اگزینوس 2200 ضعیف‌ترین تراشه پرچم‌دار سامسونگ طی سالیان اخیر به‌شمار می‌رود

تراشه اگزینوس ناکارآمد بوده و تراشه اسنپ‌دراگون نسبت به آن برتر ظاهر می‌شود. این موضوع تقریبا یکی از مباحث داغ چند سال اخیر پیرامون تراشه‌های اسنپ‌دراگون و اگزینوس در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سامسونگ به‌شمار می‌رود.

اگرچه عملکرد تراشه اگزینوس 2100 در پرچم‌داران سری گلکسی S21 سامسونگ بسیار مناسب بود؛ اما تبعات منفی ناشی از به‌کارگیری تراشه اگزینوس 990 در سری گلکسی S20 تا اندازه‌ای چشمگیر بود که موجب شد ذهنیت ناکارآمدی تراشه‌های اگزینوس تا مدت‌ها بر مشتریان و بازار حکمفرما باشد؛ همان‌طور که سامسونگ هنوز از پیامدهای منفی شکست پروژه گلکسی نوت 7 به‌طور کامل رها نشده است.

در این میان برخی کارشناسان معتقدند که با توجه به تجربه کاربری تراشه اگزینوس 2200 در اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا بعید است که چیپست‌های بومی سامسونگ در آینده‌ای نزدیک با استقبال مشتریان مواجه شوند.

در همین راستا یکی از کارشناسان وبسایت SamMobile اعلام می‌کند: “من اخیرا با هدف بررسی عملکرد دوربین گلکسی S22 اولترا، هندست گلکسی زد فولد 3 خود را با این مدل معاوضه کردم. مطابق پیش‌بینی‌ها، عملکرد دوربین در مقایسه با گلکسی زد فولد 3 پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است؛ اما عملکرد گوشی موجب ناامیدی شدید من شد. حتی پس از نصب کلیه به‌روزرسانی‌هایی که از زمان عرضه گلکسی S22 اولترا توسط سامسونگ منتشر شده است نیز سرعت هندست من گهگاهی کند می‌شود. بر اساس گزارشات منتشر شده در انجمن‌های مختلف، تعداد بسیار زیادی از کاربران نیز با مشکلاتی از این دست مواجه هستند. امروز نیز هنگام دریافت یک تماس، گوشی من به‌طور کامل هنگ کرد و من به منظور ریست کردن دستگاه ناچارا از کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا و دکمه پاور به‌صورت ترکیبی استفاده کردم. من طی مدت تقریبا یک دهه استفاده از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ هرگز با چنین پدیده‌ای مواجه نشده بودم.

برای من به‌عنوان یکی از طرفداران قدیمی سامسونگ بسیار شرم‌آور است که ببینم کمپانی در زمینه رفع مشکلات دستگاه‌های گلکسی مجهز به تراشه‌های بومی خود کماکان ناکام است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا سامسونگ پیش از عرضه سری گلکسی S22 به بازار اقدام به اجرای تست استرس یا هرگونه آزمایش عملی روی این هندست‌ها کرده است یا خیر. تجربه کاربری من و بسیاری از مالکان دیگر هندست‌های سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اگزینوس نشان می‌دهد که پاسخ این سوال منفی است.”

تا زمانی‌که سامسونگ قادر به اصلاح باگ‌هایی از این دست در تراشه‌های اگزینوس خود نباشد؛ خریداری سری گلکسی S22 در بازار اروپا چندان به مشتریان توصیه نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد که هندست‌های مجهز به تراشه اگزینوس 2200 صرفا در بازارهای اروپایی عرضه می‌شوند. وجود چنین مشکلاتی برای پرچم‌داران سال 2022 واقعا مایه سرافکندگی بوده و سامسونگ بایستی هرچه سریع‌تر در مسیر رسیدگی به مشکلات گام بردارد؛ در غیر این‌صورت شهرت نه‌چندان درخشان برند اگزینوس برای همیشه از بین خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH