یک پدر در تلاش برای جلوگیری از فعالیت آنلاین فرزندان خود کل اینترنت شهر را قطع کرد!

در روزگاران گذشته والدین می‌توانستند جلوی برخی فعالیت‌های سرگرمی فرزندان خود را بگیرند. به‌عنوان مثال آن‌ها فرزندان خود را از معاشرت با برخی دوستان یا تماشای تلویزیون منع می‌کردند. اما امروزه با عرضه اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و مهم‌تر از همه اینترنت، تمامی ابزارها با یکدیگر مرتبط شده و این پدیده شرایط پیچیده‌تری را رقم زده است.

با این‌حال یک پدر در فرانسه به فکر یافتن ایده‌ای مبتکرانه برای جلوگیری از فعالیت آنلاین فرزندان خود بود. نهایتا وی به منظور قطع اتصال اینترنت در منزل خود از یک مسدودکننده سیگنال استفاده کرد. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که این ایده کمی بیش از اندازه موثر بوده و نهایتا موجب قطعی کل اینترنت شهر شد.

هنگامی‌که یک اپراتور وجود چنین مشکلی را به آژانس ملی فرکانس (ANFR) گزارش داد؛ بررسی‌های انجام شده نشان داد که به منظور مسدودسازی فرکانس‌های رادیویی در شهر از یک مسدودکننده سیگنال استفاده شده است. در ادامه یک تکنسین‌ موفق به ردیابی سیگنال پارازیت از خانه‌ای واقع در شهرک مجاور شد. بررسی‌ها نشان داد که پدر خانواده این دستگاه را به‌صورت آنلاین خریداری نموده و از آن استفاده کرده است.

توضیحات ارائه شده در گزارش آژانس AFNR نشان می‌دهد که دستگاه مولد پارازیت توسط پدر خانواده راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است. این اقدام با هدف جلوگیری از دسترسی نوجوانان به اینترنت از طریق گوشی‌های موبایلی و تشویق آنها برای رفتن به رختخواب اجرا شد. فرزندان این خانواده به شبکه‌های اجتماعی و سایر برنامه‌ها اعتیاد شدید داشتند؛ پدیده‌ای که مشخصا از زمان آغاز شیوع بیماری کووید 19 تشدید نیز شده بود.

از آن زمان به بعد مقامات محلی، دستگاه مولد پارازیت را توقیف کرد. همچنین متاسفانه پدر خانواده به‌دلیل اقدامات خرابکارانه خود با احتمال محکومیت به زندان و پرداخت جریمه سنگین مواجه است.

1 در مورد “یک پدر در تلاش برای جلوگیری از فعالیت آنلاین فرزندان خود کل اینترنت شهر را قطع کرد!”

  1. آی کاش کسی هم اینکار را برای ما انجام دهد و ما را از شر شرور دو عالم شبکه منحوس اینستاگرام راحت کند. مسئولین ما که با فساد این شبکه خو گرفته و راحت هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH