بیش از 10 میلیون کاربر و 12 میلیون مسیریابی روزانه در اپلیکیشن نشان

نقشه و مسیریاب نشان محصول شرکت راژمان در شهر مشهد مقدس است. شرکت راژمان در سال ۱۳۸۴ کار خود را در پارک علم و فناوری خراسان آغاز کرد، این شرکت پس از ارائه نقشه ترافیکی مشهد و اولین سرویس مسیریابی اتوبوس و مترو در این شهر، به دنبال ارائه محصولی بزرگ و جامعه برای مسیریابی در کل ایران برآمد.

به این ترتیب محصول شرکت راژمان گسترده‌تر شد و از “نقشه ترافیک” به “نقشه همراه” با وجود نقشه تمام کلانشهرهای کشور تغییر پیدا کرد.

سرانجام در یلدای سال ۱۳۹۶ نقشه و مسیریاب نشان متولد شد، گروه راژمان با اتکا به دانش فنی خود یک اپلیکیشن جامع برای نقشه و مسیریابی برای کل ایران با داده‌های مستقل از سرویس‌های شهرداری ارائه داد. قابلیت گزارش پلیس و دوربین خیلی سریع به مسیریاب نشان اضافه شد و قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن کمک کرد تا به مدت یک سال، کاربران نشان از مرز یک میلیون بگذرد.

حال نقشه و مسیریاب نشان گزارش جامع سالانه خود از یلدای ۹۹ تا یلدای ۱۴۰۰ را منتشر کرده است، بر اساس این گزارش سالانه، نشان بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد، همچنین بیش از ۱۲ میلیون مسیریابی روزانه در این اپلیکیشن صورت می‌گیرد، کاربران نشان به‌طور روزانه بیش از ۲ میلیون جستجو را در این اپلیکیشن انجام می‌دهند و همچنین بیش از یک میلیون کاربر به طور روزانه در اپلیکیشن نشان فعال هستند.

مسیریابی بر اساس وضعیت آنلاین ترافیک، محبوب‌ترین و پرکاربردترین سرویس نشان به شمار می‌رود این سرویس با استفاده از دو منبع داده مهم فعالیت می‌کند:

یک – جامعه بزرگ کاربران که در تکمیل داده‌های ترافیکی، گزارش پلیس و تصادفات مشارکت می‌کنند.

دو – الگوریتم‌های تخمین و پیش‌بینی ترافیک نشان که طی سال‌های اخیر بهبود یافته و نتایج دقیق‌تری را نشان می‌دهد.

با توجه به حجم بالای استفاده رانندگان از نشان، طبق آمار، رانندگان هر روز حدود ۴۲ میلیون کیلومتر را با اپلیکیشن نشان رانندگی می‌کنند که این مسافت برابر است با 109 بار طی کردن مسیر زمین تا ماه!

با توجه به شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر، پرتکرارترین مقصدهای مسیریاب نشان مربوط به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده است، پس از آن جایگاه‌های سوخت، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها، مکان‌های گردشگری، پارک‌ها و مراکز تفریحی، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و مراکز دولتی و غیره است.

بر اساس زمان استفاده کاربران شهرهای مختلف از اپلیکیشن نشان، کرجی‌ها به عنوان سحرخیزترین شهر و قمی‌ها به عنوان شب‌زنده‌دار ترین کاربران اپلیکیشن نشان شناخته می‌شوند.

با توجه به پیشینه تیم تولیدکننده نشان، این اپلیکیشن تنها مسیریابی است که مسیریابی حمل و نقل همگانی را در اقصی نقاط مختلف کشور ارائه می‌دهد. این سرویس نشان هم اکنون در ۵۰ شهر ایران فعال است، در واقع بیش از ۵۰ شهر شامل ۲۷ شهر بزرگ و ۲۳ شهر کوچک همچنین ۲۴۲۸ خط اتوبوس و مترو و بیش از ۲۹ هزار دستگاه اتوبوس و مترو تحت پوشش مسیریابی حمل و نقل همگانی نشان هستند.

مسیریابی دوچرخه و پیاده نیز از دیگر سرویس‌های محبوب اپلیکیشن نشان است، در این برنامه بیش از 9400 خط کشی عابر پیاده، بیش از ۳۷۰۰ پل عابر پیاده و ۴۳۵ زیرگذر عابر پیاده تعیین‌شده که در مسیریابی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بیش از 7 هزار کیلومتر خط مخصوص دوچرخه سواری و بیش از ۲۷ هزار کیلومتر خط مخصوص پیاده روی در نشان ارائه شده است.

با توجه به توسعه روز افزون نقشه نشان در حال حاضر امکانات متعددی در این نقشه قابل ارائه است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به امکان جستجو، اطلاعات مکان‌ها، نمایش ترافیک، لایه آلودگی، نقشه سه‌بعدی، نقشه ماهواره‌ای، نمایش پلاک‌ها و نواحی پرتردد پیاده اشاره کرد.

طبق گزارش سالانه نشان، بیش از یک میلیون و صد مکان مختلف در این اپلیکیشن مسیریابی ثبت شده است، از این تعداد بیش از ۴۰۰ هزار مکان شماره تماس تلفنی دارند و همچنین بیش از سیصد هزار نظر و بیش از ۲۰۰ هزار تصویر نیز برای مکان‌های مختلف ثبت شده است.

همان طور که گفتیم بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار جستجو روزانه در اپلیکیشن نشان صورت می‌گیرد، جایگاه‌های سوخت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بانک‌ها و موسسات مالی و مرکز خرید جزو بیشترین مکان‌های جستجو شده در این برنامه هستند.

با مقایسه میزان جستجو در مسیریاب نشان در پاییز سال ۱۳۹۹ و پاییز سال ۱۴۰۰، شاهد رشد ۱۹۰ درصدی جستجوها در این اپلیکیشن خواهیم بود.

برای برخی از کاربران این سوال به وجود آمده که نشان از چه راهی کسب درآمد می‌کند، اولین و مهمترین محل درآمد نشان، از محل فروش سرویس نقشه به سایر استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهاست، همچنین تبلیغات مبتنی بر مکان و ایجاد بستر رشد سایر استارتاپ‌ها از دیگر منابع کسب درآمد اپلیکیشن نشان هستند.

تیم نشان در گزارش سالانه خود اعلام کرده که در حال حاضر ۹۷ نفر در تیم اپلیکیشن نشان مشغول فعالیت هستند که میانگین سنی آن‌ها، بیست و هفت سال و سه ماه است، همچنین بدنه اصلی نیروی انسانی اپلیکیشن نشان در مشهد قرار دارند که تعداد آنها به ۷۸ نفر می‌رسد.

برای مطالعه گزارش کامل نشان می‌توانید فایل پی‌دی‌اف را از این لینک دریافت نمایید.

 

1 در مورد “بیش از 10 میلیون کاربر و 12 میلیون مسیریابی روزانه در اپلیکیشن نشان”

  1. درود بر اپلیکیشن ملی نشان و جوانان غیور ایرانی که اینطور افتخار می آفرینند. به طور قطع از تمام اپلیکیشن های خارجی ما را بی نیاز کردید و دیگر در هیچ شرایطی نگرانی بابت از دست رفتن مسیریابی را ندارم. مطمئن باشید که آمار شما بسیار بیشتر از این تعدادی است که گفتید، چونکه یک نفر در ماشین گوشی خودش را روی مسیریابی نشان تنظیم می کند و بقیه سرنشین ها هم به گوشی او توجه و دقت می کنند. پس یعنی آمار شما چیزی بین 30 تا 50 میلیون کاربر است! و این باعث افتخار ملی ما است. امیدوارم به زودی مسیریابی تهران به قدس هم به اپلیکیشن های ملی ما اضافه شود. با ورود به سال 1401 و حمایت هایی که از سمت دولت به نفع سرویس های ملی خواهد شد، قطعا آمار کاربران از اینهم بالاتر می رود و این یعنی اشتغال بیشتر و به راه افتادن هسته موتور اقتصاد مقاومتی که دیگر سیل تحریم یا بارش شهاب سنگ هم یارای متوقف ساختن یا کند کردن آن را نخواهد داشت. من بسیار به آینده این کشور و آینده جوانان آن امیدوار هستم به شرطی که از بلندگوهای غربی مثل اینستاگرام سرشان را بیرون آورند و مشغول توسعه میهن خویش گردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH