نرم افزارهای هتل‌داری (pms) و اتصال آن‌­ها با چنل منیجر

صاحبان اقامتگاه­ها چگونه اتاق­های هتل خود را مدیریت می­کنند؟ چگونه از تعداد اتاق­های رزرو نشده اطلاع می­یابند؟ به چه صورت به اطلاعات میهمانان دسترسی پیدا می­کنند؟ جواب تمامی این سوال­ها «نرم افزار PMS هتلداری» است. نرم افزارهای PMS در گذشته تنها قابلیت مدیریت رزروها، ورود و خروج­ها، تخصیص اتاق­ها و کارهایی از این دست را در اختیار صاحبان اقامتگاه­ها قرار می­دادند. اما امروزه به دلیل تقاضای روز افزون، امکانات نرم افزارهای هتلداری افزایش یافته است. تعداد زیادی از این نرم افزارها در بازار هستند که قابلیت­های بسیاری را در دسترس هتلداران قرار می­دهند؛ اما بایستی در انتخاب چنین محصولاتی دقت زیادی داشت.

نرم افزارهای هتلداری (PMS) قابلیت ادغام و اتصال به دیگر سامانه­ها را دارند که کارایی آن­ها را چندین برابرکرده و درآمد هتل­ها را افزایش می­دهند. یکی از این پلتفرم­ها، چنل منیجر می­باشد. چنل منیجر با اتصال به نرم افزار هتلداری امکان رزرو کاملا آنلاین را در اختیار آژانس­های گردشگری، OTAها قرار می­دهد که این اتصال موجب افزایش سود اقامتگاه­ها و هتل­ها می­گردد. ارتباط میان نرم افزار هتلداری و چنل منیجر مزایای بسیار زیادی دارد که در این مطلب به آن نیز میپردازیم.

مزایا و معایب نرم افزارهای PMS

هر محصولی که به بازار ارائه می­شود و در اختیار استفاده کنندگان قرار می­گیرد دارای مزایا و گاها معایبی هستند. نرم افزارهای هتلداری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. صاحبان و مدیران هتل­ها بایستی از مزایا و معایب نرم افزارهای PMS که تمایل به خرید آن دارند، آگاه باشند. در ادامه این مزایا و معایب شرح داده می­شود.

یکی از مزایای نرم افزارهای هتلداری (PMS) مدیریت سریع و راحت هتل می­باشد. با استفاده از این مزیت می­توان بخش­های مختلف هتل اعم از فرانت آفیس و بک آفیس را در هر زمان به سرعت مدیریت نمود. با نرم افزارهای هتلداری ابری می­توان در هر زمان و هر مکان هتل را مدیریت کرده و بدون نیاز به سخت افزار و نرم افزار خاصی و تنها با استفاده از لپتاپ/تبلت/تلفن همراه به سامانه مدیریت هتل دسترسی پیدا نمود. دیگر مزیت این نرم افزار این است که در زمان و هزینه صرفه جویی می­گردد. هتلداران به جای استفاده از نیروی انسانی بیشتر یا انجام دستی کارها توسط کارمندان که زمان بر می­باشد، با به کارگیری نرم افزارهایPMS  می­توانند در زمان و هزینه صرفه جویی نمایند. در صورتی که نرم افزار هتلداری به یک سیستم رزرو متصل باشد می­تواند فرآیند رزرو اتاق مشتریان را سریع تر انجام داده و موجب رضایت آن­ها شود. با افزایش رضایت مشتریان تعداد رزروها بیش­تر شده و درآمد هتل افزایش می­یابد. در صورت اتصال به چنل منیجر، می­توان با تغییر فصل، نرخ­ها را تغییر داد و تعداد رزرو از طریق این پلتفرم را مشاهده نمود.

از طرف دیگر نرم افزار هتلداری دارای معایبی نیز هست  که با یک راهکار قابل حل می­باشند. با وجود نرم افزار هتلداری، هتلداران همچنان وابسته به فروشنده هستند. برای حل این مشکل می­توان از یک موتور رزرو برای وب سایت خود بهره­گیری نمایید. اما تعامل با فروشندگان می­تواند سود بیش­تری را نصیب هتل کند. یکی از معایب دیگر نرم افزار PMS این است که ممکن است در ابتدا هزینه زیادی را متحمل شوید اما به مرور زمان با صرفه جویی در هزینه­ها این مقدار از دست رفته جبران خواهد شد.

نرم افزار یکپارچه هتلداری هریس

نرم افزار هریس یک نرم افزار یکپارچه هتلداری است که دارای بخش­های مختلفی برای مدیریت هتل می­باشد. این بخش­ها شامل فرانت آفیس، بک آفیس و غذا و نوشابه است که هرکدام دارای نرم افزارهایی مجزاست. فرانت آفیس دارای بخش­های پذیرش و رزرواسیون، خانه­داری و مینی بار، تبلت خانه داری و مینی بار، مجموعه ورزشی، روم سرویس، مرکز فروش، لاندری، پارکینگ می­باشد. بخش بک آفیس دارای نرم افزارهای حسابداری، انبارداری، محاسبه بهای تمام شده، اموال و دارایی­های ثابت، منابع انسانی و حقوق و دستمزد، مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)، درخواست کالا، تاسیسات و تعمیر و نگهداری و کارت اعتباری می­باشد. بخش غذا و نوشابه نیز دارای نرم افزارهای رستوران، تبلت رستوران، کافی شاپ، تبلت کافی شاپ و تالار و تشریفات می­باشد. هریک از این نرم افزارها وظیفه مخصوص به خود را دارد و مهمترین این نرم افزارها، نرم افزار پذیرش و رزرواسیون است.

قابلیت­های نرم افزار پذیرش و رزرواسیون هریس

نرم افزار پذیرش و رزرواسیون هریس دارای قابلیت­های زیر می­باشد:

  • امکان تعریف انواع اتاق با سه نوع نرخ تعرفه­ای ، فصلی و غیر فصلی
  • امکان تعریف و افزایش اتاقها بدون محدودیت
  • امکان تعیین انواع تخفیف و نحوه محاسبه آن بصورت پیش فرض
  • امکان پذیرش مهمان در سه حالت عادی ، سریع و گروهی
  • اختصاص دادن اتاق­ها به صورت دلخواه از برنامه پذیرش برای رزرو اسیون آنلاین
  • وجود حالت اتوماتیک اختصاص اتاق­ها برای رزرواسیون آنلاین
  • امکان جستجو و انتخاب اتاق­های مورد نیاز توسط کاربر رزرو کننده
  • و…

رابطه نرم افزار  pms و چنل منیجر

بدیهی است که برخی از نرم افزارهای PMS با وجود داشتن قابلیت­های مفید و قرار دادن امکانات زیاد در اختیار مدیران هتل، تضمین کننده افزایش سود هتل­ها نیستند. بنابراین هتلداران برای افزایش سود خود بایستی از راهکارهای کمکی بهره گیرند.

بهترین راهکار برای افزایش درآمد هتل­ها اتصال چنل منیجر به نرم افزار PMS است. این پلتفرم با اتصال به نرم افزار هتلداری، اتاق­های هتل را جهت فروش در اختیار آژانس­های گردشگری و OTAها قرار می­دهد. آژانس­های گردشگری که دارای مشتریان زیادی هستند می­توانند امکانات، هزینه­ها و اطلاعات هتل را مشاهده کرده و با انجام مقایسه قیمت میان هتل­های مختلف گزینه نزدیک به بودجه مشتری را پیشنهاد داده و به صورت کاملاً آنلاین رزرو نماید. در چنل منیجر امکان پرداخت کاملاً آنلاین وجود دارد بدین صورت که هزینه رزرو، مستقیماً به حساب هتل واریز می­گردد.

چنل منیجر تیپورت یک چنل منیجر قوی برای رزرو اتاق­های هتل می­باشد که به نرم افزار PMS هتل­متصل شده و علاوه بر رزرو کاملا آنلاین اتاق، امکان نمایش به روز ظرفیت، امکانات و قیمت وجود دارد. آژانس­های گردشگری و OTAها با استفاده از چنل منیجر تیپورت اتاق­های هتل­های مختلف را مشاهده کرده و رزرو می­نمایند. هتل­ها نیز پس از تغییر نرخ یا تغییر در هر اطلاعاتی می­توانند تغییرات را به صورت آنی مشاهده نمایند. هتل­ها همچنین می­توانند کانال­های ضررده (آژانس­ها و OTAهایی که کنسلی بیش از حد دارند) را حذف کرده و یا کانال­های فروش دیگری را برای رزرو بیش­تر اضافه کنند.

برای بهره­مندی از قابلیت­های چنل منیجر تیپورت با شماره 09120168471 تماس حاصل نموده و به وب سایت Tport.ir مراجعه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH