اپل برای تولید آی‌فون‌های آینده خود از آلومینیوم بدون کربن استفاده خواهد کرد

شرکت اپل از مدت‌ها قبل تعهد خود نسبت به حفظ محیط زیست را نه‌‌تنها در فعالیت‌های روزمره بلکه در نحوه تولید محصولات و طراحی جعبه‌های آن‌ها اعلام نموده است. اکنون کمپانی آمریکایی، برنامه‌های خود برای تولید آی‌فون‌های آینده را رسانه‌ای کرده است. بر این اساس غول کوپرتینویی احتمالا برای نخستین بار در ساخت آی‌فون‌های خود از آلومینیوم بدون کربن استفاده خواهد کرد.

مشکل بسیاری از طرح‌های ابتکاری سبز این است که در حال حاضر اکثریت آنها از ماهیت طرح مفهومی برخوردار هستند. بنابراین همواره این پرسش مطرح می‌شود که آیا ارتقاء مقیاس تولید آنها به لحاظ تجاری امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر.

در صورت تحقق سناریوی فوق، اپل مواد اولیه مورد نیاز خود را از شرکت ELYSIS خریداری می‌کند. فرآیند ذوب مورد استفاده توسط این شرکت در عوض انتشار گازهای گلخانه‌ای، اکسیژن تولید می‌کند.

به گفته وینسنت کریست؛ مدیرعامل شرکت ELYSIS “این نخستین بار است که آلومینیوم با این خلوص تجاری و بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقیاس صنعتی تولید می‌شود. فروش این محصول به اپل نشان‌دهنده علاقه‌مندی بازار به آلومینیوم تولید شده با استفاده از فناوری جدید ذوب بدون کربن شرکت ELYSIS است. اطلاعیه امروز ثابت می‌کند که ELYSIS موفق شده تا ایده ناشی از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های Alcoa و Rio Tinto را به واقعیت تبدیل نماید.”

تا به امروز اکثر محصولات اپل مانند تبلت‌های آی‌پد، لپ‌تاپ‌های مک‌بوک و اپل واچ از آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده استفاده می‌‌کردند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی صادر شده از جانب اپل انتظار می‌رود که این شرکت برای تولید آی‌فون SE از آلومینیوم بدون کربن استفاده کند. این هندست در اوایل ماه مارس امسال به‌طور رسمی معرفی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH