پیشنهاد 41 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خریداری کل سهام توئیتر

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا قصد دارد تحولی بنیادین را در توئیتر ایجاد نماید و در آخرین و بهترین پیشنهاد خود، طرح خرید 100 درصد سهام این رسانه اجتماعی را ارائه داده است. همچنین وی اعلام کرده که در صورت رد این پیشنهاد، پیرامون ادامه سهام‌داری خود در این شرکت تجدیدنظر خواهد کرد.

در ابتدا ایلان ماسک با خریداری 9.2 درصد از سهام توئیتر به‌ عضویت هیات مدیره این شرکت در آمد. در ادامه وی نظر خود را تغییر داد و از عضویت در هیات مدیره خارج شد. اکنون ایلان ماسک به هیات مدیره توئیتر اعلام کرده که به باور وی این پلتفرم نیازمند ایجاد تحول است. بر اساس اعلام نشریه Daily Mail آقای ماسک پیشنهاد خرید کل سهام توئیتر با ارزش 41.39 میلیارد دلار را با هیات مدیره این شرکت در میان گذاشته است. بدین‌ترتیب ایلان ماسک آمادگی خود برای پرداخت مبلغ 54.20 دلار به ازای هر سهم را اعلام نموده است.

بر اساس گزارش وبسایت Daily Mail، ایلان ماسک خطاب به هیات مدیره توئیتر اعلام کرد: “من در توئیتر سرمایه‌گذاری کردم؛ چرا که به پتانسیل آن جهت تبدیل شدن به یک پلتفرم آزادی بیان در سراسر جهان باور دارم و معتقدم که آزادی بیان یک لازمه اجتماعی برای تحقق دموکراسی کارآمد است. با این‌حال اکنون و پس از سرمایه‌گذاری در توئیتر متوجه شده‌ام که این شرکت با ادامه روند فعلی خود نه رشد کرده و نه قادر به تحقق این پدیده مهم اجتماعی خواهد بود. بنابراین توئیتر بایستی به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. در نتیجه من پیشنهاد خرید 100 درصد سهام توئیتر با ارزش 54.20 دلار در ازای هر سهم را ارائه دادم. این رقم در مقایسه با ارزش سهام توئیتر در روز قبل از آغاز سرمایه‌گذاری من 54 درصد بیش‌تر است. بعلاوه رقم مذکور از ارزش هر سهم توئیتر پیش از اعلام عمومی خبر سرمایه‌گذاری من در این شرکت 38 درصد بیش‌تر است.”

ایلان ماسک با اعلام اینکه رقم فوق آخرین پیشنهاد وی به‌شمار می‌رود؛ اعلام کرد که در صورت عدم پذیرش این پیشنهاد از جانب هیات مدیره، وی در جایگاه خود به‌عنوان سهام‌دار تجدیدنظر خواهد کرد.

تصمیم ایلان ماسک برای خریداری سهام توئیتر در جریان یک پرونده نظارتی فاش شد. ایلان ماسک در روز دوشنبه 11 آوریل (22 فروردین ماه) سندی را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار امضاء کرد که به موجب آن وی از عضویت در هیات مدیره توئیتر انصراف داد. بر اساس محتوای این سند آقای ماسک می‌تواند نظرات خود پیرامون شرکت را با اعضای هیات مدیره به اشتراک بگذارد. همچنین وی در صورت تمایل قادر به خریداری سهام بیش‌تر خواهد بود. هیات مدیره توئیتر هنوز در رابطه با پیشنهاد آقای ماسک به‌طور علنی اظهارنظر نکرده است. آقای ماسک در پایان اعلام کرد: “توئیتر از پتانسیل فوق‌العاده‌ای برخوردار است و من از ظرفیت‌های آن بهره‌برداری خواهم کرد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH