قطعی گسترده اینترنت ایران به علت آتش‌سوزی در شرکت ارتباطات زیرساخت

صبح امروز، کاربران ساکن شهرهای تهران، کرج و حومه، با قطعی گسترده اینترنت ثابت و همراه مواجه شدند و بسیاری از وب‌سایت‌های داخلی از جمله وب‌سایت ما، آی‌تی‌رسان، برای ساعاتی از دسترس خارج شده بودند؛ این قطعی گسترده اینترنت، موجبات نگرانی شهروندان را فراهم آورده بود.

مهدی سالم، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علت این قطعی گسترده اینترنت را آتش‌سوزی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرد که به علت اتصال برق اتفاق افتاده بود.

خوشبختانه آتش‌نشانی در دقایق اولیه وقوع حادثه، به سرعت وارد عمل شده و عملیات اطفای حریق را آغاز کرد و آتش‌سوزی مهار شد؛ همچنین در حال حاضر، سامانه‌های برق رسانی این شرکت نیز در حال تعمیر هستند.

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رابطه با اختلال رخ داده در اینترنت گفت: تاکنون نود درصد از مشکلات پیش آمده، برطرف شده است و بیشتر سرویس‌‌ها به حالت عادی برگشته‌اند؛ اما همکاران ما همچنان در حال بازسازی مسیرها هستند و تا کمتر از یک ساعت آینده، تمام اشکالات پیش آمده در سرویس‌ها برطرف خواهد شد و خدمات‌رسانی به کاربران از سر گرفته می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH