سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 هواوی در ماه سپتامبر امسال منتشر می‌شود

سومین ورژن اصلی از سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی در اکتبر سال گذشته معرفی شد و نخستین ورژن پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان آن نیز چند هفته بعد منتشر شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که توسعه این پلتفرم تا حدی با مشکل مواجه شده است؛ بنابراین برنامه عرضه بایستی به زمان دیگری موکول شود.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo با نام Changan Digital King اخبار مربوط به مسابقه نوآوری‌های توسعه‌دهندگان که اخیرا برگزار شده را گزارش می‌دهد. وی خاطرنشان می‌کند که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نسخه پایدار HarmonyOS 3.0 در سپتامبر سال جاری منتشر خواهد شد. HarmonyOS 2.0 در ماه ژوئن عرضه شد و تعداد دستگاه‌های استفاده‌کننده از آن تا اواسط ماه سپتامبر به 100 میلیون واحد رسید.

با این‌حال در آینده‌ای نه‌چندان دور احتمالا شاهد انتشار HarmonyOS 3.0 خواهیم بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها ورژن بتای این سیستم‌عامل در ماه مه منتشر می‌شود؛ اگرچه هواوی رسما این موضوع را تایید نکرده است. ورژن جدید این پلتفرم با رابط کاربری بازبینی شده و اصلاحات عملکردی منتشر می‌شود؛ اما از تغییرات عمده در طراحی ظاهری یا تجربه کاربری سیستم‌عامل خبری نخواهد بود.

هواوی اخیرا فریم‌ورک رابط کاربری خود موسوم به ArkUI را منتشر کرد. این فریم‌ورک جهت ساخت اپلیکیشن‌های HarmonyOS با استفاده از TypeScript و JavaScript مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار می‌تواند به منظور توسعه اپلیکیشن‌ها برای HarmonyOS 3.0 به‌کار گرفته شود.

ArkUI یک رابط کاربری بین پلتفرمی با قابلیت استفاده آسان برای دستگاه‌های مجهز به HarmonyOS است

بایستی به‌خاطر داشت که تاریخ‌های مورد اشاره به زمان عرضه به‌روزرسانی برای گجت‌های موجود اشاره دارند. سری هواوی میت 50 کماکان در نقشه راه کمپانی قرار دارد. به‌دنبال ناتوانی هواوی از معرفی این هندست‌ها در پنجره زمانی معمول یعنی 6 ماهه دوم سال میلادی گذشته این‌بار احتمالا شاهد عرضه آنها در ماه جولای خواهیم بود. دستگاه‌های سری میت 50 احتمالا نخستین مدل‌هایی هستند که سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 را اجرا خواهند کرد.

هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از گجت‌های فعلی هواوی به‌روزرسانی جدید HarmonyOS را دریافت خواهند کرد. با این‌حال با انتشار نخستین ورژن‌های بتای HarmonyOS 3.0 نشانه‌هایی در این رابطه آشکار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH