سامسونگ در صدد فروش قطعات بازیافتی برای تعمیرات تبلت و گوشی‌های گلکسی است

شرکت سامسونگ در اوایل ماه جاری از همکاری خود با تیم تخصصی تعمیرات موبایل موسوم به iFixit خبر داد. این همکاری با هدف تسهیل تعمیرات گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ توسط کاربران شکل گرفته است. اکنون گزارش جدید وبسایت BusinessKorea نشان می‌دهد که غول کره‌ای سرگرم بررسی استفاده از قطعات بازیافتی جهت انجام تعمیرات است.

سامسونگ در راستای همکاری خود با تیم iFixit جهت تعمیر هرچه آسان‌تر گجت‌ها توسط کاربران، به‌زودی ارائه قطعات معتبر، ابزارهای تعمیر و راهنمای تعمیرات به آن‌دسته از مشتریانی که مایل به تعمیر دستگاه‌های گلکسی خود هستند را آغاز خواهد کرد. بدین‌ترتیب غول کره‌ای با همکاری iFixit به‌زودی فروش قطعاتی نظیر نمایشگر، گلس پشتی و درگاه شارژ برای اسمارت‌فون‌های گلکسی S20 و گلکسی S21 و تبلت گلکسی تب S7 پلاس را آغاز خواهد کرد.

بر اساس برنامه Self Service Repair، کاربران می‌توانند قطعات مصرفی تعویض شده را جهت بازیافت به سامسونگ تحویل دهند. در نتیجه غول کره‌ای احتمالا می‌تواند بار دیگر از این قطعات استفاده کند. بر اساس شنیده‌ها سامسونگ قصد دارد تا در 6 ماهه نخست سال 2022 از برنامه خود در رابطه با قطعات بازیافتی رونمایی کند.

بر اساس برنامه جدید قطعات بازیافتی، هزینه تعمیر نمایشگر به نصف رقم فعلی کاهش خواهد یافت. به‌عنوان مثال چنان‌چه گوشی 800 دلاری گلکسی S22 از دستان شما رها شده و نمایشگر آن دچار شکستگی شود؛ در این‌صورت تعویض نمایشگر حدودا 200 دلار هزینه در برخواهد داشت. همچنین این گزارش خاطرنشان می‌کند که کیفیت و عملکرد قطعات بازیافتی تقریبا مشابه با قطعات کاملا جدید خواهد بود.

راه‌اندازی برنامه استفاده از قطعات بازیافتی و به‌دنبال آن کاهش هزینه‌های تعمیرات موجب می‌شود تا تعمیر یک دستگاه معیوب نسبت به تعویض آن با یک نمونه کاملا جدید از جذابیت بیش‌تری برخوردار باشد. بعلاوه این موضوع تاثیرات مثبتی را برای حفاظت از محیط‌ زیست به‌دنبال خواهد داشت؛ چرا که قطعات یدکی و اسمارت‌فون‌های کمتری به زباله‌دان ادوات الکترونیکی منتقل خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH