سامسونگ در تدارک عرضه تلویزیون QD-OLED رول شونده خود است

بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ دیسپلی احتمالا سرگرم برنامه‌ریزی برای عرضه محصول جدیدی است که امکان رقابت آن با رقیب دیرینه‌اش یعنی ال‌جی را فراهم می‌کند. این محصول جدید یک تلویزیون رول شونده QD-OLED خواهد بود؛ محصولی که پیش‌تر از سوی ال‌جی روانه بازار شده است.

بر اساس گزارش The Elec، منابع دست‌اندرکار ادعا می‌کنند که غول فناوری کره‌ای هم‌اکنون روی توسعه پنل‌های QD-OLED نسل آینده خود کار می‌کند. هدف سامسونگ کاهش استفاده از زیرلایه‌های شیشه‌ای از 2 لایه فعلی به 1 لایه است. این پدیده امکان تولید ورژن جدیدی از پنل با قابلیت رول شوندگی را فراهم می‌کند. این گونه جدید از فناوری نمایشگر توسط واحد تولید صفحه‌نمایش سامسونگ توسعه خواهد یافت. این موضوع بدان معناست که سامسونگ الکترونیکس نیز به‌زودی یک تلویزیون رول شونده را به بازار عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر تلویزیون اولد سری LG RX Rollable تنها محصول تجاری موجود در بازار با نمایشگر رول شونده به‌شمار می‌رود. این مدل ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2019 معرفی و یک سال بعد روانه بازار شد. با این‌حال مدل 65 اینچی این تلویزیون با وجود طراحی چشم‌نواز و نوآورانه خود 87 هزار دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است. به عبارت دیگر این محصول برای تولید انبوه و عرضه فراگیر هنوز بسیار گران‌قیمت است.

بنابراین تلویزیون رول شونده آینده سامسونگ احتمالا از تنها گزینه حال حاضر بازار ارزان‌‌تر خواهد بود. با این‌حال با توجه به قیمت‌گذاری تلویزیون‌های QD-OLED عرضه آنها با قیمت‌گذاری بسیار مقرون‌به‌صرفه امری بعید به‌نظر می‌رسد. بایستی به‌خاطر داشت که صحت گزارش فوق هنوز به‌طور رسمی تائید نشده است. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم این گزارش با دیده تردید نگاه کرده و کماکان منتظر انتشار جزئیات بیش‌تر در آینده باشید.

تلویزیون اولد رول شونده ال‌جی

تلویزیون اولد رول شونده ال‌جی در 3 حالت مختلف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH