کلیات طرح صیانت تصویب شد!

پس از حدود یک ماه توقف در روند بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، ظهر امروز، هنگامی که در صحن علنی مجلس، روند بررسی مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ در جریان بود، کمیسیون مشترک طرح صیانت، به یکباره و بدون اطلاع قبلی، جلسه‌ای را برگزار کرد.

در این جلسه، کلیات طرح صیانت که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، تهیه شده بود، به رای گذاشته شد و تحت عنوان « نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» با هجده رای موافق و یک رای مخالف تصویب شد.

از چندی پیش، در رابطه با علل تاخیر در برگزاری جلسات این کمیسیون، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید؛ تا جایی که رضا تقی‌پور انوری، رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، در صحن علنی مجلس اعلام کرد که برخی از نمایندگان می‌خواهند مانع برگزاری جلسات کمیسیون شوند.

وی در این باره گفت: متاسفم که همکارانم به وظایف خود عمل نمی‌کنند و به حقوق نمایندگی آشنا نیستند؛ از ابتدای تشکیل جلسات کمیسیون، برخی از اعضا به جلسات کمیسیون نمی‌آمدند تا جلسات تشکیل نشود؛ این دیکتاتوری است که یک نفر تصمیم بگیرد با غیبت خود، جلسات کمیسیون را تعطیل کند!

در ادامه غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، لب به اعتراض گشوده و گفت: براساس آیین‌نامه داخلی، زمانی که در صحن علنی، روند بررسی بودجه سال جدید در جریان است، نباید جلسات کمیسیون‌ها تشکیل شود؛ اما دوستان در کمیسیون مشترک طرح صیانت، می‌خواهند در ۴۵ دقیقه برای این طرح بحث برانگیز، تصمیم‌گیری کنند!

در نهایت، جلسه این کمیسیون، ظهر امروز برگزار شد و کلیات طرح صیانت با دریافت رای مثبت از سوی اکثریت اعضای کمیسیون، به تصویب رسید.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس و تنها عضو کمیسیون که رای مخالف داد، گفت: مردم نگران تصویب این طرح هستند و حتی برخی من را تهدید کرده‌اند و این نگرانی بی دلیل نیست؛ چرا که به‌ عنوان مثال، چرا اکنون باید هنگام بررسی بودجه سال ۱۴۰۱، به یکباره اعلام شود که جلسه کمیسیون برگزار خواهد شد؟ آیا این طرح واقعا در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ به نظر مردم این گونه نیست و من نیز طرف مردم هستم.

در پایان جلسه، رضا تقی‌پور انوری اعلام کرد که جزئیات این طرح در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد و از آن‌جایی که روند بررسی مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱، در جریان است، نمی‌توان تاریخ دقیقی برای جلسات بعدی مشخص کرد و هر زمان که نمایندگان آماده باشند، جلسه برگزار خواهد شد و شرح ماوقع آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH