هرآنچه که از سریال هیلو می‌دانیم

در این مقاله قصد داریم تا هرآنچه که از سریال مورد انتظار هیلو می‌دانیم را مرور کرده و به نکات ریز و درشت آن بپردازیم.

اقتباس از بازی‌های ویدئویی سخت است. در طول سال‌ها بسیاری تلاش کرده‌اند تا عناوین بسیار محبوبی را از دنیای بازی‌ها بر روی پرده سینما و یا سریال‌های خود بیاورند. با این حال بنا بر تصمیم سازنده‌ها چیزهای زیادی به جز عنوان بازی و کاراکتر‌های آن را در سریال خود استفاده نکرده‌اند.

در فیلم‌ها و سریال‌های جدیدتر نیز با این که وفاداری زیادی را به اثر منبع می‌بینیم، همچنان گویی چیزی ناپدید می‌شود و جایش خالی خواهد بود. مشکل اصلی نیز شاید همین است، برخلاف کتاب‌ها، اثر‌هایی که از بازی‌های ویدئویی اقتباس می‌شوند باید به ظاهر شخصیت‌ها و محیط توجه بیشتری داشته باشند و تا حد بسیار بیشتری دستشان برای خلق و بازسازی بسته است.

اما Paramount+ امیدوار است که با سریالی بر اساس بازی حماسی Halo مایکروسافت بتواند این روند غم‌انگیز با بودجه کلان را جبران کند. همانطور که گری لوین، رئیس شبکه Showtime در تور مطبوعاتی تابستانی انجمن منتقدان تلویزیونی در سال 2019 بیان کرد: “چالش ما در این سریال این بود که یک بازی ویدئویی را به یک درام شخصیتی تبدیل کنیم که متعلق به Showtime است.”

دو سال بعد، شرکت مادر Showtime، یعنی ViacomCBS، اعلام کرد که این سریال در عوض متعلق به سرویس پخش Paramount+ آن خواهد بود. در ادامه به هرآنچه که از این مجموعه می‌دانیم خواهیم پرداخت.

براساس مجموعه‌ای عظیم

مجموعه Halo که با Halo: Combat Evolved در سال 2001 شروع شد، درگیری مداوم بین بشریت در قرن بیست‌و‌ششم و یک حکومت دینی بیگانه معروف به کاوننت را به تصویر می‌کشد. در اولین بازی، Master Chief John-117، یک ابرسرباز تقویت شده ژنتیکی که در زره‌های پیشرفته محصور شده است، با Covenant برای کنترل هیلو روبرو می‌شود – یک ایستگاه فضایی حلقه شکل/ ابرسلاح که توسط یک نژاد باستانی و منقرض شده ایجاد شده است که کاوننت آن‌ها را به عنوان خدایان پرستش می‌کند.

شما می‌توانید داستان کامل سری هیلو را در این مطلب مطالعه نمایید.

این مجموعه تلویزیونی تلاش خواهد کرد تا داستان‌های عمیقاً شخصی را با اکشن و ماجراجویی در کنار دیدگاه علمی-تخیلی فضایی بسازد. مستر‌چیف با بازی پابلو شرایبر مرکز این داستان‌ها خواهد بود. در 15 نوامبر 2021، طرفداران بالاخره شرایبر را به عنوان مستر‌چیف در تیزر کوتاهی از این مجموعه دیدند. این پیش‌نمایش بخشی از جشن بزرگ‌داشت 20 سالگی XBox بود، که مایکروسافت همچنین از آن به عنوان فرصتی برای تعهد مجدد به Halo به عنوان یک برند رسانه‌ای استفاده کرد. تریلر کاملی که در جریان بازی قهرمانی AFC در ژانویه سال 2022 منتشر شد، نگاه‌های اجمالی بیشتری به دنیای سریال هیلو با سربازان Covenant که شمشیرهای انرژی را به دست داشتند و Master Chief ارائه می‌دهد.

در مصاحبه‌ای در سال 2019، لوین گفت که شرایبر «از توانایی جسمانی برای یک اسپارتان برخوردار است اما او همچنین یک بازیگر دراماتیک بزرگ است.» اشاره‌ای به فیلم‌های کمدی شرایبر و «درخشش در چشم‌های او» نشان می‌داد که مسترچیف ممکن است بدون کلاه یا زره‌اش دیده شود و اخیرا این موضوع تایید گردید. در این مجموعه ما قرار است که صورت مسترچیف را بعد از 20 سال ببینیم.

سریال هیلو

خود شرایبر از سوال در مورد زره در TCA زمستان 2022 طفره رفت، اما اعتراف کرد که سریال هیلو برای او “سفر جدیدی” بود زیرا بدون تلویزیون یا بازی‌های ویدیویی بزرگ شده است. او گفت: “فرصت ایفای نقش شخصیتی مانند این چیزی است که واقعا برای من جالب است.” او فراتر از نشستن برای انجام بازی‌ها، از رمان‌های اسپین‌آف به‌عنوان منبعی برای غوطه‌ور شدن در دنیای هیلو یاد کرد.

همکاری با استیون اسپیلبرگ

از سال 2013، تلویزیون آمبلین اسپیلبرگ در توسعه فعلی پروژه سریال هیلو مشارکت داشته است. در آن زمان گفته می‌شد که او به عنوان تهیه کننده اجرایی حضور داشت، اما در نهایت هیچ وظیفه خلاقانه مستقیمی بر عهده نگرفت. درعوض، طبق گفته تهیه کننده اجرایی، داریل فرانک، در ارائه TCA زمستان 2022، او “پدرخوانده” سریال هیلو شد و بسیاری از تیم توسعه را در طول سفر طولانی خود به نمایشگرها راهنمایی کرد.

سریال هیلو

343 Industries مایکروسافت نیز در تولید این مجموعه حضور داشت کرد که نشان‌دهنده سطح کنترل مستقیم توسعه‌دهنده است. مثال آن تنها در تولید Assassin’s Creed در سال 2016 دیده می‌شود. با این حال، این فیلم ثابت کرد که نظر توسعه‌دهنده ممکن است منجر به اقتباس عالی نشود زیرا آن فیلم تنها ۱۹ درصد در Tomatometer و امتیاز تماشاگران ۴۳ درصد را به دست آورد.

سریال هیلو

عوامل و بازیگران

به Master Chief در این سفر تلویزیونی، Yerin Ha در نقش Quan Ah خواهد پیوست، شخصیت جدیدی که به طور خاص برای سریال طراحی شده است. این کاراکتر که اولین بار در کنار شرایبر معرفی شد به عنوان یک “جوان 16 ساله زیرک و جسور از مستعمرات بیرونی که مسترچیف را در زمانی سرنوشت‌ساز برای هر دوی آن‌ها ملاقات می‌کند” توصیف می‌شود. به گفته خود بازیگر، او دختر یک رهبر شورشی است که “جای پدرش را پر می‌کند و به نقش رهبری می‌رسد” به امید اینکه در نهایت سیاره خود را آزاد کند. در این سریال همچنین Natascha McElhone از Californication، Fargo’s Bokeem Woodbine، Shabana Azmi، Bentley Kalu، Natasha Culzac و Kate Kennedy حضور خواهند داشت.

سریال هیلو

مک‌الهون نقش دکتر کاترین هالسی، مخترع ابر‌سربازان اسپارتان و کورتانا، هوش مصنوعی پیشرفته را بازی می‌کند که کلید بقای بشریت و عنصری ثابت در ماجراجویی‌های مستر‌چیف است. کورتانا همچنین نام هوش‌مصنوعی مایکروسافت در پلتفرم‌هایش است و این نام در واقع از Halo گرفته شده است. در یک مقطع، مک‌الهون قرار بود صداپیشگی کورتانا را انجام دهد اما تاخیرهای ناشی از کووید-19 به صداپیشه اصلی شخصیت، جن تیلور، اجازه داد تا وارد صحنه شود و کمی هماهنگی با بازی‌ها ایجاد کند. با این حال انتقادات بسیاری از ظاهر کورتانا شده که به دلیل شبیه نبودن او به نسخه داخل بازی کورتانا است.

سریال هیلو

مک‌الهون گفت که شخصیت‌ها اقدامات دکتر هالزی مبنی بر دزدیدن کودکان و تبدیل آن‌ها به ابرسرباز را درک خواهند کرد. او افزود: “ما در تلاش هستیم تا بخشی از این شخصیت را عمیق‌تر کنیم و چند شاخه دیگر روی درخت بسازیم.”

سریال هیلو

کالو، کولزاک و کندی همگی در نقش شخصیت‌های جدید دنیای Halo با وابستگی‌های آشنا بازی می‌کنند. کالو Spartan Vannak-134، معاون بالفعل Master Chief است. کولزاک اسپارتان Riz-028 است، یک «ماشین کشتار پیشرفته از نظر سایبری»، و کندی اسپارتان کای-125 که یکی دیگر از ابرسربازان اسپارتان است. چارلی مورفی همچنین در نقش میکی ظاهر می‌شود، شخصیت جدیدی که او آن را «شبیه به اسپارتان‌ها توصیف کرد، زیرا دوران کودکی‌اش از او گرفته شده است و او احساس می‌کند که بشریت به او خیانت کرده است». بازیگران اولیو گری و دنی ساپانی نیز به ترتیب در نقش دکتر میراندا کییز و کاپیتان جیکوب کیز ظاهر می‌شوند.

سریال هیلو

نویسندگان با استعداد

از کایل کیلن به عنوان تهیه کننده اجرایی و مجری برنامه برای کاوش در “جهان سرشار از تصور” استفاده شد. کیلن خالق ستاره تنها (۸۳٪ در Tomatometer) و سریال محبوب NBC Awake (۸۹٪ امتیاز تماشاگران) است.

متأسفانه، او درست قبل از شروع تولید پروژه را ترک کرد و استیون کین از The Last Ship جای او را گرفت – اگرچه در آن زمان گزارش شده بود که این دو در حال تقسیم وظایف نویسندگی و تولید بودند. سریال کین یعنی TNT در طول پنج فصل در آن شبکه موفق بوده و متأسفانه در صورت تمدید نقش مشاور را بر عهده خواهد گرفت. همانطور که او در طول ارائه TCA زمستان 2022 توضیح داد، دوری از خانواده‌اش باعث شد که تصمیم بگیرد عقب نشینی کند. او گفت: «نوشتن و تولید [سریال هیلو] بسیار چالش برانگیز است. این کار را نمی‌توان از راه دور انجام داد و من دو سال از سه سال را در بوداپست بودم. با رسیدن فرزندانش به پایان دوران دبیرستان، او احساس کرد که بهترین کار این است که در آینده، نزدیک خانه بماند. اگر سریال هیلو برای فصل 2 بازگردد، جایگزین احتمالی در ذهن وجود دارد.

سریال هیلو

اپیزودهای اولیه را اتو باترست از رابین‌هود کارگردانی کرد که به دلیل اختلافات برنامه‌ریزی جایگزین روپرت‌وایات شد. لوین درباره باترست گفت: «او کارگردانی شگفت‌انگیز است. “به طرز باورنکردنی مشتاق این پروژه بوده و تیم ما را به زیبایی رهبری می‌کند.” از دیگر کارگردانان می‌توان به جاناتان لیبسمن، روئل رینه و جسیکا لوری اشاره کرد.

چندمین تلاش برای اقتباس از هیلو

Halo تقریباً در اوایل قرن بیست و یکم تبدیل به یک فیلم بلند شد. در سال 2005، فاکس و یونیورسال این پروژه را تا حدی به لطف فیلمنامه‌ای که توسط الکس گارلند از Annhilation نوشته شده بود، آغاز کردند. به گفته گارلند، این داستان اقتباسی نسبتاً وفادار از دو بازی Halo موجود در آن زمان بود. پیتر جکسون آماده تهیه کنندگی بود و گیلرمو دل تورو و نیل بلومکمپ به صندلی کارگردان چشم دوخته بودند. متأسفانه، مذاکرات سخت بین استودیوها، جکسون و تهیه کننده پیتر شلسل منجر به فروپاشی پروژه شد.

سریال هیلو

از آن زمان، مایکروسافت دو سری وب لایو اکشن تولید کرد که بعداً به صورت فیلم منتشر شدند: Halo 4: Forward Unto Dawn و Halo: Nightfall. دومی توسط شرکت تولید ریدلی اسکات یعنی اسکات فری تولید شد و مایک کولتر از لوک کیج در نقش مامور جیمسون لاک، شخصیتی قابل بازی در Halo 5: Guardians به استفاده کرد.

تغییر به PARAMOUNT+

اگرچه قرار بود یک سریال اصلی شوتایم باشد، اما دیوید نوینز، مدیر ارشد CBS و رئیس و مدیر اجرایی شبکه Showtime، خبرنگاران را در طی ارائه روز سرمایه‌گذار فوریه 2021 با افزودن این برنامه به فهرست Paramount+، غافلگیر کرد. این حرکت بخشی از تلاشی بود برای تغییر نام این سرویس، که در آن زمان با نام CBS All Access شناخته می‌شد، به عنوان مقصدی فراگیر برای برنامه‌های ViacomCBS.

سریال هیلو

به گفته Nevins سریال هیلو دقیقاً با محتوایی که سرویس استریم قصد دارد برجسته کند، مطابقت دارد. او گفت: «از تمام نگاه‌های اولیه‌ای که دیده‌ایم، کاملاً واضح است که Halo یک سواری هیجان‌انگیز بصری خیره‌کننده است که در داستان سرایی شخصیت محور است. با چنین جذابیت فوق‌العاده‌ای برای همه مخاطبان، متوجه شدیم که Halo این پتانسیل را دارد که به یک نمایش تعیین کننده برای گسترده ترین پلتفرم استریم در ViacomCBS و Paramount+ جدید تبدیل شود.» Showtime همچنان به عنوان تهیه کننده در کنار 343 Industries و Amblin مشغول است.

وضعیت سریال

تولید در بوداپست در پاییز 2019 آغاز شد، اما همه گیری COVID-19 منجر به تاخیر طولانی شد. تولید آن در اواخر سال 2020 از سر گرفته شد و همانطور که توسط تیزر نوامبر 2021 تأیید شد، اکنون برای اولین بار در 24 مارس 2022 تنظیم شده است.

سریال هیلو

نظر شما در مورد این سریال چیست؟ آیا موفق خواهد شد تا تجربه خوبی رقم بزند؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH