آی‌فون 15 پرو اپل احتمالا مجهز به سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر خواهد بود

وبسایت کره‌ای The Elec به نقل از منابع خبری خود اعلام کرده که سامسونگ دیسپلی سرگرم توسعه فناوری جدیدی برای دوربین زیر نمایشگر است و شرکت اپل قصد دارد تا به منظور پنهان کردن سیستم فیس آی‌دی در زیر نمایشگر مدل‌های سری آی‌فون 15 پرو از این پنل‌ها استفاده کند.

برخی شایعات نشان می‌دهند که مدل‌های سری آی‌فون 14 پرو طی سال جاری مجهز به یک حفره کروی و یک حفره بیضی‌شکل جهت استقرار دوربین جلویی و مولفه‌های سامانه فیس آی‌دی خواهند بود. با این‌حال گزارش امروز ادعا می‌کند که اپل قصد دارد تا برای مدل‌های سری آی‌فون 15 پرو خود صرفا از یک حفره جهت استقرار دوربین جلویی استفاده کرده و سیستم فیس آی‌دی را در زیر نمایشگر پنهان نماید.

بر اساس این گزارش، فناوری در حال توسعه توسط سامسونگ به شکلی موثر موجب پنهان شدن سنسورهای فیس آی‌دی از چشم غیرمسلح کاربران خواهد شد؛ همان‌طور که دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 نیز با روشی مشابه از دید کاربران پنهان شده است.

در گلکسی زد فولد 3، تراکم پیکسلی در ناحیه فوقانی دوربین زیر نمایشگر نسبت به سایر مناطق صفحه‌نمایش کمتر است تا از این طریق نور بیش‌تری به سنسور برسد. اما این پدیده موجب می‌شود تا کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین نسبتا پایین باشد.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر به اندازه سامانه فعلی تعبیه شده درون ناچ، کارآمد و ایمن بوده یا این‌بار نیز شاهد نوعی مصالحه دیگر خواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها سامسونگ به منظور توسعه این فناوری با شرکت کانادایی OTI Lumionics همکاری می‌کند.

وبسایت The Elec در نسخه کره‌ای زبان گزارش خود اعلام کرده که در صورت اتمام فرآیند توسعه این فناوری، سامسونگ قصد دارد تا در سال آینده ابتدا از آن برای اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 5 استفاده کند. در ادامه گوشی‌های آی‌فون‌ 15 پرو و آی‌فون 15 پرو مکس نیز از این فناوری بهره‌برداری خواهند کرد.

نخستین شایعات پیرامون به‌کارگیری فناوری فیس آی‌دی زیر نمایشگر برای آی‌فون‌های اپل از مدت‌ها قبل در گوشه و کنار شنیده می‌شوند. در آوریل سال 2021 یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو طی یک یادداشت تحقیقاتی اعلام کرد که حداقل یکی از مدل‌های جدید آی‌فون‌ در سال 2023 مجهز به سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر خواهد بود؛ اما وی در آن زمان به هیچ‌گونه جزئیات بیش‌تری در این رابطه اشاره کرد.

راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه Display Supply Chain Consultants نیز پیش‌تر ادعا کرد که فناوری فیس آی‌دی زیر نمایشگر حداقل تا سال 2023 در گوشی‌های آی‌فون به‌کار گرفته نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH