سامسونگ گلکسی Xcover Pro 2 با تراشه اسنپ‌دراگون 778G در گیک‌بنچ رویت شد

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌های مطرح در جهان است که هنوز در زمینه عرضه گوشی‌های ضد ضربه و مقاوم فعالیت می‌کند. ظاهرا این هندست‌ها حتی با وجود عدم قرارگیری در طیف محصولات برتر سامسونگ کماکان فروش مناسبی را تجربه می‌کنند؛ پدیده‌ای که موجب می‌شود تا غول کره‌ای هر ساله از اسمارت‌فون‌های جدیدی در این خانواده رونمایی کند.

اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در تدارک معرفی یک اسمارت‌فون جدید از سری گلکسی Xcover است. این هندست تحت عنوان سامسونگ گلکسی Xcover Pro 2 روانه بازار شده و به تازگی با شماره مدل SM-G736B در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است. فهرست بنچمارک نشان‌دهنده برخی مشخصات کلیدی اسمارت‌فون مقاوم آینده شرکت سامسونگ است. این هندست در وبسایت پایگاه داده گیک‌بنچ 5 رویت شد.

بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست بنچمارک، گلکسی Xcover Pro 2 در تست‌های پردازش تک‌ هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 766 و 2722 را کسب کرد. بعلاوه این هندست مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای با اسم رمز Lahaina خواهد بود. از میان 8 هسته موجود در پردازنده، 4 عدد از آنها با حداکثر فرکانس 1.80 گیگاهرتز و 4 عدد دیگر با فرکانس 2.40 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

اکنون می‌دانیم که اسم رمز Lahaina متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 778G ساخت کمپانی کوالکام است. بعلاوه 4 هسته پردازشی با سرعت فرکانس بالاتر از نوع ARM Cortex-A78 بوده و 4 هسته کندتر نیز از نوع ARM Cortex-A55 با فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتزی هستند. این تراشه از فرآیند 6 نانومتری کمپانی TSMC بهره گرفته و مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 642L است. تراشه اسنپ‌دراگون 778G یکی از برترین تولیدات میان‌رده کوالکام به‌شمار رفته و در اسمارت‌فون‌های دیگری نظیر شیائومی 11 لایت NE، گلکسی A52s 5G و ریلمی GT Master Edition مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

همچنین بر اساس سایر اطلاعات اعلام شده در لیست بنچمارک، گلکسی Xcover Pro 2 با حافظه رم 6 گیگابایتی عرضه شده و سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا خواهد کرد. مشخصاتی از این دست برای یک هندست سامسونگی چندان مایه تعجب نخواهند بود. غول کره‌ای اخیرا از یکی از بدترین برندها در زمینه انتشار آپدیت‌های اندروید به یکی از بهترین‌ها تبدیل شد. سامسونگ برای اسمارت‌فون مقاوم آینده خود احتمالا از رابط کاربری One UI 4.0 یا حتی نسخه جدیدتر One UI 4.1 استفاده خواهد کرد.

Galaxy Xcover Pro 2

در حال حاضر پیرامون زمان عرضه گلکسی Xcover Pro 2 هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. با این‌حال انتظار می‌رود که این محصول در آینده‌ای بسیار نزدیک به‌طور رسمی معرفی شود. این اسمارت‌فون احتمالا به‌صورت بی‌سروصدا در چندین بازار خاص از جمله اروپا و ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. در حال حاضر تمامی توجهات به رویداد معرفی گوشی‌های جدید سری گلکسی A سامسونگ طی چند روز آینده معطوف شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها غول کره‌ای در جریان برگزاری این مراسم از اسمارت‌فون‌هایی نظیر گلکسی A53 و گلکسی A73 رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH