سونی اکسپریا 1 مارک 4 با سیستم دوربین پیشرفته و قیمت‌گذاری هنگفت در راه است

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون ممتاز آینده سونی موسوم به اکسپریا 1 مارک 4 به لطف بهره‌مندی از سیستم دوربین با پیشرفت‌های چشمگیر و تراشه جدید اسنپ‌دراگون، اوضاع را برای کمپانی ژاپنی متحول نموده و این پدیده احتمالا موجب افزایش قیمت گجت مذکور خواهد شد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سونی اکسپریا 1 مارک 3 مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، ماژول تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 0.3 مگاپیکسلی است. بر اساس شایعات، مدل جانشین این هندست با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 48 یا احتمالا 50 مگاپیکسلی، ماژول تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی روانه بازار خواهد شد.

این پیکره‌بندی حقیقتا از رزولوشن بالایی برخوردار بوده و می‌تواند اکسپریا 1 مارک 4 را به بهترین گوشی دوربین‌دار جهان طی سال 2022 تبدیل کند. همچنین بر اساس شنیده‌ها این اسمارت‌فون احتمالا مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود؛ چیپستی که ظاهرا با استفاده از فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. بر اساس شایعات این تراشه از قیمت‌گذاری گران‌تری نسبت به اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 برخوردار است. بعلاوه پرچم‌دار آینده سونی احتمالا مجهز به حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

نمایشگر 6.5 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی، حسگر اثرانگشت فیزیکی، دکمه شاتر اختصاصی و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون سایر ویژگی‌های شایعه شده برای این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

اکسپریا 1 مارک 3 با قیمت‌گذاری پایه 1299.99 دلاری در دسترس مشتریان قرار گرفت. برچسب قیمتی این اسمارت‌فون دلیل محبوبیت بسیار پایین‌تر آن نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار سایر برندها نظیر اپل، سامسونگ و گوگل را به خوبی توضیح می‌دهد. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که سونی بر ادامه رویکرد گذشته خود پافشاری می‌کند؛ چرا که بر اساس شایعات، قیمت‌گذاری اکسپریا 1 مارک 4 در مقایسه با مدل نسل قبلی خود بین 6 تا 20 درصد گران‌تر خواهد بود. ظاهرا به‌کارگیری سیستم دوربین پیشرفته و تراشه جدید اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس موجب افزایش هزینه‌های تولید این اسمارت‌فون شده و سونی نیز بار افزایش هزینه را به کاربران منتقل خواهد کرد.

انتظار می‌رود که اکسپریا 1 مارک 4 با قیمت‌گذاری پایه حداقل 8999 یوان (تقریبا 1415 دلار) در بازار چین عرضه شود که در این‌صورت قیمت‌گذاری آن در مقایسه با اکسپریا 1 مارک 3 حدودا 500 یوان (تقریبا 79 دلار) گران‌تر خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی ژاپنی طی ماه مه از این هندست رونمایی خواهد کرد؛ اما عرضه آن احتمالا به چند ماه بعد موکول خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH