مشخصات کامل اسمارت‌فون شیائومی 12 لایت اعلام شد

کمپانی شیائومی پیش‌تر از 3 عضو خانواده پرچم‌دار جدید خود با اسامی شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X رونمایی کرده است. با این‌حال بی‌تردید این سری در آینده نیز رشد خواهد کرد. تاکنون پیرامون اسمارت‌فون شیائومی 12 اولترا شایعات فراوانی منتشر شده و برخی گزارشات نشان می‌دهند که هندست دیگری تحت عنوان شیائومی 12 لایت نیز احتمالا پیش از این مدل معرفی خواهد شد.

این اسمارت‌فون همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ جانشینی برای مدل‌های می 11 لایت 5G و شیائومی 11 لایت NE 5G به‌شمار می‌رود. با این‌حال میزان ارتقاء نسبت به مدل شیائومی 11 لایت NE 5G قطعا چشمگیر نخواهد بود. پیش‌تر رندرهایی از شیائومی 12 لایت در فضای وب منتشر شد که در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از آنها را ملاحظه کنید. با توجه به این تصویر به‌نظر می‌رسد که شیائومی 12 لایت از الگوی طراحی مشابه با شیائومی 12 به‌همراه یک نمایشگر خمیده (مشخصه‌ای که در مدل‌های سال 2021 مشاهده نمی‌شد) بهره خواهد برد. بعلاوه بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته، پنل آمولد 6.55 اینچی این اسمارت‌فون از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار خواهد بود. این در حالیست که شیائومی 11 لایت NE 5G مجهز به نمایشگری با نرخ نوسازی 90 هرتزی است.

بعلاوه ظرفیت باتری و سرعت شارژ آن نیز ارتقاء یافته و انرژی مورد نیاز هندست جدید شیائومی از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی تامین خواهد شد. برای مقایسه جالب است بدانید که مدل سال گذشته مجهز به یک باتری 4250 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 33 واتی است.

در سایر موارد، شیائومی 12 لایت اساسا همان شیائومی 11 لایت NE 5G است. در واقع این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 778G ساخت کوالکام به‌همراه 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، ماژول فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی خواهیم بود.

 

این‌بار حسگر اثرانگشت از لبه جانبی بدنه به زیر نمایشگر گوشی منتقل خواهد شد؛ پدیده‌ای که بسته به سلیقه شخصی کاربران می‌تواند به‌عنوان نوعی پیشرفت یا عقب‌گرد نسبت به گذشته در نظر گرفته شود. موضوع عجیب اینکه رزولوشن دوربین سلفی شیائومی 12 لایت از 20 مگاپیکسل در مدل نسل قبلی به 16 مگاپیکسل تنزل یافته است. همچنین بر اساس شنیده‌ها این هندست با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار خواهد شد؛ موضوعی که چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH