تراشه Dimensity 8100 در تست بنچمارک از اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پیشی گرفت!

تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام توسط شرکت سامسونگ تولید شده و امروزه برای رقابت با جدیدترین تراشه‌های سری Dimensity شرکت مدیاتک دوران پرچالشی را پشت سر می‌گذارد. کمپانی تایوانی مدیاتک تولید تراشه‌های Dimensity خود را به شرکت TSMC واگذار نموده است.

امتیازات اولیه بنچمارک از برتری تراشه Dimensity 9000 مدیاتک نسبت به تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 حکایت داشتند. با این‌حال ظاهرا برتری مدیاتک نسبت به کوالکام صرفا به همین مورد محدود نبوده و اکنون پرچم‌دار برند آمریکایی از تراشه Dimensity 8100 نیز شکست خورده است.

امروز یک خبرچین با شناسه Digital Chat Station نتایج مربوط به عملکرد تراشه‌های Dimensity 8100، اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و اسنپ‌دراگون 888 در تست بنچمارک گیک‌بنچ را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. بر این اساس تراشه مدیاتک در تست پردازش چند هسته‌ای به آسانی 2 رقیب خود را مغلوب نموده است. دستگاه‌های مورد استفاده جهت اجرای تست همگی از برند ریلمی بودند و اسمارت‌فون با شماره مدل RMX3562 در واقع همان مدل جدید ریلمی GT NEO3 است.

با این‌حال تراشه Dimensity 8100 در تست پردازش تک هسته‌ای گیک‌بنچ در پایین‌ترین رتبه جای گرفته است؛ پدیده‌ای که از وجود یک هسته پردازشی بسیار قدرتمند کورتکس X1 در هر 2 تراشه ساخت کوالکام ناشی می‌شود.

نتایج تست بنچمارک برای تراشه‌های Dimensity 8100، اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و اسنپ‌دراگون 888 (از راست به چپ)

صرفنظر از این موضوع، مشاهده شکست 2 تراشه پرچم‌دار کوالکام در برابر تراشه مدیاتک که البته برترین مدل تولیدی کمپانی طی سال جاری نیز به‌شمار نمی‌رود؛ امری جالب توجه به‌نظر می‌رسد. در واقع Dimensity 9000 تراشه پرچم‌دار شرکت مدیاتک در سال 2022 قلمداد می‌شود و سری Dimensity 8000 تنها در اسمارت‌فون‌های فوق میان‌رده به‌کار گرفته خواهد شد. بعلاوه تراشه‌های سری Dimensity 8000 با استفاده از فرآیند قدیمی‌تر 5 نانومتری تولید می‌شوند؛ در حالی‌که تراشه پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 از معماری پیشرفته‌تر 4 نانومتری بهره می‌گیرد.

با این‌حال کوالکام برگ برنده دیگری را نیز در آستین دارد. اخیرا یکی دیگر از پردازنده‌های پرچم‌دار این شرکت به سرتیتر رسانه‌های خبری تبدیل شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه با شناسه SM8475 به احتمال فراوان نسخه ارتقایافته اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به‌شمار خواهد رفت. این تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس نامگذاری شده و با استفاده از فرآیند 4 نانومتری برتر TSMC تولید خواهد شد. این در حالیست که نسخه استاندارد تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری شرکت سامسونگ تولید می‌شود. بنابراین یقینا جالب خواهد بود که ببینیم تراشه ارتقایافته کوالکام در مقایسه با سایر رقبا چه عملکردی از خود ارائه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH