عرضه وان‌پلاس10R با تراشه سری Dimensity 8000 رسما تائید شد

کمپانی وان‌پلاس اخیرا استفاده از تراشه سری Dimensity 8000 در اسمارت‌فون آینده خود موسوم به وان‌پلاس 10R را رسما مورد تایید قرار داد. برند چینی این اطلاعات را با وبسایت 91mobiles به اشتراک گذاشته است. ناونیت ناکرا؛ مدیرعامل شاخه هندی وان‌پلاس در روز دوشنبه 22 فروردین ماه خطاب به وبسایت 91mobiles اعلام کرد که دستگاه آینده سری وان‌پلاس R از تراشه سری Dimensity 8000 مدیاتک قدرت خواهد گرفت.

وبسایت مذکور تصور می‌کند که این دستگاه همان پرچم‌دار وان‌پلاس 10R بوده و تراشه مورد اشاره نیز در واقع همان Dimensity 8100 است. انتشار شایعات پیرامون وان‌پلاس 10R از مدت‌ها قبل آغاز شده است. اطلاعات لو رفته دربردارنده برخی جزئیات کلیدی پیرامون این اسمارت‌فون هستند. همچنین جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که رندرهای وان‌پلاس 10R طی ماه گذشته در فضای اینترنت منتشر شدند. این تصاویر نشان می‌دهند که هندست آینده احتمالا مدل ری‌برند شده ریلمی GT Neo3 به‌شمار خواهد رفت.

غول چینی تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی مصرفی هنوز زمان دقیق عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 10R در هندوستان را اعلام نکرده است. با این‌حال وان‌پلاس در تدارک برگزاری رویدادی ویژه طی روز 28 آوریل (8 اردیبهشت ماه) است. بر اساس گزارش وبسایت GSMArena، برند چینی ضمن برگزاری این رویداد احتمالا از اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 10R، وان‌پلاس نورد CE 2 لایت و ایرفون‌های نورد بادز رونمایی خواهد کرد.

وان‌پلاس 10R مجهز به تراشه سری Dimensity 8000 مدیاتک خواهد بود

بر اساس شایعات، وان‌پلاس 10R مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی E4 AMOLED با نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی خواهد بود. بعلاوه وبسایت 91mobiles در ماه گذشته گزارش داد که این هندست در مدل‌هایی با 8 یا 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. از این گذشته گزارش مذکور ادعا می‌کند که وان‌پلاس 10R در 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه با ظرفیت‌های 128 و 256 گیگابایت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. به‌عبارت دیگر این هندست در 2 ورژن متفاوت با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. همچنین توان پردازشی وان‌پلاس 10R به احتمال فراوان توسط تراشه Dimensity 8100 مدیاتک تامین می‌شود.

دکمه کشویی هشدار موسوم به Alert Slider یکی از نمادهای تجاری شاخص برای برند وان‌پلاس محسوب می‌شود؛ اما خبر ناخوشایند اینکه وان‌پلاس 10R احتمالا فاقد چنین دکمه‌ای خواهد بود. در صورت صحت این گمانه‌زنی، وان‌پلاس 10R نخستین دستگاه در سری عددی کمپانی است که از به‌کارگیری این مشخصه قدیمی صرفنظر می‌کند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این هندست کماکان مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود. بعلاوه این دستگاه احتمالا مجهز به اسپیکرهای استریو بوده و از فناوری Dolby Audio پشتیبانی خواهد کرد.

از جنبه امکانات تصویربرداری نیز این هندست احتمالا از پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه استفاده می‌کند. این سیستم با محوریت دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX766 سونی و قابلیت OIS فعالیت خواهد کرد. ماژول فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی گوشی را تشکیل می‌دهند.

پنل جلویی دستگاه نیز از یک دوربین 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. کاربران با کمک این دوربین قادر به ثبت تصاویر سلفی واضح و برقراری تماس‌های ویدیویی خواهند بود. بعلاوه ظرفیت باتری و قابلیت‌های شارژ وان‌پلاس 10R مشابه با اسمارت‌فون ریلمی GT Neo3 خواهد بود. یکی از مدل‌های این هندست احتمالا مجهز به باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 150 واتی خواهد بود؛ در حالی‌که مدل دیگر از باتری بزرگ‌تر 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 80 واتی بهره خواهد برد. نهایتا انتظار می‌رود که وان‌پلاس 10R با رابط کاربری OxygenOS 12 مبتنی بر اندروید 12 روانه بازار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH