مدل سفارشی آی‌فون‌ 13 پرو مکس با پورت USB-C و جک 3.5 میلی‌متری رونمایی شد

اکنون نخستین بار نیست که شاهد انتشار اخباری پیرامون مدل‌های سفارشی و مود شده آی‌فون‌های اپل هستیم. در واقع سابقه موجودیت این دستگاه‌ها به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. برخی تغییرات سفارشی در آی‌فون نظیر تغییر رنگ یا طراحی بدنه آن به‌طور طبیعی برای کاربران قابل دسترس نیستند. در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر، لوگوی اپل در قسمت پشتی گوشی روشن می‌شود. تغییرات اعمال شده در برخی مدل‌های سفارشی به‌مراتب چشمگیرتر به‌نظر می‌رسند.

این موضوع در رابطه با مدل سفارشی آی‌فون 13پرو مکس اپل که توسط فردی با نام یانگ چانگشان توسعه یافته است؛ صدق می‌کند. ظاهرا محصول ارائه شده توسط اپل برای این کاربر رضایت‌بخش نبوده و وی تصمیم به خلق یک محصول کاملا جدید گرفته است. برخی کاربران، آی‌فون سفارشی تولید شده توسط وی را آی‌فون 13 پرو مکس اولترا نامگذاری کرده‌اند.

بر اساس گزارشات، آقای یانگ برخی اجزای داخلی آی‌فون 13 پرو مکس را تغییر داده است. نتیجه این اقدام، ارتقاء عملکرد و افزایش 2 برابری طول عمر باتری بود. این هندست جدید از طریق یک ویدیوی طولانی‌مدت 37 دقیقه‌ای که توسط کاربر در حساب‌کاربری شبکه اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته شده است؛ معرفی شد. در این ویدیو، تغییرات اعمال شده روی مدل معمولی آی‌فون 13 پرو مکس به‌طور کامل و دقیق نمایش داده شده است.

“مدل اصلاح شده آی‌فون 13 پرو مکس اولترا از درگاه USB-C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و فن‌های خنک‌کننده دوگانه داخلی بهره‌ گرفته است. همچنین مدت شارژدهی باتری در این مدل 2 برابر شده و امتیاز کسب شده توسط آن در بنچمارک AnTuTu نیز تا 150 هزار واحد افزایش یافته است.” – duanrui1205@؛ 24 مارس 2022

آقای یانگ در این هندست سفارشی از 2 فن خنک‌کننده داخلی با قابلیت تنظیم خودکار سرعت عملکرد به‌همراه یک مادربرد 2 لایه استفاده کرد. وی به منظور پر کردن لایه میانی از خمیر حرارتی استفاده کرد. در نتیجه این اقدام مهندسی، امتیاز کسب شده توسط دستگاه در بنچمارک AnTuTu جهش یافت و به رقم 870244 رسید. برای مقایسه جالب است بدانید که مدل‌های استاندارد آی‌فون 13 پرو مکس می‌توانند به امتیاز 715809 برسند. بنابراین عملکرد آی‌فون‌ 13 پرو مکس اولترا به میزان قابل‌توجهی ارتقاء یافته است.

به لطف استفاده از یک باتری جدید، ظرفیت منبع تامین انرژی مورد نیاز دستگاه 2 برابر شده است. شایان به ذکر است که در حال حاضر آی‌فون‌ 13 پرو مکس یکی از برترین مدل‌های آی‌فون به لحاظ مدت شارژدهی باتری محسوب می‌شود. اکنون آقای یانگ با استفاده از یک واحد باتری پشتیبان، مدت شارژدهی دستگاه را بیش از پیش بهبود بخشیده است.

پورت USB-C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، آخرین افزونه‌های مدل سفارشی آی‌فون 13 پرو مکس به‌شمار می‌روند. این افزونه‌ها بر عملکرد رابط لایتنینگ موجود، تاثیرگذار نبوده و در آی‌فون سفارشی به‌صورت یکپارچه کار می‌کنند. بدیهی است که سطح اصلاحات اعمال شده در این پروژه از دانش بالای آقای یانگ در این حوزه حکایت دارد. بی‌تردید انجام این کار مستلزم بهره‌مندی از دانش مهندسی و مهارت‌هایی نظیر لحیم‌کاری است.

اگرچه USB-C به‌عنوان یک استاندارد جدید در جهان پذیرفته شده است؛ اما شرکت اپل برای استفاده از آن در گوشی‌های آی‌فون خود هنوز تمایلی ندارد. با این‌حال چنین وضعیتی در آینده می‌تواند دستخوش تغییر شود؛ زیرا اکنون نهادهای بین‌المللی با تصویب برخی قوانین تلاش می‌کنند تا شرکت‌های مختلف را به استفاده از یک استاندارد شارژ در جهان متقاعد نمایند. در رابطه با جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز جالب است بدانید که در حال حاضر هنوز برخی کاربران آی‌فون خواهان بازگشت این درگاه قدیمی به هندست‌های خود هستند.

هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار آی‌فون 13 پرو مکس اولترا خواهد بود. آقای یانگ احتمالا در آینده‌ای نزدیک، این محصول را برای فروش عرضه نموده و پول هنگفتی را به جیب خواهد زد. به هرحال در سال 2021 نیز یک دانشجوی مهندسی با نام کن پیلیونل با فروش نسخه سفارشی آی‌فون X مجهز به پورت USB-C در یک حراجی به درآمد حدودا 86 هزار دلاری دست یافت. همچنین در اوایل سال جاری میلادی شاهد رونمایی از یک دستگاه آی‌فون 12 مجهز به پورت USB Type-C بودیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH