بررسی اچ‌تی‌سی دیزایر 610:‌ یک باتری سیم‌کارت خور!

cover2

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی همیشه در کنار معرفی پرچم‌داران خود، بازار میان رده‌ها را نیز زیر نظر داشته و به‌هیچ‌ وجه حاضر به از دست دادن آن نیست. این شرکت پس از معرفی موفقیت‌آمیز One M7 و سپس نسخه M8 نشان داد که می‌تواند بازارهای بین‌المللی را به‌راحتی تحت تاثر قرار داده و رقبای خود را کمی به چالش بکشد. اما در این میان، اچ تی سی با معرفی گوشی‌های میان رده نیز سعی می‌کند تا دل همه کاربران را به دست آورد.

خب بدون اتلاف وقت به سراغ یکی از همین میان رده‌های به نام دیزایر ۶۱۰ می‌رویم پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

طراحی، کیفیت ساخت و خوش‌دستی

بااینکه ما دستگاهی سفید را برای بررسی انتخاب کردیم، اما خوشبختانه قرار است تا این گوشی در رنگ‌های مختلفی اعم از سبز، مسی، مشکی و… نیز به بازار عرضه شود.

خب در ابتدا به سراغ ظاهر گوشی می‌رویم، اگر بخواهیم بررسی ظاهر این تلفن همراه را از جلوی آن آغاز کنیم، می‌بینیم که طراحی این قسمت 610 شبیه اکثر طرح‌های این کمپانی است!‌

full-front

در جلوی گوشی خبری از هیچ دکمه فیزیکی و یا دکمه‌های مجازی بیرون نمایشگر نیست و این سازنده به سراغ کلیدهای مجازی داخل نمایشگر رفته است. بنابراین در نگاه اول تنها برند HTC در پایین صفحه‌ نمایش توجه شما را به خود جلب می‌کند.

good-down

اسپیکرهای desire 610 در بالا و پایین صفحه‌نمایش گنجانده‌ شده‌اند که سابقا این نوع طراحی را در مدل‌های دیگری از این کمپانی دیده‌ایم (در ادامه حتما به صدای این اسپیکرها اشاره خواهیم کرد).

camera-front

در قسمت بالایی گوشی یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی به‌تنهایی در حال گذران اوقات است! اگر به دنبال سنسورهای 610 هستید، باید بگوییم که احتمالا برای یک‌دست شدن طراحی بدنه، آن‌ها بر روی قسمت بالایی LCD قرارگرفته‌اند و در نگاه اول متوجه آن‌ها نخواهید شد.

اچ‌تی‌سی که سابقه تولید M8 را با ۹۰ درصد فلز دارد، برای این میان رده خود به سمت پلاستیک رفته است!‌ اما به نظر من یک پلاستیک نسبتا نامرغوب و به‌شدت مستعد جذب اثر انگشت! در نگاه اول گوشی زیبایی خاص خود را با رنگ سفیدش به رخ کاربر می‌کشد، اما بعد از به دست گرفتن آن کمی نظرتان تغییر خواهد کرد.

right-good

در سمت راست این دستگاه، تنها کلیدهای افزایش و کاهش صدا وجود دارد و خبری از دکمه جداگانه برای شاتر دوربین نیست. با توجه به دوربین 8 مگاپیکسلی که بر روی این گوشی وجود دارد، شاید وجود این دکمه ضروری به نظر می‌رسید.

left-good

در سمت چپ desire610 تنها یک کاور دیده می‌شود. در زیر این کاور شیارهای کارت حافظه و سیم‌کارت وجود دارد!‌ باید بگوییم که در این مدل هم مانند گوشی دیزایر 816 و وان M8 خبری از سیم‌کارت‌های عادی و یا حتی میکرو نیست! پس می‌توانید همانند کسی که آی‌فون 5 دارد، سیم‌کارت خود را به حالت نانو درآورده و با افتخار درون این شیار قرار دهید. در این صورت اگر بعدا به گوشی‌های آی‌فون کوچ کردید، دیگر نگران سیم‌کارت خود نخواهید بود!‌

اسلات کارت حافظه نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی حافظه این گوشی را تا 128 گیگابایت افزایش دهید. شاید این میزان برای یک گوشی میان رده زیاد باشد؛ این‌طور نیست؟

up-down

در قسمت بالایی سفیدبرفی ما، تنها دکمه پاور و جک استاندارد 3.5 میلی‌متری مشاهده می‌شود.

up-good

پورت و خروجی مینی یو اس بی نیز در قسمت زیرین گوشی جاسازی‌شده است.

full-back

اما قاب پشتی گوشی بدون هیچ‌گونه طرح و یا نقش و نگاری ساخته‌شده که این موضوع باعث صیقلی شدن آن گشته و احتمال سرخوردن از دستان شما را افزایش می‌دهد. در قسمت بالایی کاور پشتی، دوربین 8 مگاپیکسلی در کنار یک فلش LED جا خوش کرده است و نهایتا نام برند HTC که در مرکز قرار داده‌ شده، به خوبی خودنمایی می‌کند.

درنهایت می‌توان گفت که طراحی و ظاهر گوشی به‌اندازه کافی شیک است، اما به کار بردن پلاستیک یک‌دست کمی کیفیت ساخت را تحت تاثیر قرار داده است. البته شاید رنگ‌های دیگر این گوشی جذابیت بیشتری برای کاربر خود ایجاد کند.

صفحه‌نمایش و تصویر

اچ‌تی‌سی برای این مدل صفحه‌ نمایشی 4.7 اینچی با وضوح 540 در 960 پیکسل را در نظر گرفته است. چگالی پیکسلی این میان رده234ppi  است. با اینکه روزبه‌روز گوشی‌ها صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را تجربه می‌کنند و هم‌اکنون سایز 5 یا 5.5 اینچ، برای یک گوشی بسیار طبیعی به نظر برسد، اچ تی‌سی می‌توانست حداقل بعد از در نظر گرفتن این صفحه‌نمایش، وضوح بالاتری را ارایه کند. با اینکه رزولوشن نسبتا پایین کمی روی کاغذ برای این گوشی آزار دهنده است، اما حقیقا در هنگام کار با آن تفاوت یا عیب خاصی مشاهده نمی‌شود، مگر آنکه بسیار در این موضوع دقیق شویم.

تصاویر زیر عمق رنگ و کیفیت این صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد. تصویر سمت راست desire 610 بوده و تصویر سمت چپ متعلق به برادر بزرگتر او یعنی Desire 816 است.

  aks005 aks-004 aks003

قلب تپنده 610

این کمپانی خوش‌ذوق از پردازنده ۴ هسته‌ای Snapdragon 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و رمی 1 گیگابایتی برای این گوشی میان رده استفاده کرده است. رابط گرافیکی Aderno 305 نیز کار شما برای اجرای بازی‌هارا به خوبی راه انداخته و مشکلی از این بابت نخواهید داشت!. در کل سخت افزار در نظر گرفته شده در حد این گوشی بوده و در هنگام کار هیچ‌گونه هنگ و لگ زدنی مشاهده نمی‌شود.

اما برای اینکه این موضوع را به طور عملی به شما ثابت کنیم، این گوشی زیبا را به اتاق عمل برده و به تیغ بنچمارک‌های حاذق سپردیم!

در اولین عمل موفق، یعنی بنچمارک پی، این گوشی توانست امتیاز 414 را کسب کند که عدد چندان دلچسبی به نظر نمی‌رسد.

benchmark-pi

بعد از مدتی، به سراغ دومین جراحی رفتیم که کمی سخت‌تر از اولی بود! بنچمارک AnTuTu بعد از کلی بررسی و کار سنگین، در نهایت به عدد 17644 راضی شد!

antutu-benchmark

در نهایت نیز برای تسلای دل بازماندگان، به سراغ بنچمارک Bonsai رفتیم تا گرافیک این گوشی را به شدت مورد بررسی قرار دهیم! این نرم افزار خوش چهره، بعد از یک عمل چند ساعته امتیاز 2304 را برای ما در نظر گرفت!

 

benchmark-bonsai

دوربین

دوربینی 8 مگا پیکسلی به همراه یک فلش LED برای یک میان رده کافی است!‌ البته با امکانات و قابلیت‌هایی که امروز شرکت‌ها بر روی پرچم‌داران خود قرار می‌دهند، شاید توانایی‌های این گوشی چشم‌گیر به نظر نیاید، اما این مورد طبیعی است چرا که ما با یک پرچم‌دار روبه‌رو نبوده و تنها یک گوشی میان رده خریده‌ایم.

باهم نگاهی به‌عکس هایی که با این گوشی گرفته‌شده است می‌اندازیم:

desire-610-cam2
عکس گرفته شده در تاریکی با نور فلاش دوربین

desire-610-cam1 desire-610-cam3 desire-610-cam4

در قسمت فیلم‌برداری، این گوشی توانایی ضبط فیلم باکیفیت 1080p را داراست. اگر به گرفتن عکس‌های سلفی علاقه‌مندید، باید خدمتتان عرض کنیم که دوربین دوم این تلفن همراه 1.3 مگا پیکسل بوده و قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت 720p را نیز دارد.

پخش فیلم و موسیقی

شاید تا 1 یا 2 سال پیش سایز 4.7 اینچ برای مشاهده فیلم مناسب به نظر می‌رسید، اما امروز با حضور گوشی‌های غول‌پیکر 5 تا 5.7 اینچی دیگر این اندازه کمی برای فیلم دیدن و لذت بردن از آن چیزی متوسط است؛ اما اگر بخواهید با تمام سختی موجود، دیدن یک فیلم باکیفیت HD را در این گوشی تجربه کنید، دیزایر 610 شما را اذیت نکرده و پابه‌پایتان می‌آید! اما در خصوص پخش موسیقی و صدا، HTC نشان داده است که بر روی این موضوع خوب وقت گذاشته و کار تمیزی را به کاربرش ارایه می‌کند. این گوشی نیز همانند اکثر تولیدات این کمپانی از صدای خوبی برخوردار بوده و کاملا شمارا راضی نگاه می‌دارد.

اگر از هدفون جهت گوشی دادن به موزیک استفاده می‌کنید، بعید است که به بیش از 20 تا 30 درصد نیاز به افزایش صدا پیدا کنید! حال اگر با هدفون‌های Beats جهت این کار بهره گرفتید، خودتان پیش‌بینی کنید چه می‌شود!

در طرف دیگر اسپیکرهای گوشی نیز بسیار باکیفیت بوده و صدایی خارق‌العاده و با ریزترین جزییات را به شما ارائه می‌کند. در کل می‌توان بخش مولتی‌مدیای این گوشی میان رده را عالی توصیف کرد.

باتری

باتری که اچ‌تی‌سی برای این گوشی در نظر گرفته است قدرتی معادل 2040 میلی‌آمپر دارد و البته قابل تعویض توسط کاربر نیست.

در اولین برخورد می‌توان این باتری را عالی توصیف کرد!‌ این باتری می‌تواند در حالت استند بای به راحتی چندین روز متوالی دوام آورده و تنها چند درصد از آن کم خواهد شد. طبق اطلاعات موجود، این گوشی در حالت استند تای تا نزدیک به 20 روز می‌تواند شارژ را برای شما نگاه دارد؛ واقعا خارق العاده است!‌ اما با استفاده عادی یعنی وب‌گردی، پخش موزیک، فیلم و … نیز به‌راحتی تا 3 روز دیزایر 610 همراه شما خواهد بود!

می‌توانم بگویم شخصا از قدرت باتری این گوشی به وجد آمدم. اگر عملکرد باتری برای شما مهم است، در خرید این گوشی لحظه‌ای درنگ نکنید!

سایر امکانات

بلوتوث نسخه 4 به همراه DLNA‌ و GPS امکانات معقولی است که امروزه بر روی اکثر تولیدات کمپانی‌ها وجود دارد. رابط کاربری desire 610 نیز نسخه 5.5 Sense است که البته ما توقع حضور آخرین ورژن یعنی Sense 6 را بر روی تولیدات جدید این کمپانی داشتیم. سیستم‌عامل این دستگاه اندروید بوده که با آخرین ورژن موجود یعنی کیت‌کت (4.4.2) به بازار عرضه‌شده است.

 

end

سخن پایانی

هم‌اکنون در بازار، گوشی‌های میان رده بیش از نیمی از ظرفیت بازار را در اختیار داشته و مشتریان را با توجه به امکانات و قیمتشان به سمت خود جذب می‌کنند.

این گوشی هم‌اکنون باقیمتی در حدود 850 تا 900 هزار تومان در دسترس است. رقبای این گوشی در این رنج قیمتی Huawei P6‌ و البته LG L90 است که L90 کمی هم ارزان‌تر است.

با توجه به امکانات موجود، سایز و قابلیت‌های این گوشی، نمونه‌های هم‌رده بیشتری در بازار وجود دارد که می‌توان قبل از خرید به آنان نیز فکر کرد. اگر هم تصمیم گرفتید تا دیزایر 610 را بخرید، این گوشی را با گارانتی یاس، نماینده رسمی محصولات اچ‌تی‌سی در ایران خریداری نمایید.

مزایا

باتری فوق‌العاده
طراحی زیبا
صدای خارق‌العاده (اسپیکر و هدفون)

معایب

قیمت بالا
مستعد در جذب اثرانگشت
استفاده از نانو سیم‌کارت

11 در مورد “بررسی اچ‌تی‌سی دیزایر 610:‌ یک باتری سیم‌کارت خور!”

  1. این گوشی رو من خریدم رنگ نارنجی بابا کلا با این مقاله نامید شدم ولی در مورد صفحه آن راست گفتیم

  2. مهدی ابوالفتحی

    بااینکه برای htc احترام زیادی قائلم
    اما این مدل با این طراحی واین سخت افزار ارزش خرید بسیار کمی داره
    با پول این میشه گوشی ها یی چون :
    920 lumia
    xperia zr
    samsung galaxy s3
    xperia tx
    وخیلی مدلهای دیگه
    وبا قیمت حدود 700 هزار تومان میشه گوشیهایی به مراتب بهتر از این خرید
    مثل :
    Huawei ascend g700
    huawei honor 3c
    xperia sp
    xperia c
    وغیره وغیره

      1. محمد محسنی

        خوب دوتومن برا یه گوشی حتی پرچمدار واقعا زیاده کما اینکه خیلی هاشون بعد چند ماه افت قیمت شدید دارن، به شخصه فکر میکنم برا پرچمدار ها رنج 1.5 میلیون و میان رده ها 700-800 خیلی منطقی تر از این قیمت هاست

  3. سپاس از زحماتتون.
    مهمترین ملاک من برای خرید گوشی صفحه نمایش بزرگ و با تاچ خوب هست .
    تا سقفه 1 میلیون چه گوشی پیشنهاد می کنید؟!

      1. پیمان گل‌کار

        دوست عزیز اینجا محل پرسیدن سوالات مشاوره‌ای نیست!
        شما می‌توانید مدل‌هایی چون اچ‌تی‌سی دیزایر ۸۱۶ و سامسونگ گلکسی گرند 2 را بخرید!

  4. سپاس از برسی های جامع وهمه جانبتون
    لطفا برسی گوشی فوقالعاده محبوب وخوش قیمت htc desir 310 رو هم قراربدین باتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH