سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال و محبوب‌ترین ارز دیجیتال در بازار است. بیش از 40 درصد کل سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال، متعلق به بیت کوین است و معمولاً همه افراد از تازه واردها تا حرفه‌ای‌ها بخشی از سرمایه گذاری اصلی خود را به بیت کوین اختصاص می‌دهند. این رمز ارز همواره جزو سرمایه‌های سود آور بوده است که جذابیت‌های آن را چندین برابر می‌کند. اما چگونه می‌توانیم در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم و چه راه‌هایی برای کسب در آمد از پادشاه ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ این موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به مهم‌ترین سؤالات سرمایه گذاران تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال پاسخ دهیم.

معرفی بیت کوین، با پادشاه ارزهای دیجیتال آشنا شوید

شبکه بیت کوین اولین بار در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. هیچکس از هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو اطلاعی ندارد اما از همان ابتدا شبکه بیت کوین به دلیل جذابیت‌های زیادی که داشت مورد توجه قرار گرفت. هدف اصلی این پروژه، معرفی یک ارز دیجیتال در بستر غیر متمرکز است که بتواند جایگزین تمرکزگرایی حکومت‌ها و شبکه‌های بانکی شود. بیت کوین از سال 2013 به بعد به تدریج در بین سرمایه گذاران بزرگ شناخته شد و ویژگی‌های جذاب آن باعث شد تا خیلی زود به یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان تبدیل شود.

امروز بیت کوین با در اختیار داشتن حدود 42 درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با ارزشی در حدود 800 میلیارد دلار، مهم‌ترین، ارزشمندترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. پیش بینی می‌شود با اتمام دوره افت قیمت‌ها، بیت کوین بتواند به راحتی ارزشی تا بیش از دو برابر آن چه امروز دارد را تجربه کند. شما می‌توانید از طریق آموزش ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری در مورد این ارز دیجیتال به دست آورید و با راه‌های سرمایه گذاری در آن آشنا شوید.

راه‌های سرمایه گذاری در بیت کوین

برای پاسخ به سؤال سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است ابتدا باید با راه‌های سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال آشنا شویم. خوش بختانه روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال وجود دارد و هرکسی با توجه به میزان سرمایه، دانش، ریسک پذیری و علایق خود می‌تواند روش‌های مختلفی را برای سرمایه گذاری در بیت کوین امتحان کند. افرادی که دوره مقدماتی ارز دیجیتال را پشت سر گذاشته باشند به خوبی با این روش‌ها آشنا هستند. ما در ادامه به معرفی روش‌های مختلف سرمایه گذاری در بیت کوین می‌پردازیم.

خرید و هولد کردن بیت کوین، ساده‌ترین روش سرمایه گذاری

ساده‌ترین روش سرمایه گذاری در بیت کوین، خرید این ارز دیجیتال و نگهداری یا هولد (hold) کردن آن است. در این روش شما از صرافی‌های معتبر بر اساس بودجه و استراتژی خود بیت کوین خریداری می‌کنید و آن را در کیف پول‌های خود ذخیره می‌کنید. سپس صبر می‌کنید که بعد از افزایش قیمت‌ها در زمان مناسب بیت کوین‌های خود را بفروشید و از این طریق سود مناسبی کسب کنید. این روش، یک روش سرمایه گذاری بلند مدت با ریسک پایین است که برای افراد تازه کار می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

از حدود 12 سال پیش تا به حال بازار بیت کوین تغییرات زیادی داشته است و دوره‌های رشد و افت زیادی را تجربه کرده است. با این حال اگر نگاه کلی به بازار بیت کوین داشته باشیم یک مسیر صعودی بلند مدت را تشخیص می‌دهیم. ارزش بیت کوین از کمتر از 10 دلار به بیش از 60 هزار دلار رسیده است و این یعنی افرادی که سرمایه گذاری بلند مدت در طول یک دهه گذشته داشته‌اند رشد چندین هزار برابری را تجربه کرده‌اند. حتی افرادی که دو سال پیش در قیمت 10 هزار دلاری بیت کوین خریداری کرده‌اند امروز در دوره افت بیت کوین حداقل 400 درصد رشد سرمایه را تجربه می‌کنند.

ترید کردن بیت کوین، سرمایه گذاری پرسود و پر ریسک

یکی دیگر از روش‌های محبوب سرمایه گذاری در بیت کوین، ترید کردن بیت کوین است. در این روش تریدرهای حرفه‌ای با خرید و فروش بیت کوین در کوتاه مدت از طریق استراتژی‌های مختلف مانند نوسان گیری، سودهای کوچک اما متوالی کسب می‌کنند. ترید کردن بیت کوین نسبت به هولد کردن آن، سود بسیار بیشتری را در کوتاه مدت نصیب سرمایه گذاران می‌کند. با این حال، ریسک و خطرات بیشتری نیز دارد.

در بازار بیت کوین شما می‌توانید در یک بازار 24 ساعته در هر زمانی از شبانه روز معامله کنید. از طرفی این بازار دو طرفه است و حتی در زمان‌هایی که قیمت‌ها در حال کاهش است از طریق روش‌هایی مانند فیوچرز ارز دیجیتال می‌توانید با پیش بینی قیمت‌های آینده، سود بسیار زیادی به دست آورید. برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای، نیاز به تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنتال دارید. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد با شرکت در دوره خصوصی ارز دیجیتال روش‌های تحلیل بازار و ترید ارز دیجیتال خصوصاً بیت کوین را بیاموزند.

سرمایه گذاری در بیت کوین از طریق استخراج

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در بیت کوین، استخراج آن است. در این روش ماینر ها با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند مخصوص ماینینگ، بیت کوین‌های ذخیره شده در شبکه را آزاد می‌کنند. ماینرها در واقع تأیید کننده تراکنش‌های شبکه هستند و برای این کار باید مسائل پیچیده‌ای را حل کنند. به این الگوریتم POW یا اثبات کار گفته می‌شود. در این فرآیند بعد از تأیید اطلاعات و اضافه کردن بلاک‌های جدید به شبکه، جایزه‌ای در حدود 6.25 بیت کوین به اولین ماینری که بتواند مسائل پیچیده ریاضی مربوط به تأیید و اضافه کردن بلاک‌ها را انجام دهد تعلق می‌گیرد.

از آنجایی که این فرآیند بسیار سخت و دشوار است و به انرژی و توان محاسباتی زیادی نیاز دارد، معمولاً چندین ماینر با کمک هم در استخرهای استخراج می‌توانند موفق به انجام آن شوند. پاداش شبکه بین همه این ماینرها با نسبت‌های مساوی تقسیم می‌شود. بالارفتن هزینه برق، گران قیمت بودن دستگاه‌های ماینر و مشکلات قانونی که در این مسیر وجود دارد باعث شده تا امروزه استخراج بیت کوین برای همه افراد سود آور نباشد. با این حال هنوز هم بسیاری از افرد می‌توانند از این روش درآمد کسب کنند.

برای سرمایه گذاری در بیت کوین، اولین قدم آموزش است

در این مقاله سعی کردیم به سؤال سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است پاسخ دهیم و با روش‌های کسب درآمد از آن به طور خلاصه آشنا شدیم. دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین پیچیده است و مانند هر بازار مالی دیگری کسب در آمد از آن با این که بسیار شیرین است می‌تواند ریسک‌های زیادی نیز داشته باشد. بنابراین پیش از هرکاری ابتدا باید آموزش ببنید. دوره‌های مقدماتی، حرفه‌ای و خصوصی‌ترید ارز دیجیتال داجکس، به شما کمک می‌کند تا هر آنچه باید در مورد نحوه کسب در آمد از این بازار پرسود بدانید را بیاموزید. برای شروع می‌توانید همین حالا وارد سایت داجکس شوید و بر حسب نیاز خود دوره‌های آموزشی معتبر این سایت را خریداری کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH