سامسونگ گلکسی M53 5G با تراشه Dimensity 900 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

جزئیات کلیدی مربوط به اسمارت‌فون آینده شرکت سامسونگ با نام گلکسی M53 5G اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی هوشمند جدید سری M سامسونگ در شرف عرضه به بازار است.

غول فناوری کره‌ای در تدارک رونمایی از یک اسمارت‌فون 5G جدید است. بر اساس گزارشات این هندست عضوی از خانواده محبوب گلکسی M به‌شمار خواهد رفت. گجت مورد اشاره تحت عنوان گلکسی M53 5G روانه بازار خواهد شد. این هندست 5G همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ به‌عنوان مدل جانشین گلکسی M52 5G روانه بازار می‌شود.

تا موعد رونمایی از گلکسی M53 5G زمان چندانی باقی نمانده است؛ بنابراین ظاهر شدن آن در وبسایت‌های متنوع و مهم امری کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد. اکنون سامسونگ گلکسی M53 5G پیش از معرفی رسمی در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر شده است. بعلاوه اطلاعات این فهرست به مشخصات کلیدی اسمارت‌فون آینده سری M سامسونگ اشاره می‌کند. بدین‌ترتیب برخی ویژگی‌های این اسمارت‌فون نظیر ظرفیت حافظه، مدل پردازنده و سیستم‌عامل مورد استفاده توسط آن هم‌اکنون مشخص شده است.

در وهله نخست بایستی خاطرنشان کرد که فهرست گلکسی M53 5G در وبسایت گیک‌بنچ نشان می‌دهد که این هندست از شماره مدل SM-M536B استفاده می‌کند. بعلاوه بر اساس اطلاعات وبسایت بنچمارک، گلکسی M53 5G با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار خواهد شد. بنابراین سامسونگ برای هندست جدید خود احتمالا از رابط کاربری اختصاصی One UI 4.0 استفاده خواهد کرد. توان پردازشی دستگاه از طریق پردازنده 8 هسته‌ای ساخت شرکت مدیاتک تامین خواهد شد. این تراشه از اسم رمز MT6877V/ZA بهره گرفته و بر اساس اعلام وبسایت MySmartPrice، شناسه مذکور متعلق به تراشه Dimensity 900 5G است.

فهرست مربوط به سامسونگ گلکسی M53 5G در وبسایت گیک‌بنچ

تراشه Dimensity 900 که در اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد CE 2 نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؛ از 2 هسته پردازشی کورتکس A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند. از این گذشته پردازنده مذکور مجهز به 6 هسته پردازشی کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.

بعلاوه تراشه Dimensity 900 با استفاده از فرآیند 6 نانومتری تولید شده و مجهز به یک مودم 5G با قابلیت پشتیبانی از امواج زیر 6 گیگاهرتز و حداکثر پهنای باند 120 مگاهرتزی است. همچنین این مودم 5G از قابلیت تجمیع حامل‌های مخابراتی برخوردار است.

دستگاه ظاهر شده در پایگاه داده گیک‌بنچ دارای حافظه رم 6 گیگابایتی است. با این‌حال سامسونگ احتمالا در زمان معرفی هندست از نسخه‌ای با 8 گیگابایت حافظه رم نیز رونمایی خواهد کرد؛ چرا که غول کره‌ای به‌دلیل معرفی تعداد زیادی از هندست‌های خود با رم 8 گیگابایتی به شهرت رسیده است.

 

همچنین این اسمارت‌فون در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 726 و 2168 را به خود اختصاص داده است. سامسونگ گلکسی M52 5G با برچسب قیمتی 26999 روپیه‌ای روانه بازار شد. در حال حاضر مدل پایه این هندست با قیمت‌گذاری 24999 روپیه‌ای از طریق وبسایت آمازون قابل دسترس است.

بنابراین گلکسی M53 5G به تبعیت از مدل نسل قبلی خود احتمالا با قیمت‌گذاری اولیه کمتر از 30 هزار روپیه عرضه خواهد شد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی M52 5G مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 778G است. نمایشگر سوپر آمولد 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی سایر ویژگی‌های این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی M53 5G با تراشه Dimensity 900 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH