عینک واقعیت‌افزوده شرکت متا تا سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد

شرکت تازه تاسیس متا به‌عنوان مالک غول رسانه‌های اجتماعی یعنی فیس‌بوک برای ورود به بازار سخت‌افزار تمام تلاش خود را به‌کار بسته است؛ اما به‌جز عرضه هدست‌های واقعیت‌مجازی اکولوس به هیچ موفقیت بزرگی دست نیافته است.

اکنون بر اساس گزارشات منتشر شده به‌نظر می‌رسد که این شرکت مشغول توسعه عینک جدید واقعیت‌افزوده خود تحت عنوان Project Nazare است. گزارشات نشان می‌دهند که متا در صدد عرضه این محصول به بازار تا سال 2024 است و مدل‌های پیشرفته‌تر آن نیز در سال‌های 2026 و 2028 قابل دسترس خواهند بود.

بعلاوه گزارش منتشر شده توسط وبسایت The Verge نشان می‌دهد که متا در زمینه توسعه عینک‌های جدید واقعیت‌افزوده خود میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه بخشی از چشم‌انداز مارک زاکربرگ برای متاورس محسوب می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود که عینک جدید با قیمت‌گذاری گران‌تر از هدست واقعیت‌مجازی Oculus Quest 2 روانه بازار شود؛ دستگاهی که هم‌اکنون با برچسب قیمتی 299 دلاری قابل دسترس است. این پدیده از آنجا ناشی می‌شود که قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت عینک‌های واقعیت‌افزوده افزایش یافته است.

عینک جدید به منظور خلق تجربه واقعیت‌افزوده واقع‌گرایانه از دوربین‌های ردیابی چشم، ابزارهای سفارشی برش موج و پروژکتورهای میکرو LED بهره خواهد برد. به‌کارگیری این مولفه‌ها احتمالا هزینه چند هزار دلاری را به‌دنبال خواهد داشت. با وجود این هزینه‌های هنگفت به‌نظر می‌رسد که نخستین نسل از عینک واقعیت‌افزوده متا یک محصول منحصربه‌فرد به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس اعلام گزارش، این دستگاه مجهز به یک فریم مشکی ضخیم بوده و وزن آن حدودا برابر با 100 گرم خواهد بود. این رقم تقریبا 4 برابر وزن یک عینک معمولی است. ظاهرا باتری این عینک برای مدت تنها 4 ساعت شارژدهی خواهد داشت. همچنین شارژ عینک از طریق یک کیس بی‌سیم همراه با قابلیت حمل درون جیب لباس انجام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که متا نمونه اولیه قابل استفاده این عینک را تولید نکرده است. این موضوع بدان معناست که اگرچه کمپانی احتمالا عینک واقعیت‌افزوده خود را تا سال 2024 روانه بازار می‌کند؛ اما احتمالا شاهد تغییراتی در جدول زمانی عرضه محصول خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH