یکتانت 70 درصد سهام ایران سامانه را خریداری کرد

ساعاتی پیش نشست خبری مشترک یکتانت و ایران سامانه با حضور سینا مومنی مدیرعامل یکتانت، عادل خالقی بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره ایران سامانه و محمدمهدی دانا مدیر کسب و کار ایران سامانه برگزار شد.

در این نشست خبری، سینا مومنی و عادل خالقی اعلام کردند که یکتانت در مرحله جدید سرمایه‌گذاری خود با توجه به ساختار فنی و تیم قدرتمند ایران سامانه به سراغ این مجموعه رفته و 70 درصد از سهام آن را خریداری کرده است.

می‌خواهیم مقصد دیجیتال مارکتینگ در کشور باشیم

سینا مومنی مدیرعامل یکتانت، در مورد آغاز فعالیت و اهداف این مجموعه توضیح داد: یکتانت فعالیت خود را از 5 سال پیش آغاز کرد و با ارائه راه حل‌های جدید در حوزه دیجیتال مارکتینگ، موجب افزایش بازدید، درآمد و در نهایت توسعه و پیشرفت کسب‌و‌کارهای مختلف شد. یکتانت یکی از مجموعه‌هایی است که به رفع عقب‌ماندگی دیجیتال مارکتینگ و افزایش اهمیت این موضوع در بازار آنلاین کشور کمک کرد و حالا با وجود 21 بیزینس‌لاین و 430 نفر نیروی متخصص که در این بیزینس‌لاین‌ها فعال هستند، به فعالیت خودش ادامه داده و به دنبال آن است تا به مقصد دیجیتال مارکتینگ در کشور تبدیل شود.

به بیش از 700 رسانه معتبر و برجسته ایران خدمت رسانی می‌کنیم

اما عادل خالقی بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره ایران سامانه، در خصوص آغاز فعالیت خود و نحوه شکل‌گیری این مجموعه گفت: من فعالیت خودم را از سال 81 در حوزه فنی و نرم‌افزار آغاز کردم و توانستم یکی دو سال بعد، سفارش چند سایت خبری را دریافت کنم. توانمندی‌های فنی و قابلیت افزایش ظرفیت این سایت‌ها در شرایط و روزهای خاص مانند انتخابات و امنیتی که ما برای سایت‌ها ایجاد کردیم، موجب شد تا سایت‌های دیگر نیز به سراغ ما بیایند و به همین ترتیب شرکت ایران سامانه را در سال 84 ایجاد کردم. حالا طیف وسیعی از سایت‌های خبری و رسانه‌ای را تحت پوشش قرار داده‌ایم و بسیاری از سایت‌های مطرح بیش از 14 و 15 سال است که با ایران سامانه همکاری دارند. در حال حاضر سرویس‌های مختلفی را به 700 رسانه از معتبرترین و مهم‌ترین رسانه‌های کشور ارائه می‌دهیم.

در این رویداد، محمد‌مهدی دانا، مدیر کسب و کار ایران سامانه، پایداری و امنیت ایجاد شده برای مشتریان ایران سامانه را یکی از دلایل ثبات این شرکت طی 14 تا 15 سال اخیر بیان کرد.

از 4 سال پیش به دنبال همکاری با ایران سامانه بودیم

سینا مومنی در خصوص دلیل همکاری یکتانت و ایران سامانه به این نکته اشاره کرد که این همکاری صرفا مربوط به حال حاضر نیست و یکتانت از 4 سال پیش به دنبال همکاری با ایران سامانه بوده، مومنی در این خصوص توضیح داد: ما از زمانی که ایران سامانه را شناختیم، متوجه تیم قدرتمند و کار بزرگ این مجموعه شدیم که ثبات و مشتریان ایران سامانه طی 14 سال اخیر نیز، نشان دهنده همین موضوع است. در طول مذاکرات و آغاز همکاری نیز بیشتر با قدرت فنی این مجموعه آشنا شدیم و زیرساخت فنی که آقای خالقی طی این سال‌ها در ایران سامانه ایجاد کرده بودند جزو دلایل اصلی ما برای برقراری همکاری با ایران سامانه بود.

دیتاهای ایران سامانه برای ما ارزشمند است

مومنی در خصوص مزایای همکاری میان یکتانت و ایران سامانه گفت: ما می‌توانیم از دیتاهای ارزشمند ایران سامانه جهت بهبود الگوریتم‌های نمایش تبلیغات استفاده کنیم که موجب می‌شود کسب‌و‌کارها نتیجه‌های بهتری را در بخش تبلیغات دریافت کنند. به عنوان مثال دیتای دقیق نمایش داریم که مشخص می‌کند واقعا یک تبلیغ نمایش داده شده یا خیر، با ادغام دیتاهای ایران سامانه و یکتانت می‌توانیم این شاخص را بهبود دهیم، ما همچنین درخصوص بیزینس‌لاین‌ها نیز می‌توانیم اینتگریشن‌هایی داشته باشیم.

جزئیات سرمایه‌گذاری یکتانت در ایران سامانه

مدیرعامل یکتانت توضیح داد که ایران سامانه 18 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد که ما 70 درصد آن را به صورت نقدی خریداری کردیم، البته قرار نیست ترکیب مدیریت در این شرکت تغییر کند و همچنان آقای خالقی به عنوان رئیس هیئت مدیره در این مجموعه هستند و ایران سامانه مسیر قبلی خودش را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد.

این همکاری ایران سرمایه را چند پله بالاتر می‌برد

عادل خالقی در خصوص سرمایه‌گذاری یکتانت توضیح داد: ایران سامانه همواره مجموعه‌ای از فرصت‌ها بوده و ظرفیت من هم به عنوان سهامدار عمده شرکت برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و به ثمر رساندنش در مقاطع مختلف متغیر بوده، در نقطه‌ای که این سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک با یکتانت شکل گرفت، ایده بنده این بود که شرکت از نظر بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در نقطه اوج خودش قرار دارد و من دیگر نمی‌توانم این شرکت را از این بالاتر ببرم، به همین دلیل این هم افزایی که با شرکت یکتانت اتفاق افتاد، حتما منجر به این خواهد شد که این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به ثمر بنشیند و شرکت چند پله قدرتمندتر و موثرتر در ارائه خدمات و کیفیت بهتر به ارائه خدمات به مشتریان ظاهر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری‌ها در آینده ادامه پیدا می‌کند

در ادامه این نشست خبری، مدیرعامل یکتانت در خصوص سرمایه‌گذاری‌های آینده این شرکت گفت: ما تاکنون مدل‌های مختلفی از سرمایه‌گذاری را تا امروز تجربه کردیم و 21 مجموعه را به عنوان بیزینس‌لاین کنار یکتانت داریم، تجربه سرمایه‌گذاری به این شکل را نیز پیشتر داشتیم. این سرمایه‌گذاری‌ها در سال آینده قطعا ادامه پیدا خواهد کرد و حتی بیشتر هم خواهد شد، زیرا باور داریم که برای تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ در ایران باید تیکه‌های مختلف پازل دیجیتال مارکتینگ را کامل کنیم و فکر می‌کنم که هنوز تیکه‌های مختلفی از این پازل باقی مانده است.

در بخش دوم این رویداد، آقایان سینا مومنی مدیرعامل یکتانت، عادل خالقی بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره ایران سامانه و محمدمهدی دانا مدیر کسب و کار ایران سامانه به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.

عادل خالقی در سوال پرسش خبرنگار آی‌تی‌رسان در خصوص برنامه این شرکت در حوره امنیت پس از ایجاد همکاری با یکتانت توضیح داد که همواره یکی از مزیت‌های جدی شرکت ایران سامانه حفظ اطلاعات و امانتی است که مشتریان در اختیارش قرار داده‌اند و در آینده نیز تلاش می‌کنیم تا این مزیت را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

محمدمهدی دانا در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص برنامه شرکت ایران سامانه برای عرضه خدمات و ویژگی‌های جدید بر روی شبکه‌های اجتماعی گفت: ما در حال حاضر ابزارهایی را برای شبکه‌های اجتماعی ارائه داده‌ایم که باعث یک ادغام و همبستگی میان شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها باشد. یکی از خدمات، ارائه برنامه موبایلی است که این شروع کار است اما در ادامه به سمتی حرکت می‌کنیم که ماژول‌هایی داشته باشیم که این دغدغه هم برطرف شود.

عادل خالقی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص همکاری با یکتانت و امکان گرایش ایران سامانه به سمت دیجیتال مارکتینگ توضیح داد: قرار نیست که ایران سامانه از کار اصلی خود به سمت دیجیتال مارکتینگ حرکت کند، یکتانت حوزه تخصصی‌اش دیجیتال مارکتینگ است و ایران سامانه در تلاش است تا مزیت‌های اصلی خودش را حفظ کند و در کنار آن فرصت‌هایی که در کنار همکاری با یکتانت پیدا شده را به نتیجه برساند، ما به هیچ عنوان وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ نخواهیم شد اما هم‌افزایی خواهیم کرد با مجموعه یکتانت که به هر دو مجموعه کمک می‌کند.

سینا مومنی در خصوص طرح صیانت که سوال یکی از خبرنگاران بود اشاره کرد که این طرح قطعا به ضرر اکوسیستم فناوری و استارتاپی کشور است و مهم‌ترین تاثیر آن تزریق ناامیدی و مهاجرت نیروی کار متخصص خواهد بود، اتفاقی که همین حالا نیز رخ داده و خود شرکت یکتانت نیز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH