نوکیا G21 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کمپانی HMD Global از مدل جانشین اسمارت‌فون نوکیا G20 با پیشرفت‌هایی در زمینه باتری، نمایشگر و دوربین رونمایی کرد. با این‌حال هیچ‌کدام از پیشرفت‌های اعمال شده در این هندست خیره‌کننده به‌شمار نمی‌روند. اکنون مدت‌هاست که کمپانی فنلاندی توجه خود را روی توسعه محصولاتی با طراحی معقول و قابل اعتماد متمرکز نموده است.

قابلیت اعتمادپذیری یکی از برترین ویژگی‌های نوکیا G21 قلمداد شده و به نحوی مطلوب در این هندست نمایان شده است. باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده در این اسمارت‌فون با یک نوبت شارژ کامل برای مدت 3 روز شارژدهی خواهد داشت. HMD در حالات مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی اصلاحاتی را اعمال نموده و محدودیت‌های آنها را کاهش داده است. این پدیده به کمپانی امکان داده تا با رسیدن شارژ باتری به 20 درصد (در عوض 10 درصد) نخستین سطح صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری را فعال کند. همچنین با کاهش شارژ باتری به 10 درصد، سطح دوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی فعال شده و به کاهش هرچه بیش‌تر میزان مصرف شارژ باتری کمک خواهد کرد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که نوکیا G20 نیز مجهز به یک باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی بود و با وعده شارژدهی 3 روزه باتری روانه بازار شد. HMD حداکثر سرعت شارژ باتری را افزایش داده و آن‌را به 18 وات (سازگار با استاندارد USB Power Delivery 3.0) رسانده است. با این‌حال درون جعبه خرده فروشی هندست صرفا یک آداپتور شارژ 10 واتی گنجانده شده است. بنابراین مشتریان به منظور بهره‌مندی از حداکثر توان شارژ بایستی نسبت به خریداری آداپتور شارژر جداگانه اقدام نمایند. کاهش 5 درصدی ضخامت گوشی یکی دیگر از دستاوردهای HMD به‌شمار می‌رود. بر این اساس ضخامت دستگاه از 9.2 میلی‌متر در نوکیا G20 به 8.5 میلی‌متر در نوکیا G21 رسیده است.

نمایشگر با نرخ نوسازی بالا دومین پیشرفت بزرگ در نوکیا G21 محسوب می‌شود. این هندست برای نخستین بار در سری G به سراغ یک نمایشگر 6.5 اینچی LCD با نرخ نوسازی حداکثر 90 هرتزی رفته است. بعلاوه این گجت نخستین مدل سری G نوکیا با قابلیت پخش محتوای نت‌فلیکس به‌صورت اچ‌دی است. بدین منظور نمایشگر نوکیا G21 با رزولوشن اچ‌دی پلاس به‌خوبی پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

 

نوکیا G21

همچنین کاربران در صورت تمایل به شارژدهی 3 روزه باتری هندست خود بایستی حالت تطبیقی برای نمایشگر را فعال نمایند. بدین‌ترتیب در صورت عدم نیاز کاربر به نرخ نوسازی 90 هرتزی، این شاخص به 60 هرتز کاهش یافته و نهایتا در مصرف شارژ باتری صرفه‌جویی خواهد شد.

از جنبه امکانات تصویربرداری نیز دوربین اصلی نوکیا G21 مجهز به سنسور جدید 50 مگاپیکسلی است. برای مقایسه جالب است بدانید که نوکیا G20 با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی روانه بازار شد. HMD از بیان برخی جزئیات مهم نظیر گشودگی دیافراگم لنز و اندازه سنسور صرفنظر نموده و در عوض روی بیان قابلیت‌های مشخصه Super Resolution تمرکز می‌کند. به گفته کمپانی، این ویژگی به ارتقاء سطح جزئیات در تصاویر ثبت شده کمک می‌کند. بعلاوه کاربران به حالت شبانه نیز دسترسی دارند. وجود تمامی این امکانات مایه خرسندی است؛ اما دوربین فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی موجود در نوکیا G20 حذف شده و تنها شاهد به‌کارگیری دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هستیم. رزولوشن 5 مگاپیکسلی چندان چشمگیر به‌نظر نمی‌رسد؛ اما به هرحال وجود چنین ماژولی بهتر از فقدان آن است.

نوکیا G21 با تراشه بسیار قدرتمندتر Unisoc T606 روانه بازار می‌شود. این تراشه 12 نانومتری مجهز به 2 هسته پردازشی از نوع کورتکس A75 و 6 هسته کورتکس A55 است. به‌کارگیری این تراشه از پیشرفتی چشمگیر نسبت به چیپست هلیو G35 حکایت دارد. تراشه قدیمی شرکت مدیاتک مجهز به 8 هسته کورتکس A53 بود. پردازنده گرافیکی مورد استفاده در نوکیا G21 نیز از نوع Mali G57 MP1 است.

این تراشه مجهز به مودم یکپارچه LTE از نوع Cat.4 است. اگرچه برخی مدل‌های پیشین سری G احتمالا از قابلیت اتصال به شبکه 5G برخوردار هستند؛ اما نوکیا G21 کماکان از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند. تراشه Unisoc در کنار 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت می‌کند. این مدل یک هندست 2 سیم‌کارته با خشاب سه‌گانه است. بنابراین کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر همواره می‌توانند از کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنند.

نوکیا G21 آماده دریافت سیستم‌عامل اندروید 12 است. در نتیجه این هندست با پلتفرم سال 2021 یعنی اندروید 11 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بر اساس برنامه پشتیبانی نرم‌افزاری معمول کمپانی HMD، این هندست از 2 به‌روزرسانی عمده اندروید (شامل اندروید 12 و 13) و پچ‌های امنیتی برای مدت 3 سال بهره‌مند خواهد شد. HMD اعلام کرده که میزان انتشار پچ‌های امنیتی توسط این شرکت در مقایسه با رقبای آن 2 برابر بیش‌تر است. بعلاوه اپلیکیشن‌های اسپاتیفای و ExpressVPN به‌صورت پیش‌فرض روی نوکیا G21 نصب شده و کاربران قادر به استفاده رایگان از سرویس VPN برای یک دوره 30 روزه خواهند بود.

این هندست همانند گذشته دارای اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه است. همچنین سیستم فیس آنلاک ارتقایافته گوشی از قابلیت تشخیص چهره کاربر با استفاده از ماسک و بدون آن برخوردار است.

نوکیا G21 به‌زودی با برچسب قیمتی 170 یورویی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. برای مقایسه بایستی بدانید که نوکیا G20 با قیمت‌گذاری 160 یورویی روانه بازار شد. هندست جدید در 2 مدل رنگی مختلف شامل Nordic Blue و Dusk عرضه می‌شود. آداپتور شارژ 10 واتی همراه با کابل USB درون پکیج خرده فروشی گوشی گنجانده خواهند شد. با این‌حال پکیج‌های عرضه شده در برخی مناطق حاوی یک هدست، محافظ صفحه‌نمایش و کیس ژله‌ای خواهند بود. در این میان، کیس شفاف برای نوکیا G21 از مواد اولیه 100 درصد بازیافتی تولید شده و از طریق وبسایت Nokia.com قابل دسترس خواهد بود.

 

نوکیا G21 در مدل‌های رنگی Dusk و Nordic Blue

این هندست مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. بنابراین کاربران نوکیا G21 قادر به استفاده از هدفون سیمی نوکیا با درایور 40 میلی‌متری، بالشتک‌های نرم رو گوشی و طراحی تاشو خواهند بود. این هدفون با قیمت‌گذاری 31 دلاری به فروش خواهد رفت. بعلاوه ورژن بی‌سیم این هدفون با شارژدهی 62 ساعته باتری و قیمت‌گذاری 50 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند نسبت به خریداری ایربادهای کوچکتر +Nokia Go Earbuds2 نیز اقدام نمایند. این ایربادهای TWS با گواهی حفاظتی IPX، شارژدهی 24 ساعته باتری و قیمت‌گذاری 40 دلاری عرضه می‌شوند. از سوی دیگر مدل شیک‌تر Nokia Go Earbuds2 Pro نیز با قابلیت پشتیبانی از تاخیر صوتی پایین و برچسب قیمتی 45 دلاری در شرف عرضه به بازار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH