سامسونگ گلکسی M53 با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

سامسونگ از گلکسی M53 5G مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی سوپر آمولد پلاس با نرخ نوسازی 120 هرتزی رونمایی کرد. این مشخصات احتمالا از نظر شما آشنا به‌نظر می‌رسند؛ چرا که گلکسی M53 اساسا مدل ارزان‌قیمت‌تر گلکسی A73 5G به‌شمار می‌رود. هندست جدید با وجود تشابه نام با گلکسی A53، مدل ری‌برند شده آن محسوب نمی‌شود.

تراشه یکی از مشخصه‌های مهمی است که موجب تمایز میان گلکسی M53 و گلکسی A73 می‌شود. گلکسی M53 به‌جای استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 778G موجود در گلکسی A73 احتمالا از تراشه Dimensity 900 ساخت شرکت مدیاتک بهره خواهد برد (دلیل استفاده از واژه احتمالا این است که سامسونگ به جزئیات تراشه‌های موجود در هندست‌های خود به‌ندرت اشاره می‌کند و این موضوع در آینده به‌طور قطعی مشخص خواهد شد).

هر 2 تراشه اسنپ‌دراگون 778G و Dimensity 900 با استفاده از فرآیند 6 نانومتری کمپانی TSMC تولید می‌شوند. با این‌حال پیکره‌بندی CPU و توان پردازشی GPU در تراشه ساخت کوالکام به‌مراتب بهتر است. تراشه اسنپ‌دراگون 778G مجهز به 4 هسته کورتکس A78 و تراشه Dimensity 900 دارای 2 هسته کورتکس A78 است.

همچنین گلکسی M53 با تنها یک پیکره‌بندی حافظه شامل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. بنابراین هیچ‌ گزینه‌ای با ظرفیت رم و حافظه داخلی بالاتر وجود نخواهد داشت. با این‌حال دسترسی کاربران به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی موجب کاهش نگرانی آنها از محدودیت‌ حافظه داخلی دستگاه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی M53 5G

بعلاوه شاهد کاهش برخی قابلیت‌ها در سیستم دوربین گوشی هستیم. سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار دارد. با این‌حال این دوربین فاقد قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصاویر (OIS) است. رزولوشن دوربین فوق‌عریض نیز از 12 مگاپیکسل در گلکسی A73 به 8 مگاپیکسل تنزل یافته است. لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی گوشی را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی گوشی از محدودیت‌های بودجه‌ای در امان مانده و کماکان مجهز به یک سنسور 32 مگاپیکسلی است.

سامسونگ گلکسی M53 5G در مدل‌های رنگی آبی، سبز و قهوه‌ای

نمایشگر 6.7 اینچی گلکسی M53 دارای یک حفره کروی‌شکل، پنل سوپر آمولد پلاس با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. در این میان به وجود گلس محافظ تقویت شده روی نمایشگر گلکسی M53 هیچ اشاره‌ای نشده است؛ اما گلکسی A73 نیز فاقد پوشش محافظ گوریلا گلس یا نمونه‌های مشابه آن است. 

حسگر اثرانگشت به قسمت جانبی بدنه گوشی منتقل و با دکمه پاور ادغام شده است؛ اگرچه جای خالی اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر برای تمامی کاربران ملموس نخواهد بود. انرژی مورد نیاز گلکسی M53 همانند مدل‌های گلکسی A53 و گلکسی A73 از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی تامین می‌شود.

یکی از پیامدهای منفی ناشی از به‌کارگیری تراشه مدیاتک این است که کاربران در عوض دسترسی به اتصال وای‌فای 6 صرفا می‌توانند از اتصال وای‌فای 5ac بهره‌برداری نمایند. در مقابل تراشه Dimensity  دارای اتصال بلوتوث 5.2 است؛ در حالی‌که تراشه اسنپ‌دراگون از اتصال بلوتوث 5.0 برخوردار است.

رونمایی از گلکسی M53 5G به‌صورت کاملا بی‌سروصدا انجام شد؛ بنابراین جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و مناطق قابل عرضه برای این هندست هنوز از سوی سامسونگ اعلام نشده است. در صورت تکرار سناریوی مشاهده شده هنگام عرضه گوشی‌های سری گلکسی A، افشای این اطلاعات احتمالا چندین هفته زمان خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH