سامسونگ و اوپو در زمینه ساخت تراشه‌های سفارشی با یکدیگر همکاری ‌می‌کنند

شرکت‌های سامسونگ و اوپو سرگرم برنامه‌ریزی برای همکاری در زمینه تولید تراشه‌های سفارشی جهت مقابله با تراشه‌های سری A آی‌فون‌های اپل هستند. اوپو پیش‌تر از نخستین تراشه تصویری توسعه‌یافته توسط خود با نام Mariana X در اسمارت‌فون اوپو فایند ایکس 5 رونمایی کرد. این تراشه از طرح معماری جدید DSA بهره گرفته و با استفاده از فرآیند پیشرفته 6 نانومتری کمپانی TSMC تولید می‌شود. Mariana X قادر به اجرای 18 تریلیون عملیات محاسباتی هوش مصنوعی در هر ثانیه بوده و از تراشه A15 اپل با توان محاسباتی 15.8 تریلیون عملیات در هر ثانیه برتر ظاهر می‌شود. در نتیجه این نیمه‌هادی برترین تراشه NPU موبایلی جهان در مقطع کنونی به‌شمار می‌رود.

بر اساس گزارشات پیش‌تر منتشر شده Roh Tae-moon؛ مدیر واحد اسمارت‌فون سامسونگ ادعا می‌کند که سامسونگ در صدد توسعه یک تراشه منحصربه‌فرد برای گوشی‌های سری گلکسی خود است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها عملکرد ضعیف تراشه اگزینوس 2200 موجب شده تا سامسونگ در تلاش برای توسعه یک چیپست جدید باشد. پردازنده پرچم‌دار اگزینوس 2200 با مشکلات GPS و عملکرد ضعیف سیستم خنک‌کننده دست‌به‌گریبان است.

سامسونگ و اوپو به منظور رقابت مستقیم با اپل با یکدیگر همکاری می‌کنند. بعلاوه کمپانی‌های شیائومی، آنر و سایر تولیدکنندگان نیز روی توسعه تراشه‌های بومی خود کار می‌کنند. در نتیجه می‌توان اعلام کرد که بازار اندروید برای مقابله مطلوب با اپل با تمام قوا در حال تلاش است.

پردازنده اگزینوس نسل آینده سامسونگ بر مقوله‌های عملکرد و بهره‌وری انرژی تمرکز خواهد کرد

اگزینوس یک برند پردازنده از سامسونگ الکترونیکس به‌شمار رفته و از معماری ARM استفاده می‌کند. از زمان آغاز تولید تراشه‌های اگزینوس در فوریه سال 2011 این نیمه‌هادی‌ها عمدتا در اسمارت‌فون‌های سامسونگ به‌کار گرفته شده‌اند. سری قبلی اگزینوس عملکرد نسبتا مناسبی داشت؛ با این‌حال طی سالیان اخیر عملکرد تراشه‌های اگزینوس سامسونگ چندان رضایت‌بخش نبوده است. بدین‌ترتیب شکاف میان تراشه‌های سامسونگ با تولیدات شرکت‌های مدیاتک و کوالکام به‌تدریج در حال افزایش است.

بر اساس گزارشات منتشر شده در خارج از مرزهای کره‌جنوبی، سامسونگ سرگرم برنامه‌ریزی برای توسعه نسل جدیدی از تراشه‌ها است. TM Roh؛ رئیس سامسونگ و مدیر کسب‌وکارهای موبایلی این شرکت اعلام کرده که غول کره‌ای در صدد توسعه یک تراشه‌ منحصربه‌فرد و به‌صورت انحصاری برای اسمارت‌فون‌های گلکسی خود است. این چیپست با سایر محصولات موجود در بازار تفاوت داشته و بر مقوله‌های بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی تمرکز خواهد کرد. این طرح در جریان برگزاری یک جلسه همه‌جانبه توسط سامسونگ به معرض نمایش گذاشته شد.

سامسونگ در توضیح نحوه حل چالش سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) به‌صورت ضمنی به وجود یک تراشه جدید اشاره کرد. GOS اپلیکیشنی است که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های سامسونگ نصب شده و با محدود کردن عملکرد دستگاه مانع از داغ شدن بیش از اندازه آن می‌شود. به‌دنبال انتقادات مطرح شده توسط وبسایت گیک‌بنچ و عموم کاربران، سامسونگ برنامه محدود شده خود را به‌روزرسانی و قفل اعمال شده روی آن‌را باز کرد. بعلاوه گفته شده که این شرکت احتمالا در اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 FE و سری گلکسی S23 خود از تراشه‌های تولیدی شرکت مدیاتک استفاده خواهد کرد. البته در حال حاضر مشخص نیست که آیا این تراشه جدید سامسونگ با همکاری شرکت مدیاتک تولید خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH