سامسونگ به‌دنبال استفاده‌ بیش‌تر از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های پایین‌رده خود است

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان است که تراشه‌های مورد نیاز خود را شخصا تولید می‌کند. با این‌حال غول کره‌ای برخلاف اپل برای گوشی‌های هوشمند تولیدی خود از تراشه‌های تولیدی شرکت‌های کوالکام و مدیاتک نیز استفاده می‌کند.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم گرفته تا در استراتژی خود برای استفاده از پردازنده‌ در گوشی‌های هوشمند این برند تجدیدنظر نماید؛ چرا که این شرکت در صدد استفاده بیش‌تر از تراشه‌های بومی اگزینوس است. بر اساس یک گزارش جدید اکنون سامسونگ الکترونیکس تمرکز خود را به سوی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A و گلکسی M متمایل نموده است. این موضوع به تغییر نقطه تمرکز کمپانی از کشورهای توسعه‌یافته به سمت بازارهای نوظهور اشاره دارد.

این گزارش می‌افزاید که سامسونگ به‌عنوان بخشی از استراتژی جدید خود قصد دارد تا استفاده از تراشه‌های بومی اگزینوس در اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده کمپانی را افزایش دهد. در همین راستا سامسونگ برای اسمارت‌فون جدید گلکسی A13 4G در بازار آمریکای شمالی از پردازنده اگزینوس 850 بهره گرفته است. از سوی دیگر سامسونگ گلکسی A13 5G با تراشه Dimensity 700 مدیاتک روانه بازار شده است.

گلکسی A13 همان‌طور که نام آن نیز به وضوح نشان می‌دهد؛ جانشین گلکسی A12 به‌شمار می‌رود. گلکسی A12 در سال 2021 رکورد فروش 51.8 میلیون دستگاهی را به نام خود ثبت کرد. بدین‌ترتیب این مدل به پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان و نخستین گوشی هوشمند تاریخ با فروش بیش از 50 میلیون دستگاهی تبدیل شد.

توان پردازشی سامسونگ گلکسی A12 از طریق تراشه هلیو P35 تامین می‌شود؛ پدیده‌ای که در رشد سهم مدیاتک از بازار جهانی تراشه نقش موثری ایفا کرده است. از سوی دیگر گلکسی A13 4G مجهز به تراشه اگزینوس 850 سامسونگ است و مدل 5G این اسمارت‌فون از تراشه ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. بنابراین اکنون کمپانی کره‌ای به افزایش سهم تراشه‌های اگزینوس در بازار جهانی چشم دوخته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH