15 گجتی که باید خیلی زود منتظر آمدنشان باشیم

لیوان سال 2014 تا نیمه پر شده است و نیمه اول این سال پر از رویداد گذشت و در تقویم فن‌آوری این یعنی ما رویدادهای بزرگی چون CES ،MWC، E3 ،Apple WWDC و Google I/O را گذرانده‌ایم، اما هنوز IFA ،Super Mobility Week و رویدادهای آغاز بکار اپل و چند رویداد دیگر را پیش رو داریم .

در دو مقاله “6 تا از بهترین طراحی‌های تکنولوژیکی نیمه اول سال 2014 ” و “6 شکست که در نیمه اول سال 2014 در دنیای اسمارتفونها اتفاق افتاد ” نگاه مختصری به گذشته انداختیم، اما الان می‌خواهیم به اتفاقاتی که قرار است پس از این بی‌افتد نگاهی کنیم، رویدادهایی که خیلی‌ها منتظر آن هستند.

Xiaomi Mi4

Xiaomi-mi3-News

Xiaomi، شیائومی را اغلب اپل چین می‌نامند. این کمپانی سال گذشته با جذب مدیر گوگل هوگو بارا، خود را بسیار مطرح کرد و امید این داشت که بتواند در بازار جهانی حضور پیدا کند. در حال حاضر شیائومی به اندازه کمپانی‌هایی چون سونی و ال‌جی اسمارتفون می‌فروشد. در نیمه اول سال جاری این سازنده چینی توانست 26.1 میلیون دستگاه را فروخته و برای پایان سال رقمی در حدود 60 میلیون دستگاه را بفروشد. پرچمدار جدید این کمپانی با نام Xiaomi Mi4 در راه است و شیائومی امیدوار است که بتواند با حضور این اسمارتفون به هدف خود برسد.


 

آیفون 6

Earlier-iPhone-6-dummy-leaks

تصویر بالا را جیمی لین تایوانی منتشر کرده است، چه راست باشد و چه نباشد، آیفون 6 قابل پیشبینی‌ترین دستگاه نیمه دوم سال 2014 است. تا بحال از دو مدل از این دستگاه با اندازه‌های 4.7 اینچ و 5.5 اینچ حرف زده شده است و حداقل یکی از این مدلها با شیشه سپفایر خواهد آمد. غیر از طراحی انتظار انتخاب یک پردازنده قوی Apple A8  را نیز داریم.


 

سامسونگ گلکسی نوت 4

header-3

فقط قرار نیست یک آیفون جدید را ببینیم، نسخه جدید سری نوت سامسونگ نیز در نیمه دوم سال عرضه خواهد شد. این دستگاه با ویژگی‌ها و مشخصات بهتر و احتمالا صفحه نمایش بزرگتر ارائه خواهد شد. پرچمداران سری نوت معمولا با بهترین سخت‌افزار موجود در زمان عرضه خود می‌آیند، پس جای تعجب نخواهد بود که نوت 4 را با یک صفحه نمایش QHD و یک پردازنده اسنپدراگون 805 ببینیم.


 

اپل آی واچ

iWatch-Concept

کانسپتهای متفاوتی از این گجت منتشر شده است و به هر حال اگر آی واچ وجود خارجی داشته باشد نیه دوم امسال زمانی است که باید منتظر دیدن آن بود. انتظار می‌رود این گجت با بدنه با کیفیت و بیش از 10 سنسور تعبیه شده بی‌آید.


 

سامسونگ گلکسی اف

The-Samsung-Galaxy-F-in-crystal-clear

گلکسی اف را بیشتر پادزهری برای آیفون اپل می‌نامند. با اینکه محصولات سامسونگ از نظر سخت‌افزاری واقعا خوب ظاهر شده‌اند، بدنه پلاستیکی آنها اغلب انتقادات تندی را به جان خریده‌اند. حالا ظاهرا گلکسی اف قرار است سامسونگ را از این انتقادات برهاند. با زمان تقریبی آغاز بکار در پاییز، گلکسی اف با بدنه پریمیوم و یک پردازنده اسنپدراگون 805 می‌تواند خیلی خوب و راحت با آیفون بعدی به رقابت بپردازد.


 

نسل بعدی آیپد Biggest-iPad-Air-2-leak-yet-shows-remarkably-thin-design

برخی می‌توانند ادعا کنند که  2013 iPad Mini with Retina و IPad Air ویژگی‌های خوبی داشتند، اما این ویژگی‌های خوب می‌تواند در سال 2014 خیلی بهتر شود. آپگریدهایی مثل پردازنده A8 ،AC Wi-Fi سریعتر، سنسور، iOS 8 ، تاچ آی دی و البته دوربین بهتر.


 

نکسوس 6Google-Nexus-6-HTC-concept-01

نکسوس 6 را یکی از مرموزترین دستگاه‌ها می‌دانیم که انتظار داریم سال 2014 ببینیم. پس از این خبر که قرار است گوگل کلا قید برنامه نکسوس خود را بزند، شنیدیم که این اتفاق نخواهد افتاد و این را برای آمدن نکسوس 6 به فال نیک می‌گیریم. انتظار داریم این دستگاه اواخر پاییز معرفی شود و بهترین‌های اندروید ال را به نمایش بگذارد.


 

آیپد مینی 3ipad-mini-3-ipad-air-2-iphone-6

آیپد مینی 3 با اسکنر اثر انگشت و پردازنده A8، یکی از آن دستگاه‌هایی است که شدیدا منتظر آمدنشان هستیم.


سونی اکسپریا ZSony-Xperia-Z3

زمانی که بحث هوشمندهای بالا رده می‌شود، سونی یکی از توسعه یافته‌ترین‌هاست. در یک سال گذشته این کمپانی سه محصول جدید از سری زد را روانه بازار کرده است و انتظار داریم که زد 3 نیز اواخر سال 2014 روانه بازار شود. این هوشمند احتمالا مجهز به اسنپدراگون 805، یک دوربین 20 مگاپیکسلی، صفحه نمایش QHD و اندروید ال خواهد بود.


 

موتو 360Moto-360-customization

الان هم می‌توانید اسمارت واچ‌های اندرویدی از ال‌جی و سامسونگ را تهیه کنید، اما باید برای یک تجربه واقعی‌تر منتظر موتو 360 باشید. این ساعت برای اولین بار با طراحی صفحه گرد ساخته شده است و امیدواریم در این حوزه حرفهایی برای گفتن داشته باشد.


 

نکسوس 8Nexus-7-release

نکسوس 7 اواسط سال 2013 به دنیا آمد و اواسط سال جاری هم زمان مناسبی برای آمدن نسخه بعدی این دستگاه به نظر می‌آید. تا بحال از این دستگاه چیزهایی از قبیل اندازه 8 یا 8.9 اینچی‌اش شنیده‌ایم. این تبلت را می‌توان رقیب اصلی Kindle Fire HDX و آیپد مینی‌های حال حاضر اپل دانست.


 

نوکیا لومیا 1020 جدید (با نام مستعار مک لارن)lumia11

Nokia 808 PureView و پس از آن Lumia 1020 استاندارد جدیدی در عکاسی با تلفن همراه ایجاد کردند، اما هر دوی آنها از نظر پلت فرم، ناکامل بودند. حالا پلت فرم مایکروسافت در بهترین شکل ممکن خود قرار دارد و انتظار یک رونمایی بزرگ از لومیا 1020 جدید در این پاییز را داریم.


 

موتورولا موتو X+1Earlier-Moto-X1-leaks

موتو اکس سال گذشته زیاد در فروش موفق نبود. حتی موتورولا مجبور به بستن کارخانه خود در آمریکا شد. اما این برند قصد دارد امسال با موتو X+1 با صفحه‌ای بزرگتر و 5 اینچی و پردازنده قوی‌تر این وضعیت را بهبود بخشد.


 

مایکروسافت سرفیس مینیsurface-pro-and-surface-mini-640x353

مایکروسافت سرفیس مینی قرار بود آوریل معرفی شود، اما چنین نشد و مایکروسافت اعلام کرد که تابستان آنرا عرضه خواهد کرد. این تبلت احتمالا با یک صفحه نمایش 7.5 اینچی و قلم خواهد آمد.


 

وان پلاس وانThe-OnePlus-One

این دستگاه پر حاشیه هنوز هم محدودیت عرضه دارد. خیلی‌ها منتظرند که این محدودیت برداشته شده و دستگاهی با این ویژگی‌ها را تنها با نصف قیمت معمول تهیه کنند.

 

 

 

1 در مورد “15 گجتی که باید خیلی زود منتظر آمدنشان باشیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH