وزیر ارتباطات: هیچکس در دولت به دنبال مسدود کردن اینترنت نیست

شب گذشته، یک برنامه تلویزیونی با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بررسی مشکل افت سرعت اینترنت در کشور و شائبه‌های پیرامون طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، موسوم به طرح صیانت و دغدغه‌های مردم و صاحبان کسب‌وکارهای مجازی درباره این طرح پرداخت.

عیسی زارع‌پور در رابطه با این طرح گفت: از همان روزی که وزیر ارتباطات شد‌‌ه‌ام، سعی کرد‌ه‌ام که روند تصویب این طرح را دنبال کنم و اکنون طرح به جایی رسیده که کلیات آن تدوین شده اما همچنان ایرادات جدی به آن وارد است و من سعی دارم با کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، تعامل کنم و این ایرادات را رفع کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه شایعات مربوط به مسدود کردن اینترنت صحیح نیستند، گفت: امروزه زندگی مردم به فضای مجازی گره خورده است و طبیعتا هیچکس در دولت و مجلس به دنبال مسدود کردن اینترنت و فضای مجازی نیست؛ اما از آن‌جایی که اهمیت این فضا در زندگی روزمره مردم بالا رفته است، لازم است که قانونمند شود و بر آن نظارت وجود داشته باشد.

زارع‌پور همچنین افزود: ما در تلاشیم که یک شبکه پرسرعت را راه‌اندازی کنیم تا مردم بتوانند در منزل و محل کار خود، سرعت دانلود چند صد مگابیتی را تجربه کنند و طعم شیرین فناوری را بچشند.

وزیر ارتباطات همچنین به زیرساخت‌های توسعه نیافته اینترنت ثابت در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ما طی سال‌های اخیر، تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های اینترنت همراه بوده است و در این زمینه پیشرفت خوبی هم داشته‌ایم اما در عین حال از اینترنت ثابت غافل شده‌ایم و متاسفانه این موضوع باعث شده است که در رده‌بندی سرعت اینترنت ثابت در دنیا جایگاه خوبی نداشته باشیم.

وی افزود: به دلیل ضعف اینترنت ثابت، در کشور ما بیشتر مردم به استفاده از اینترنت همراه روی آورده‌اند و شبکه تلفن همراه هم ظرفیت مشخصی دارد؛ وقتی تعداد زیادی از مردم به طور همزمان از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، فرکانس‌های آن اشباع می‌شود و کیفیت اینترنت پایین می‌آید.

زارع‌پور در ادامه گفت: برای حل مشکل کیفیت پایین اینترنت ثابت در کشور، ما تصمیم به راه‌اندازی پورت‌های فیبر نوری گرفته‌ایم و قصد داریم تا پایان سال ۱۴۰۴، بیست میلیون فیبر نوری راه‌اندازی کنیم که هفته گذشته ۵۰۰ هزار درگاه فیبرنوری افتتاح شد و این نخستین قدم از این پروژه بود.

وی افزود: همچنین ما در حال افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت هستیم تا بتوانیم سرعت اینترنت را بهبود ببخشیم؛ در حال حاضر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه مخابرات استان‌ها اضافه کرده‌ایم و مردم می‌توانند تاثیر مثبت آن بر سرعت اینترنت را طی چند روز آینده مشاهده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH