوانید این دستگاه را به صورت عمودی بر روی یک سطح صاف قرار دهید.

Ascend P7 Review (1)

 

جک 3.5 میلی متری هدفون به بخش بالایی و بهترین جای ممکن منتقل شده و پورت میکرو یو اس بی نیز درست در مرکز بخش زیرین قرار گرفته تا هنگام مشاهده پورت‌ها و کلیدهای آن هیچ عیب و ایرادی به دستگاه وارد نشود؛ البته اگر نبودن کلید اختصاصی شاتر دوربین را فاکتور بگیریم!

Ascend P7 Review (24)

Ascend P7 Review (26)

 

اگر گوشی را به پشت بچرخانید با لوگوی هواوی مواجه می‌شوید که خود یکی دیگر از عوامل زیبایی P7 به شمار می‌آید. در گوشه بالا و سمت چپ این مدل نیز دوربین آن به همراه تک فلاش ال ای دی قرار گرفته که محل چندان مناسبی برای قرار گیری دوربین نیست، زیرا هنگام عکس برداری احتمال قرار گیری انگشت‌تان بر روی لنز زیاد است. تک اسپیکر این مدل نیز در بخش پایینی قرار گرفته است؛ گرچه هنگام در دست گرفتن، بخش پشتی کاملا صاف به نظر می‌رسد اما اگر کمی در نور زیاد و از زوایا به آن نگاه کنید متوجه نقش و نگار های ریزی بر پیکره دستگاه خواهید شد که با لمس آن هیچ گاه متوجه حضورشان نمی‌شوید.

Ascend P7 Review (3)

 

در کل هرچه از طراحی این مدل بگوییم کم گفته‌ایم و بی شک هواوی یک گوشی خاص، زیبا و خوش دست را روانه بازار کرده است!

همچنان رو به پیشرفت!

این روزها یکی دیگر از مسائلی که در پرچمداران مشاهده می‌شود افزایش سایز نمایشگر نسبت به پرچمدار سال گذشته است! به شخصه سایز نمایشگر 4.7 و یا نهایتا 5 اینچی را بهترین سایز برای اسمارت فون‌ها می‌دانم اما این روزها اکثر کمپانی‌ها روز به روز به میزان سایز نمایشگر محصولاتشان می‌افزایند تا جایی که کمپانی خود خواه اپل نیز وادار به تغییر در سایز نمایشگر محصولاتش شد! هواوی نیز همین امر را در پیش گرفته و از 4.7 اینچ در پی 6 به 5 اینچ در پی 7 رسیده است. به دلیل وضوح فول اچ‌دی تصویر در این مدل و سایز نمایشگر معقول آن، چگالی پیکسلی در پی 7 عدد 441 را در مقابل خود می‌بیند که نسبت به سال گذشته جهشی قابل توجه داشته است. کیفیت تاچ بسیار عالی بوده و به به تمامی فرامین شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ خواهد داد. نسخه سوم از گوریلا گلس نیز بر روی آن قرار گرفته تا محافظ چنین نمایشگر قدرتمندی باشد. با توجه به پنل IPS بکار رفته در این مدل انتظارمان در نگاه از زوایا بالاست و پی 7 هم از این بابت سربلندمان کرد! برای اینکه خودتان شاهد کیفیت مطلوب صفحه نمایش این مدل شوید، آن را در کنار پرچمدار اچ‌تی‌سی با نام وان (M8) قرار دادیم و با تنظیم نور نمایشگر هر دو بر روی بیشترین میزان ممکن، چند عکس یادگاری از آن‌ها انداختیم تا با دیدن رنگ رخسارشان به سر درونشان پی ببرید! (مدل سمت راست گوشی کمر باریک قصه ماست)

Ascend P7 Review (5)

Ascend P7 Review (6)

Ascend P7 Review (7)

Ascend P7 Review (8)

Ascend P7 Review (9)

Ascend P7 Review (10)

 

قدرت بالا اما نه در حد یک پرچمدار!

ظاهرا هواوی قصد دارد تا محصولاتش را در دو سبک متفاوت عرضه کند! برخی را همچون پی 7 زیبا روی تولید کرده و به طور کلی بیش از آنکه به فکر باطن دستگاه باشد به ظاهر آن اهمیت می‌دهد و برخی دیگر را قدرتمند می‌سازد اما ظاهرشان چندان چنگی به دل نمی‌زند! شاید بهتر باشد که سال آینده مدلی را با تلفیق این دو دسته وارد بازار کند و همه را انگشت به دهان بگذارد! همه این‌ها را گفتیم که بدانید گرچه پی 7 مدلی جدید بوده و هنگام ورود به بازار سر و صدای زیادی را به پا کرده است اما نمی‌توان به آن لقب پرچمدار را نسبت داد زیرا از لحاظ سخت افزاری در حد میان رده های بازار است! بر خلاف اکثر اسمارت فون‌های بازار از پردازنده‌های HiSilicon بهره می‌برد و خبری از کوالکام و انویدیا نیست! مهم‌ترین دلیل استفاده از چنین پردازنده‌ای را می‌توان به مالیکت هواوی بر همین کمپانی HiSilicon نسبت داد. در پی 7 شاهد چیپست 910T خواهید بود که دارای 4 هسته Cortex A9 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز برای هر کدام است. واحد گرافیکی mali-450 نیز برای آن در نظر گرفته شده تا به همراه 2 گیگابایت رم مجموعه سخت‌افزاری خوبی را تشکیل دهند. برای اینکه عملکرد این سخت افزار با نام‌های نسبتا جدید و عجیب و غریب را بهتر بسنجیم، پی 7 را وارد آزمایش های سخت خود کردیم تا ببینیم چه چیزی در چنته دارد!

طبق معمول از بنچمارک پی شروع کردیم و کسب رقم 272 میلی ثانیه برای چنین مدلی آنقدرها هم دور از انتظار نبود!

Ascend P7 Review (12)

 

سپس به سراغ بنچمارک AnTuTu رفتیم تا یک امتیاز کلی به سوگلی هواوی داده شود! پس از گذشت مدت زمان قابل توجهی 25402 بر روی صفحه نمایان شد! در زیر رتبه پی 7 را در میان رقبا مشاهده می‌کنید (سعی شد در نمودار ها یک مدل هم سطح با پی 7 و یک مدل پرچمدار را قرار دهیم تا بتوانید جایگاه این مدل را میان رقبا بهتر تشخیص دهید).

Ascend P7 Review (13)

Ascend P7 Bench (1)

 

برای اینکه امتیازات کلی را فراموش کنیم و بدانیم که در هر بخش چه امتیازی کسب می‌کند از  Quadrant Professional استفاده کردیم که نمودارهای زیر جایگاه پی 7 را در میان رقبا به خوبی مشخص می‌کند!

Ascend P7 Bench (4)

Ascend P7 Bench

Ascend P7 Bench (2)

Ascend P7 bench

 

در مرحله بعدی از Bonsai استفاده کردیم تا عملکرد واحد گرافیکی را بسنجیم!

Ascend P7 Review (15)

 

و در آخر برای نشان دادن توانایی پی 7 در تست جاوا از JBench استفاده کردیم و عدد 34159 به این مدل تعلق گرفت!

Ascend P7 Review (14)

 

بعد از دیدن چنین نتایجی از سوی پی 7 تصمیم گرفتیم تا با اجرای یک بازی (نید فور اسپید) توانایی این مدل را در اجرای بازی‌ها بسنجیم! حقیقتا بازی با کیفیت خیلی خوب و قابل قبولی به اجرا در آمد و هنگام بازی کردن نیز در ابتدا با مشکلی چون داغ شدن گوشی مواجه نمی شوید اما رفته رفته با بالا رفتن هیجان بازی میزان دمای گوشی نیز بالا می رود، این مدل گرچه که به پای اجرای بازی‌ها در گوشی‌هایی چون وان (M8) نمی‌رسد اما در حد هست که شما را از این بابت راضی نگه دارد.

دو دوربین فراتر از انتظار!

همیشه در بخش مهمی چون دوربین در رابطه با نمونه اصلی آن مدل صحبت می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که صحبتی از دوربین دوم به میان آید! سازندگان مطرحی چون نوکیا که دوربین محصولاتش جز نقاط قوت آن محسوب می‌شود، خیلی با دوربین جلو رابطه خوبی برقرار نمی‌کنند و حتی اکثر مدل‌های تاپ خود را با دوربین دوم خیلی ساده روانه بازار می‌کنند به طوری که اکثر آن‌ها حتی توانایی فیلم برداری به صورت فوق اچ دی را هم ندارند اما هواوی تصمیم گرفته تا در مدلی چون پی 7 از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه تک فلاش LED در پشت دستگاه و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو استفاده کند. شاید با این تفکر دست به چنین حرکت شجاعانه‌ای زده که معمولا عکاس‌ها از همه جا قادر به عکاسی هستند و به همه جا سرک می‌کشند و لحظات نابی را شکار می‌کنند و تنها موردی که قادر به عکس‌برداری خاص از آن نیستند، چهره خودشان است! در نتیجه به دوربین جلوی دستگاه نیز توجه ویژه‌ای کرده تا این نقیضه را برطرف سازد! برخی قابلیت‌ها نظیر تشخیص چهره و لبخند نیز آن قدر در مدل‌های متفاوت عرضه شده که دیگر به یک مسئله روتین تبدیل و هیچکس پای آن‌ها را به مقاله‌ها باز نمی‌کند گرچه که همین چیزهای خیلی ساده که به راحتی از کنار آن‌ها می‌گذریم، در سال‌های نه چندان دور جز آپشن‌های فوق العاده یک گوشی معرفی می‌شد! ما نیز از پرداختن به جزئیاتی که همه با آن کم و بیش آشنا هستید فاصله می‌گیرم پس از گذر از معابر پر پیچ خم به مکانی دنج می‌رسیم و سریع پی 7 را از جیب در آورده و مشغول شکار لحظات ناب با آن می‌شویم که نتیجه زحماتمان در زیر قابل رویت است!

Ascend P7 Review (18)

 

Ascend P7 Review (19)

 

Ascend P7 Review (17)

 

Ascend P7 Review (16)

 

Ascend P7 Review (22)

 

Ascend P7 Review (23)

 

Ascend P7 Review (20)
زیر نور اتقاق بدون فلاش

 

Ascend P7 Review (21)
در تاریکی مطلق با فلاش

 

Ascend P7 Review (23)

 

هر دو دوربین به کار رفته در این مدل توانایی فیلم برداری به صورت فول اچ دی را دار هستند و در یک کلیپ یک دقیقه‌ای که با پی 7 در همان محل دنج خودمان گرفتیم، حجم ویدیو در حدود 178 مگابایت شد که از ثبت تصاویر با جزئیات بالا حکایت دارد.

 

پلیری ساده و بی غل و غش!

اگر از آن دسته کسانی هستید که با گوشی‌تان به تماشای فیلم می نشینید و یا مدام در حال گوش دادن به موزیک هستید، باید اذعان کنیم که پی7 در حد یک گوشی سطح بالا نیست اما شما را راضی نگه خواهد داشت! کدک‌های صوتی و تصویری زیادی را به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کند اما نه به اندازه‌ای که از نصب پلیرهای محبوب اندرویدی بی نیاز باشید! اما در اجرای ویدیوهای فول اچ‌دی نیز کوچک‌ترین مکث و یا افت فریمی نخواهد داشت در نتیجه یک گزینه ایده‌آل برای تماشای ویدیو است! اسپیکرهای این مدل از لحاظ بلندی صدا در حد قابل قبولی قرار دارد اما کیفیت آن چندان چنگی به دل نمی‌زند، البته اگر هدفون را به آن متصل کنید همه چیز به همان گونه‌ای است که انتظارش را می‌کشید.

Ascend P7 Review (8)

 

متفاوت‌تر از همیشه

هنگامی که یک گوشی اندرویدی را در دست می‌گیرید پس از باز کردن قفل با چندین صفحه روبه رو می‌شوید که پر از ویجت‌ها و برنامه‌ها و بخش‌های مختلف است و یک بخش دیگر نیز به لیست برنامه‌ها اختصاص دارد! اما در رابط کاربری Emotion UI هواوی که نسخه 2.3 آن بر روی پی ۷ سوار شده خبری از لیست برنامه‌ها نیست و همه چیز به همان صفحاتی که در گام نخست با آن روبه رو می‌شوید محدود شده است. در ابتدا شاید کمی هنگام کار با آن گیج شوید و مدام به دنبال آن لیست گمشده خود باشید اما اگر کمی هم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، متوجه می شویم که در گوشی‌های اندرویدی چندان نیازی هم به آن لیست بلند بالا وجود ندارد. هنگامی که شما می‌توانید همه برنامه‌ها را همان گونه که دوست دارید در صفحه اصلی بچینید، پس چه دلیلی دارد که از لیستی برای همان برنامه‌ها استفاده کنید؟ البته این قضیه تا حدودی به شایعات شبیه بودن ظاهر کلی و اینترفیس هواوی به اپل دامن خواهد زد!

Ascend P7 Review (2)

 

اگر قصد تغییر چنین اینترفیسی را داشته باشید خود هواوی با اضافه کردن یک استایل جدید به منوی تغییر صفحه اصلی آن را تا حد زیادی متفاوت‌تر از هر گوشی اندرویدی خواهد کرد و با تماشای آن تا حد زیادی ذهنتان به سمت گوشی‌های ویندوزفونی خواهد رفت! با توجه به اندرویدی بودن این مدل اگر با هیچکدام از آن‌ها ارتباط خوبی برقرار نکردید، نیازی به تعویض گوشی نیست و با نصب یک لانچر خواهید توانست به طور کلی با روح و روان گوشی خود بازی کنید!

 

Ascend P7 Review (4)

در بخش تنظیمات و با فعال کردن گزینه Suspend Button یک آپشن اضافی در گوشه‌ای از صفحه قرار خواهد گرفت و با لمس آن یک منوی نیم دایره‌ای به نمایش در آمده و در واقع یک دسترسی سریع به برخی بخش‌های گوشی خواهید داشت که خیلی کاربردی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال می‌توانید در هر بخشی که هستید با لمس یک گزینه خیلی ساده به سرعت مشغول نوشتن اس‌ام‌اس شوید. من که هنگام دیدن این منوی اضافی یاد و خاطره گلکسی نوت 3 برایم تداعی شد!

Ascend P7 Review (14)

در کل تنها ایراد وارده به هواوی در این بخش را می‌توان به حضور کلیدهای مجازی در اکثر فضاها نسبت داد که خدا را شکر هنگام پخش ویدیو خبری از آن نیست!

باتری با دوام بالا

وقتی به اندام ظریف این مدل می‌نگرید، ممکن است با این سوال که باتری آن در چه حدی است مواجه شوید! باید بگوییم که با دیدن ظرفیت 2500 میلی آمپری این باتری کمی شوکه شدیم زیرا قرار دادن چنین باتری قدرتمندی در اندام ظریف این مدل کاری است که گویا تنها از هواوی بر می آید! در تست‌هایی که ما از این مدل گرفتیم، اگر مدت زمانی که مشغول عکاسی هستید را از فعالیت‌های روزانه‌تان فاکتور بگیرید، تا 2 روز پا به پای شما پیش خواهد آمد اما اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید باید بگوییم که خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید شارژ باتری ته خواهد کشید! برای شارژ کردن چنین مدلی به 3 ساعت زمان نیاز دارید که کمی بیش از اندازه به نظر می‌رسد.

Ascend P7 Review (31)

 

قابلیت‌های نه چندان خاص

به طور معمول در بررسی گجت‌ها وقتی به این بخش می‌رسیم هر کمپانی یک مورد خاص را برای خود بر می‌گزیند! نوکیا فناوری‌های خاص خود به همراه شارژرهای بی‌سیم، سونی ضد آب و گرد و غبار بودن و …! اما وقتی به پی 7 می‌نگریم مورد خاص و قابل تاملی در دست نیست! تنها می‌توان به بلوتوث نسخه چهارم، NFC و حافظه داخلی 16 گیگابایتی که بیش از 11 گیگابایت آن در دسترس است بسنده کرد که البته از طریق کارت حافظه می‌توانید تا 64 گیگابایت دیگر به آن بی‌افزایید!

کلام آخر

در انتها باید گفت که هواوی اسند پی 7 تلفیقی از همه خوب‌های بازار است! جایی که شما با یک طراحی خاص، دوربینی قابل قبول، باتری خوب و اینترفیسی متفاوت رو به رو هستید و می‌توانید با پرداخت مبلغی در حدود 1 میلیون و 300 هزار تومان آن را به خانه ببرید!

Ascend P7 Review (13)

Big Smile لبخند

  • طراحی فوق العاده زیبا
  • رابط کاربری خاص و متفاوت
  • دوربین مناسب
  • باتری با دوام بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت

Shame اشک

  • قدرت سخت افزاری کمتر از حد انتظار
  • حضور کلید های مجازی در اکثر فضاها
  • joorchin4

57 در مورد “بررسی تخصصی هواوی Ascend P7: یک گوشی استایلیش!”

  1. سلام من پی ۷ رو دستی آپدیت کرذم.رابطه کاربریش عالی شد مشکلی هم نداشته.اما چند وقته تا میخ‌وام موزیک پخش کنم گوشی خودکار ریست میشه! یع بار خوبه یه بار نه.اگه میشه راهنمایی کنین چیکارش کنم.باتشکر

  2. سلام. من p7 رو یک ساله دارم. خیلی راضیم ولی نمیدون . مشکل از کجاس که فیلمهای دوربینمو پخش نمیکنه میزنه( ویدیو پخش نمیشود)کسی میدونه چرا. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  3. سلام.گوشی P7 فوق العادست.دو سال دارم و راضی ام.
    فقط یه سوال برای من پیش اومده! گوشی من قابلیت یک سیم کارت داره اما من میخوام دو سیم استفده کنم .آیا امکانش هست بجای کارت حافظه سیم کارت دوم رو بذارم ؟

  4. سلام من اصلا راضی نیستیم از گوشی p7 چون
    1. رامش استاندارد نیست رام جی 7 روشه
    2. حافظه داخلیش نوشته 16 گیگ ولی 2 گیگ برای استفاده میده
    3. دوربینش زده 13 مگاپیکسل ولی 8مگاپیکسل که حتی از دوربین 5 مگاپیکسل سامسنگ هم ضعیفتره

  5. اقای گلکار جنس پشتی این گوشی از پلاستیک یا مثل گوشی های سونی از شیشه گوریلا گلس است؟خسته نباشید!!!

  6. با سلام اقای گلکار عزیز.بدون تعصب و سلیقه شخصی از نظر دوربین پردازنده و گرافیک نرم افزار و رابط کاربری روون بودن زیبایی و طراحی و کیفیت ساخت و خوش دست بودن باتری صفحه نمایش و… به طور کلی در یک کلام هواوی P7 یا P8 LIGHT ؟ لطفا در پاسختان نام یک گوشی را بیشتر نیاورید یعنی نگویید اگه دوربین مد نظرتان است مثلا هواوی پی7 و اگه سخت افزار مد نظرتان است مثلا پی8 لایت فقط یک گوشی باشد!!!لطفا سریع وبا دقت پاسخ دهید چون بجور بین این دو گشی گیر کردم.با تشکر فراوان ببخشید مزاحم شدم.خدا نگهدار شما.

  7. اقای گلکار ایا در در تنظیمات پی7 گزینه است کخ با انبتوتن کلید های مجازی را مهو کر و دوباره بالمس پا ئیین صفه به سمت بالا کلید های مجازی را ظاهر کرد یا هر چیزی شبیه اینکار.اخه با وجود این کلید ها که دیگه چیزی از صفحه نمایش نمیماند.لطفا پاسخ دهید با تشکر.

  8. سلام من چند وقته گوشی p7خریدم از همه چیزش راضیم فقط دائم آنتنش میره حتما باید restart کنم تا دوباره انتن برگرده ..کسی میدونه چکارش کنم درست می شه؟

  9. من خودم دارم عالیه هر کی میخواد بخره بدون شک بگیره فقط عیبی ک داره باریکیه اونه ک وقتی میشینی از تو جیبش در میاد

  10. بعضی وقتها خودبخود افلاین میشود وبایدبصورت خاموش وروشن سیگنال دهی ان برگردد ممکنه توضیح بدهید؟

  11. نغمه زندگی

    سلام…مدنظرمن گرفتن موبایل p7فقط میخواستم بدونم میتونه برنامه های اندرویدی روبالابیاره وهنگ نکنه…؟

  12. واقعا زیباست.

    دوربین و صفحه خوبیم داره.

    سخت افزارشم خوبه تقریبا….

    با این قیمت 950 فعلی عالیه……………..

  13. اقای گل کار خسته نباشید
    من میخام گوشی بخرم در حد یک میلیون تومان
    خیلی گوشی ها در مد نظرمه …پی7..هانر6..جی7…بنظرتون کدوم از همه نظر برتری داره نسبت به دیگری ؟؟؟

    دوربین مهم نیست برام زیاد ….بیشتر قدرت سخت افزار و روان بودن گوشی مهمه…

  14. اولا قیمتش این نیست و یک میلیون پیدا میشه با گارانتی اصل .

    ثانیا انقد ضعیف نیست پردازندش …در مقابل نکسوس5 برابری کرده …پس چرا میگید پردازندش ضعیفه …

    سوما این گوشی نباید با گوشی زد 2 مقایسه شه که یک میلون و سیصد هزار تومن به بالا پولشه باید در حد گوشیای خودش مقایسه کرد …

    ممنون ..بررسی خوبی نبود ..از این به بعد اصلاح بشه

  15. اینطور که شما میگید پس گوشیه خوبی نیست …نه؟؟؟؟

    برای من یکی دوربین مهمه یکی هم اینکه تو برنامه ها تیک نزنه…

    ایا این گوشی این امکانات رو داره؟؟؟؟؟؟؟

    1. هنر رزمی Ai Ki Do

      بله من از بازار موبایل خریدم گارانتی طلایی داشت
      بعد از یک هفته به دلیل نامعلومی روی صفحه نمایش نویز افتاد و کلا رنگ ها به هم ریخته بود رفتم گارانتی مایکروتل با کارت گارانتی چون از یه هفته بیشتر شده بود تعویض نکردن ولی صفحه اش رو عوض کردن بدون هزینه البته چون تازه اومده بود یکم طول کشید
      یه مورد دیگه این که تنها مشکلش داغ کردن زیاده ولی اگه امکانات و گوشی های هم سطحش رو بررسی کنید گوشی فوق العاده ایه
      من که دلم نمیاد عوضش کنم
      اگه هم برنامه زیاد توش نصب کنید یکم اونم فقط تو بازی های گرافیک بالا گیر میکنه

  16. سلام دوستان
    من ذو سه ماه دنبال یه مدل خوب برای خرید بودم که در نهایت تصمیم به خرید این مدل گرفتم و الان دو هفته س که دارمش… باید بگم بدون شک برای خریدش اقدام کنید چون فوق العاده س … طراحی زیبا و با کلاس و قدرت سخت افزار و نرم افزار قوی … دوربینش واقعا عالیه حرف نداره دائما وسوسه می شی باهاش عکس بندازی … تاچ فوق العاده قوی و سرعت بسیار بالا در اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف …. قسمت پشت این گوشی خیلی زیباست درست شبیه شیشه می مونه… خلاصه باید بگم من مدتها درگیر این بودم که چی بگیرم چون برای پس انداز پولم زحمت کشیده بودم و خداروشکر کاملا راضی ام وتوصیه میکنیم توی خریدش شک نکنید

  17. سلام اقای گلکار.چندتاسوال داشتم.بینp6وp7 باقیمت وامکاناتی که دارن شماکدوموترجیح میدین برای خرید؟سوال بعداینکه p6ابدیت بشه چه بهبودی پیدامیکنه؟دراخرهم بک توضیح کامل درباره روت کردن بدین.ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      هواوی P7‌ گوشی کامل‌تری است و مشکلاتی چون داغی زیاد در P6 را ندارد. برای روت کردن هم در نت جستجو بفرمایید، در چند سطر نمی‌شه به طور کامل توضیح داد

  18. سلام من این گوشی رو تازه خریدم
    با برنامه antutu ورژن 5.1 امتیاز 29123 رو بدست اوردم
    گوشی روت نیست و جدود 20 تا بازی و برنامه هم روی اون نصب بود موقع تست
    از لحاظ باتری هم من کاملا راضی هستم
    دوربین و صفحه هم که عالی هستش
    ایرادی توی اون نمیبینم
    قیمتش 1100 هست و به نظرم ارزش خرید داره

  19. با سلام
    من 1 ماهه خریدمش و همه جوره راضیم فقط اگه زیاد باهاش کار کنی داغ میکنه میشه دلیلشو بگین
    ممنون

    1. آرمان مقصودنیا

      با سلام
      من از فردی در اینترنت خوانده بودم که تعمیر کار موبایل بود و پس از نصب آپدیت های جدید گوشی دیگه داغ نکرده.

    2. دوست عزیز pحسن،دوتا آپدیت براش هست برودرقسمت بروزرسانی online آپدیتش کن تمام مشکلاتش برطرف میشه.یاعلی

  20. این گوشی یکی از بهترین هاست واقعا علیه از همه نظر من خیلی با دوربین جلوش حال می کنم راحت می تونم از خودم عکس بگیرم

  21. با سلام.لطفا چگونگی خاموش کردن صدای shutter هنگام عکس گرفتن را بیان نمایید.
    در پاسخ به نظراتی که پیغام را به صورت null میبنند باید مراحل زیر را انجام دهند:
    Setting / updates / system updates/online updates
    بعد از اتمام به روز رسانی این مشکل رفع میشود.

  22. با سلام …… میشه لطف کنید از کمپانی هوآوی سوال کنید که آیا امکانش هست گوشی ascend p7 درآینده با cpu قوی تری تولید بشه . چون این سی پی یوش ضعیفه……. با تشکر

  23. با عرض سلام
    من 1 هفته huawei p7 رو خریداری کردم زمانی که پیام ارسال میکنم در جواب پیام مکالمه ای نمیشه و یه چیزی به اسم null پیام های دریافتیم میره و نمیدانم کی هست. این مشکل چطور حل میشه؟

  24. با سلام خدمت اقای گل کار بین p7 و t2 ultra و 816 کدوم رو انتخاب میکنید؟برام باتری کیفیت wifi و صفحه نمایش مهمه

    1. سلام
      راستش ما هم دنبال این گوشی G6 بودیم و رو کاغذ همه چیزش عالی بود.
      ولی وقتی مدل تستش رو در نمایندگی دیدم واقعا نا امید کننده بود. دوربینی ضعیف و صفحه نمایشی رنگ پریده. دیگه حوصله نداشتم بقیه مواردش رو چک کنم و از لیست انتهابام خطش زدم.
      پیروز باشی

  25. علیرضا مطریان

    البته بنچمارک های نکسوس ۵ کمی با اعتماد به نفس پایین بیان میشن و این گوشی طبق تست های شخصی خودم در مواردی حتی از زد وان و وان ام۷و نوت ۳ بهتر و روون تر بود…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH