مشخصه سنجش فشار خون احتمالا در سال 2024 به اپل واچ اضافه خواهد شد

در حال حاضر ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 4 سامسونگ از قابلیت نمایشگر فشار خون برخوردار هستند. با این‌حال شرکت اپل نیز روی افزودن این قابلیت به گجت‌های پوشیدنی خود کار می‌کند. بر اساس گزارش جدید مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، اپل واچ با قابلیت نظارت بر فشار خون احتمالا در سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد. این موضوع بدان معناست که غول کوپرتینویی در فرآیند توسعه این مشخصه با مشکلاتی مواجه شده است. در نتیجه افراد دست‌اندرکار در صنعت ادعا می‌کنند که این فناوری تا پیش از سال 2024 آماده بهره‌برداری نخواهد بود.

در حال حاضر تیم مهندسان اپل روی توسعه مشخصه نمایشگر فشار خون کار می‌کنند؛ اما بر اساس شنیده‌ها، دقت در تعیین بالا یا پایین بودن فشار خون کاربر یکی از چالش‌های بزرگ این حوزه محسوب می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فرآیند توسعه این قابلیت حداقل 4 سال زمان خواهد برد. اما عرضه مشخصه نمایشگر فشار خون احتمالا در نهایت به سال 2025 موکول خواهد شد.

بر اساس گزارشات، اپل مایل است تا برای اندازه‌گیری فشار خون از روش اختصاصی خود بهره گرفته و جزئیات مربوط به فشار سیستولیک و دیاستولیک را ارائه ندهد. در عوض اپل واچ صرفا به کاربران خود هشدار خواهد داد که آنها احتمالا دارای فشار خون بالا هستند. این قابلیت در مقایسه با نمونه پیاده‌سازی شده توسط سامسونگ از جذابیت بسیار کمتری برخوردار است. با این‌حال ایده سامسونگ نیازمند کالیبراسیون ماهیانه با یک دستگاه سنتی نمایشگر فشار خون است؛ اما اپل قصد پیاده‌سازی یک ایده کاملا مستقل را دارد.

همچنین تیم‌هایی در اپل روی اضافه نمودن قابلیت سنجش غیرتهاجمی قند خون به گجت‌های پوشیدنی این شرکت کار می‌کنند. بر اساس شنیده‌ها توسعه این قابلیت چندین سال زمان برده و زمان هدف برای عرضه آن هنوز تعیین نشده است. در عین‌حال اپل قصد دارد تا پشتیبانی از دستگاه‌های ثالث سنجش قند خون را ارتقاء دهد.

اپل پیش از عرضه ابزار نمایشگر فشار خون، به‌روزرسانی جدیدی را برای اپلیکیشن Health در گوشی‌های آی‌فون منتشر خواهد کرد. این آپدیت قابلیت‌هایی نظیر ردیاب خواب گسترده، مدیریت داروها و امکانات جدید مرتبط با سلامت بانوان را به برنامه اضافه می‌کند. بخش مدیریت پزشکی به کاربران امکان می‌دهد تا بطری‌های قرص را درون برنامه اسکن کرده و ضمن کنترل پایداری خود به مصرف داروها از قابلیت یادآوری زمان مصرف آنها نیز بهره‌مند شوند. با این‌حال ورژن اولیه این به‌روزرسانی احتمالا دربردارنده تنها چند مورد از قابلیت‌های اشاره شده خواهد بود.

مشخصه سنجش دمای بدن احتمالا در مدل‌های امسال اپل واچ ارائه خواهد شد. این مشخصه در ابتدا صرفا با هدف کمک به برنامه‌ریزی هرچه بهتر جهت بارداری مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت می‌تواند تعیین کند که آیا دمای بدن کاربر از حد طبیعی خود بالاتر است یا خیر. اما این‌بار نیز احتمالا همانند مشخصه نمایشگر فشار خون، از اندازه‌گیری واقعی دمای بدن خبری نخواهد بود. این همان روشی است که شرکت فیت‌بیت در اسمارت‌واچ Sense خود از آن بهره می‌گیرد. در این محصول، کاربر یک محدوده دمایی را دریافت نموده و به وی اعلام می‌شود که دلتای دمایی بدن از محدوده طبیعی خود منحرف شده است.

مشخصه تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی نیز با محاسبه تعداد دفعات بروز حالت فیبریلاسیون دهلیزی در کاربر طی یک دوره زمانی معین ارتقاء خواهد یافت. این ویژگی ظاهرا همزمان با انتشار WatchOS 9 در پاییز امسال ارائه خواهد شد. همچنین WatchOS 9 از قابلیت جدیدی موسوم به حالت کم‌مصرف بهره خواهد برد. این مشخصه به اسمارت‌واچ امکان خواهد داد تا مجموعه محدودی از برنامه‌ها و ویژگی‌ها با مصرف انرژی کمتر را اجرا نماید. همچنین بسیاری از واچ فیس‌های ساعت به‌روزرسانی شده و انواع تمرینات جدید و معیارهای دویدن به اپلیکیشن Workout اضافه خواهند شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال غول کوپرتینویی 3 مدل جدید اپل واچ را به بازار عرضه خواهد کرد. این مدل‌ها شامل نسخه استاندارد اپل واچ سری 8، مدل پایین‌رده اپل واچ SE و یک مدل مجلل با بدنه‌ای مقاوم است که به‌صورت اختصاصی برای ورزشکاران حرفه‌ای طراحی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH