نخستین اسمارت‌فون اندرویدی جهان با درگاه لایتنینگ رونمایی شد

خالق نخستین گوشی آی‌فون مجهز به پورت USB Type-C اکنون با یک پروژه جدید به صحنه بازگشته است. وی از نخستین اسمارت‌فون اندرویدی با پورت لایتنینگ رونمایی کرده است. هندست مورد استفاده برای انجام این‌کار، گلکسی A51 نام دارد. این اسمارت‌فون از طریق پورت لایتنینگ شارژ می‌شود؛ با این‌حال درگاه مذکور به منظور انتقال اطلاعات نیز قابل استفاده خواهد بود.

سال گذشته نیز یک دانشجوی دانشکده مهندسی با رونمایی از یک پروژه عجیب توجه تعداد زیادی از مخاطبان را به‌سوی خود جلب کرد. این پروژه نهایتا به خلق یک شاهکار تکنولوژیک یعنی نخستین گوشی آی‌فون با پورت USB Type-C منتهی شد. دسترسی به پورت USB-C در آی‌فون یکی از رویاهای شیرین برای تعداد زیادی از کاربران این هندست به‌شمار می‌رود. امروزه کانکتور لایتنینگ در مقایسه با پورت USB Type-C موجود در گوشی‌های اندرویدی از محبوبیت به‌مراتب کمتری برخوردار است. با عرضه آی‌فون مجهز به پورت USB Type-C به بازار، کاربران صرفا به یک کابل احتیاج خواهند داشت. همان‌طور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید؛ اپل پیش‌تر روند حذف تدریجی درگاه لایتنینگ از تبلت‌های آی‌پد خود را آغاز کرده است.

هندست اپلی مورد استفاده جهت جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C، آی‌فون X نام دارد. این هندست منحصربه‌فرد از طریق فروشگاه eBay به حراج گذاشته شد. فروش این محصول سروصدای زیادی به پا کرد و قیمت‌گذاری پیشنهادی برای آن از مرز 100 هزار دلار نیز فراتر رفت. این موفقیت تجاری احتمالا نشانه خوبی برای نمایش انتظارات کاربران از اپل برای جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C است. البته این تغییر، محدودیت‌هایی را نیز به‌دنبال داشت: به‌روزرسانی، ری‌استور و حذف کامل تمامی اطلاعات موجود روی این مدل از آی‌فون به هیچ عنوان امکان‌پذیر نبود.

خالق گوشی آی‌فون مجهز به پورت USB-C با رونمایی از یک پروژه معکوس در روز جمعه 12 فروردین ماه بار دیگر خبرساز شد. این‌بار وی از پورت لایتنینگ آی‌فون‌های اپل در یک اسمارت‌فون اندرویدی استفاده کرد. بدین منظور وی گوشی میان‌رده پرطرفدار سامسونگ یعنی گلکسی A51 را انتخاب کرد. وی با انتشار یک ویدیوی بسیار کوتاه اعلام کرد که این فرآیند اگرچه ظاهرا بسیار ساده به‌نظر می‌رسد؛ اما در عمل بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. وی در این ویدیو، کل فرآیند فنی جهت تعویض پورت لایتنینگ با USB Type-C را تشریح کرد.

با این‌حال وی در ویدیوی منتشر شده اذعان می‌کند که تائید عملکرد کاملا صحیح و مطلوب گلکسی A51 اصلاح شده نیازمند گذر زمان است. خوشبختانه پورت لایتنینگ تعبیه شده در این هندست هم به منظور شارژ دستگاه و هم انتقال داده در هر 2 جهت قابل استفاده است. اگرچه جایگزینی درگاه USB-C با لایتنینگ در گلکسی A51 همانند یک شوخی مضحک به‌نظر می‌رسد؛ اما به هرحال مجری پروژه حتی با هدف سرگرم نمودن خود موفق به پیاده‌سازی آن شده است. اکنون تقریبا تمامی کاربران چنین اقدامی را بی‌فایده قلمداد می‌کنند؛ چرا که بهره‌وری درگاه لایتنینگ در مقایسه با پورت USB Type-C  به میزان قابل‌توجهی کمتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH